Horten 229B FuG244 Bremen Dragon 1/48

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Horten 229B FuG244 Bremen Dragon 1/48

Postprzez Pafko » poniedziałek, 13 lipca 2015, 20:03

Czas rozpocząć nowy warsztat. Od dawna obiecywany.
Od dziś na macie ciekawa i nietypowa konstrukcja samolotu w układzie latającego skrzydła.
Zestaw wzbogacę blaszkami Reheat Models, wkładem własnym i pobudzonymi wodzami fantazji ;o).
Schemat kamuflażu jeszcze nie wybrałem. Będzie czas pomyśleć nad nim podczas budowy.
No to...czas start ;o) .
Obrazek

Obrazek

Planuję zrobić maszynę z radarem FuG224 Bremen. Taką jak na poniższym rysunku:

Obrazek
Źródło:Horten 229. Призрак Тюрингии

Uwagi i dyskusje mile widziane ;o).
Pozdrawiam, Paweł.
Avatar użytkownika
Pafko
 
Posty: 548
Dołączył(a): poniedziałek, 8 września 2008, 19:58
Lokalizacja: Oleśnica k/Wrocławia

Reklama

Re: Horten 229B FuG244 Bremen Dragon 1/48

Postprzez Ripper1 » wtorek, 14 lipca 2015, 08:19

no taki brzydki że aż ładny - czekam co bedzie dalej
Avatar użytkownika
Ripper1
 
Posty: 363
Dołączył(a): sobota, 15 listopada 2014, 09:14

Re: Horten 229B FuG244 Bremen Dragon 1/48

Postprzez Kuba P. » wtorek, 14 lipca 2015, 22:15

Fajnie! Bardzo lubię Twoje modelowanie i ten styl, z przyjemnością będę śledził dalsze prace. Model typowo "alternatywny historycznie" ale bankowo bardzo ciekawy. Działaj, powodzenia! :)
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Horten 229B FuG244 Bremen Dragon 1/48

Postprzez Pafko » czwartek, 16 lipca 2015, 09:47

W chwili obecnej robię standardowo rycie linii. I odsiew tych części, których nie wykorzystam a dorobię od nowa.
W jakimś tam stopniu posiłkuję się również relacją Giannisa Asimakosa.
Co z tego wyjdzie...cierpliwości...już wkrótce ;o).
Pozdrawiam, Paweł.
Avatar użytkownika
Pafko
 
Posty: 548
Dołączył(a): poniedziałek, 8 września 2008, 19:58
Lokalizacja: Oleśnica k/Wrocławia

Re: Horten 229B FuG244 Bremen Dragon 1/48

Postprzez Pafko » wtorek, 21 lipca 2015, 11:36

Panowie...pomocy...przypadkiem trafiłem na takie o to zdjęcie:

Obrazek
Żródło:Internet

Czy zdjęcie przedstawia szpachlowanie linii podziału czy też nakładanie kleju na wierzchnią warstwę sklejki?
I pytanie...czy jest sens "drapać" linie /chociaż nie ma ich zbyt wiele/?
Pozdrawiam, Paweł.
Avatar użytkownika
Pafko
 
Posty: 548
Dołączył(a): poniedziałek, 8 września 2008, 19:58
Lokalizacja: Oleśnica k/Wrocławia

Re: Horten 229B FuG244 Bremen Dragon 1/48

Postprzez Voltan » środa, 22 lipca 2015, 13:24

Arcyciekawy projekt! Moim zdaniem nie powinien mieć linii. Gdyby je produkowali zapewne by szpachlowali.
Voltan
 
Posty: 1728
Dołączył(a): piątek, 12 października 2012, 19:37
Lokalizacja: Wrocław

Re: Horten 229B FuG244 Bremen Dragon 1/48

Postprzez Pafko » piątek, 14 sierpnia 2015, 07:07

Wstyd...ponad tysiąc odsłon,a jeszcze nic nie pokazałem ;o) .
Zanim wstawię fotkę, trochę poklepię po klawiaturze. Dlaczego...o tym też później...
Stan prac na dzień dzisiejszy:
- skrzydła zaszpachlowane, przeszlifowane, wygładzone jak pupka niemowlaka.
- część nosowa kadłuba przyklejona na stałe z dolną jej częścią.
- silniki /zabrane z zestawu Me-262B Dragona/ sklejone i trochę okablowane.

