PZL P-24E

Jeśli chcesz porozmawiać o prawdziwych latających maszynach lub szukasz dokumentacji do swojego modelu - napisz o tym tutaj.

PZL P-24E

Postprzez 45Tomi » piątek, 18 marca 2016, 16:53

Niedawno odkryłem zestaw Choroszy Modelbud (silnik + śmigło) pozwalający wykonać model PZL P.24E w skali 1/48. Czy ktoś już "rozkminiał", którą z wersji produkowanych przez Mirage Hobby będzie najłatwiej doprowadzić do P.24E?
45Tomi
 
Posty: 248
Dołączył(a): czwartek, 11 lutego 2010, 15:08

Reklama

Re: PZL P-24E

Postprzez dewertus » piątek, 18 marca 2016, 22:35

Ze względu na uzbrojenie (działka 20mm) oraz pełną limuzynę najlepszym "starterem" będzie grecka "eFka"
Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
Avatar użytkownika
dewertus
 
Posty: 3896
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 00:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: PZL P-24E

Postprzez Jarek Gurgul » piątek, 18 marca 2016, 23:08

Hubert ma rację - PZL P.24F Mirage'a jest dobrym wyborem. Natomiast z działkami w P.24E byłbym ostrożny - na żadnym z kilkudziesięciu zdjęć, które widziałem nie było działek - w najlepszym razie dwa km-y w skrzydłach.

Jarek
Avatar użytkownika
Jarek Gurgul
 
Posty: 6157
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:10
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: PZL P-24E

Postprzez dewertus » sobota, 19 marca 2016, 01:46

To w takim razie lepiej sięgnąć po "G" ;o)
Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
Avatar użytkownika
dewertus
 
Posty: 3896
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 00:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: PZL P-24E

Postprzez Jacek Bzunek » sobota, 19 marca 2016, 13:06

dewertus napisał(a):To w takim razie lepiej sięgnąć po "G" ;o)

Nie do końca. G miał płat z 4 km a E i F z 2 km i 2 działkami. Rumuni działka zdemontowali ale dodatkowych km nie montowali. Nie wiem jak bardzo (nie)dokładnie Miraż zajął się płatem P.24 ale łatwiej nie przykleić gondol z działkami w F niż babrać się ze szpachlowaniem pokryw i wyrzutników łusek w G.
Plotki po sieci powtarzane głoszą że jeden rumuński P.24 miał 4 km w płacie oraz nietypową chłodnicę oleju - miał to być P.11g z zamontowanym GR-14N w miejsce Merkurego VIII.
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5876
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: PZL P-24E

Postprzez dewertus » sobota, 19 marca 2016, 21:58

Jacek Bzunek napisał(a):Nie wiem jak bardzo (nie)dokładnie Miraż zajął się płatem P.24 ale łatwiej nie przykleić gondol z działkami w F niż babrać się ze szpachlowaniem pokryw i wyrzutników łusek w G.

Płat jest ten sam w obu modelach.

Jacek Bzunek napisał(a): Rumuni działka zdemontowali ale dodatkowych km nie montowali.

Właśnie kwestia tych działek jest zagmatwana - A.Glass w monografii PZL P.24 podaje, że samoloty zamówione przez Rumunię miały mieć 4 kaemy i dwa wyrzutniki dla bomb 50kg. W innym źródle (niestety teraz nie mogę namierzyć książki) podana była informacja właśnie o demontażu działek. Także ilość dostarczonych przez zakłady PZL egzemplarzy się nie zgadza - Glass napisał o 5 sztukach a W.Mazur (w prawdzie w publikacji poświęconej PZL P.11, ale o P.24 też wspomina) twierdzi że było ich 12 sztuk.
Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
Avatar użytkownika
dewertus
 
Posty: 3896
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 00:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: PZL P-24E

Postprzez Jacek Bzunek » sobota, 19 marca 2016, 22:26

dewertus napisał(a):Także ilość dostarczonych przez zakłady PZL egzemplarzy się nie zgadza - Glass napisał o 5 sztukach a W.Mazur (w prawdzie w publikacji poświęconej PZL P.11, ale o P.24 też wspomina) twierdzi że było ich 12 sztuk.

Zgaduję 5 szt kompletnych a kolejne 7 szt to zestawy do zmontowania w IAR wliczone w łączną liczbę 25 szt tam wyprodukowanych.
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5876
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: PZL P-24E

Postprzez MIRO » niedziela, 20 marca 2016, 00:16

dewertus napisał(a): oraz pełną limuzynę


Limuzyna w E wersyji pozbawioną bocznych szybek była.
Pozdrawiam
Mirek
Путiн хуйло!
Avatar użytkownika
MIRO
 
Posty: 1743
Dołączył(a): piątek, 21 listopada 2008, 09:36
Lokalizacja: Opole

Re: PZL P-24E

Postprzez Łukasz Kędzierski » środa, 23 marca 2016, 06:47

dewertus napisał(a):Właśnie kwestia tych działek jest zagmatwana - A.Glass w monografii PZL P.24 podaje, że samoloty zamówione przez Rumunię miały mieć 4 kaemy i dwa wyrzutniki dla bomb 50kg.


W Polskich Konstrukcjach Lotniczych tom III część 4 jest sporo zdjęć P.24E i na żadnym nie ma działek ani 4 km-ów. Jest też krótki paragraf ze wspomnieniami rumuńskiego pilota który krytykuje słabe uzbrojenie P.24 (2 km-y).

A z innej beczki - Mirage w pierwotnych planach miał P.24E. Wypuścili wszystkie zapowiadane wersje z wyjątkiem E i od lat nic o tym nie słychać. Ma ktoś jakieś info czy ten model się ukaże czy nie?
Pozdrawiam.
Łukasz
www.pme.org.pl
Avatar użytkownika
Łukasz Kędzierski
 
Posty: 256
Dołączył(a): poniedziałek, 2 czerwca 2008, 08:10
Lokalizacja: Melbourne, Australia

Re: PZL P-24E

Postprzez dewertus » środa, 23 marca 2016, 20:13

MIRO napisał(a):Limuzyna w E wersyji pozbawioną bocznych szybek była.


No nie wiem, a co tam z tyłu widać...?

Obrazek
Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
Avatar użytkownika
dewertus
 
Posty: 3896
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 00:46
Lokalizacja: Warszawa


Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: maly1904 i 12 gości