Myślałem,że na urlopie coś więcej zrobię. Cóż...pogoda nie pozwalała na to zbytnio.
Zdjęcie zrobione telefonem...aparat fotograficzny poległ już zupełnie.

Obrazek
Pozdrawiam, Paweł.
Avatar użytkownika
Pafko
 
Posty: 548
Dołączył(a): poniedziałek, 8 września 2008, 19:58
Lokalizacja: Oleśnica k/Wrocławia

Re: Horten 229B FuG244 Bremen Dragon 1/48

Postprzez Pafko » piątek, 21 sierpnia 2015, 19:16

Krok do przodu.Silniki raczej gotowe. Zresztą...i tak prawie nic nie będzie w środku widać.
Następny odcinek będzie przedstawiać moje nieudolne próby wykonania wnętrza kabiny ;o).
Obrazek
Pozdrawiam, Paweł.
Avatar użytkownika
Pafko
 
Posty: 548
Dołączył(a): poniedziałek, 8 września 2008, 19:58
Lokalizacja: Oleśnica k/Wrocławia

Re: Horten 229B FuG244 Bremen Dragon 1/48

Postprzez Pafko » wtorek, 23 lutego 2016, 18:19

Szybkie rozpoczynanie warsztatu i powolne kończenie staje się już chyba moją tradycją.
Lecim dalej z tym koksem...
Połówki kadłuba gotowe do połączenia w całość.
I zagadka...co to jest? : ciasno i "nic nie będzie widać"? ;o)
Podpowiedź poniżej ;o)
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Do następnego...uwagi mile widziane.
Pozdrawiam, Paweł.
Avatar użytkownika
Pafko
 
Posty: 548
Dołączył(a): poniedziałek, 8 września 2008, 19:58
Lokalizacja: Oleśnica k/Wrocławia

Re: Horten 229B FuG244 Bremen Dragon 1/48

Postprzez Ripper1 » czwartek, 25 lutego 2016, 19:08

cholewcia, aż szkoda to wszystko chować.

a co do zdjęć, to ja chciałbym robić swoją lustrzanką takie jak Ty telefonem :evil:
Avatar użytkownika
Ripper1
 
Posty: 363
Dołączył(a): sobota, 15 listopada 2014, 09:14

Re: Horten 229B FuG244 Bremen Dragon 1/48

Postprzez net_sailor » czwartek, 25 lutego 2016, 22:40

Pafko napisał(a):Panowie...pomocy...przypadkiem trafiłem na takie o to zdjęcie:

Obrazek
Żródło:Internet

Czy zdjęcie przedstawia szpachlowanie linii podziału czy też nakładanie kleju na wierzchnią warstwę sklejki?
I pytanie...czy jest sens "drapać" linie /chociaż nie ma ich zbyt wiele/?

Pytałeś o to zdjęcie. To jest proces szpachlowania sklejki. Grube ślady to miejsca łączenia arkuszy a cieńsze to linie przybijania poszycia do żeber. Potem wszystko było elegancko szlifowane na gładko i oklejane płótnem. Na to szły lakiery nadające całości wodoodporność. Tak więc nie było możliwości, żeby samolot latał w kolorze drewna, jeśli taki niecny pomysł chodził Ci po głowie.
Avatar użytkownika
net_sailor
 
Posty: 1809
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:01
Lokalizacja: Elbląg

Re: Horten 229B FuG244 Bremen Dragon 1/48

Postprzez Pafko » piątek, 26 lutego 2016, 08:12

Ripper1 napisał(a):cholewcia, aż szkoda to wszystko chować.

a co do zdjęć, to ja chciałbym robić swoją lustrzanką takie jak Ty telefonem :evil:


Za późno...połówki kadłuba zespolone na amen. Coś tam widać...na tyle, aby pobudzić wyobraźnie i wydobyć zachwyt "oglądacza" ;o) .
Zdjęcia były robione zreanimowanym starym Olympusem. Dorwałem bowiem za "wdowi grosz" nową matrycę.
"Telefonem" zdjęcia wyszłyby mniej więcej tak /typowo robocze...na szybko/:

Obrazek

Obrazek

net_sailor napisał(a):
Pafko napisał(a):Panowie...pomocy...przypadkiem trafiłem na takie o to zdjęcie:

Obrazek
Żródło:Internet

Czy zdjęcie przedstawia szpachlowanie linii podziału czy też nakładanie kleju na wierzchnią warstwę sklejki?
I pytanie...czy jest sens "drapać" linie /chociaż nie ma ich zbyt wiele/?

Pytałeś o to zdjęcie. To jest proces szpachlowania sklejki. Grube ślady to miejsca łączenia arkuszy a cieńsze to linie przybijania poszycia do żeber. Potem wszystko było elegancko szlifowane na gładko i oklejane płótnem. Na to szły lakiery nadające całości wodoodporność. Tak więc nie było możliwości, żeby samolot latał w kolorze drewna, jeśli taki niecny pomysł chodził Ci po głowie.

Podziękował ;o). Czyli nie "drapanie" a raczej cieniowanie powierzchni. Upraszcza to robotę. Dłubanie w tej "plastelinie" nie należy do przyjemności.
Pozdrawiam, Paweł.
Avatar użytkownika
Pafko
 
Posty: 548
Dołączył(a): poniedziałek, 8 września 2008, 19:58
Lokalizacja: Oleśnica k/Wrocławia

Re: Horten 229B FuG244 Bremen Dragon 1/48

Postprzez Pafko » wtorek, 19 kwietnia 2016, 20:07

Może nie wygląda to ciekawie, ale szlifowanie raczej ukończone. Podkład może coś jeszcze ukazać oczom...ale to już raczej mogą być tylko drobne poprawki. Osłona radaru wykonana z jakiegoś "złomu" z własnych zbiorów. Nie wysilałem się zbytnio nad nią. Ważny jest tylko fakt, że odpowiada mniej więcej średnicy radaru. Golenie i koła podwozia nie nastręczyły większych problemów.

Obrazek

Obrazek

I najgorsze dla mnie. Chociaż nie...raczej motywujące do dalszego działania. Podczas szlifowania zestawowej owiewki pękła mi na dwie części. Chcąc nie chcąc, musiałem ratować się zrobieniem wytłoczki.Powstał więc vacubox. Rdzeń wykonałem wykorzystując starą owiewkę /na zdjęciu po lewej/. Następnie zrobiłem odlew z żywicy FC52 /na zdjęciu w środku/. Dlaczego tak? Chciałem się zabezpieczyć na wypadek uszkodzenia termicznego "pierwszego" rdzenia. Na zdjęciu po prawej próbna wytłoczka. Nie jest idealna...służy tylko przykryciu wnętrza kabiny i ochroną przed ewentualnymi "ciałami obcymi", które mogłyby się dostać do środka.
Co do folii...polecam taką z opakowań o grubości 0,2 mm. Folia do bindowania zupełnie mi nie podeszła. Jakaś taka cienka po uformowaniu...wiotka...mało przejrzysta...
Może podzielicie się ze mną swoimi doświadczeniami w tym zakresie?

Obrazek
Pozdrawiam, Paweł.
Avatar użytkownika
Pafko
 
Posty: 548
Dołączył(a): poniedziałek, 8 września 2008, 19:58
Lokalizacja: Oleśnica k/Wrocławia

Re: Horten 229B FuG244 Bremen Dragon 1/48

Postprzez Ripper1 » środa, 20 kwietnia 2016, 19:04

A powitać po długiej przerwie :)
Avatar użytkownika
Ripper1
 
Posty: 363
Dołączył(a): sobota, 15 listopada 2014, 09:14

Re: Horten 229B FuG244 Bremen Dragon 1/48

Postprzez Pafko » czwartek, 21 kwietnia 2016, 07:28

Witaj Marku ;o).
Relacja z budowy modelu przypomina nieco pewien turecki serial, który był nadawany przez tvp.
Nie dość, że tasiemiec, to do tego niepewność i zaskakujące zwroty akcji :mrgreen:.
Próby z wytłaczaniem owiewki wyszły obiecująco...więc...chyba pójdzie już z górki ;o) .
Sorki za OT...co tym razem wziąłeś na matę? ;o)
Pozdrawiam, Paweł.
Avatar użytkownika
Pafko
 
Posty: 548
Dołączył(a): poniedziałek, 8 września 2008, 19:58
Lokalizacja: Oleśnica k/Wrocławia

Następna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Baidu [Spider] i 21 gości