CONSOLIDATED-VULTEE B-24G LIBERATOR

Inkubator, tutaj rodzą się tematy godne przesunięcia do FAQ - prawd objawionych. Dyskutujemy na temat technik, narzędzi i chemii modelarskiej.

CONSOLIDATED-VULTEE B-24G LIBERATOR

Postprzez hallore » piątek, 18 marca 2016, 20:49

Witam Kolegów, jakiś czas temu znalazłem dość ciekawe malowanie Liberatora w wersji jak w temacie i w związku z tym, iż chciałbym jak mi czas i zdrowie pozwoli popełnić ten model zwracam się z pytaniem czy jakiś producent wypuścił model w 1/72 w tej właśnie wersji ? Niestety przeczesując internet spotkałem się tylko z wersjami "H" i "J". Jeżeli wersja "G" jest niedostępna to czym różni się ona jak mniemam od swoich następców. Generalnie chodzi o zauważalne różnice zewnętrzne, a nie np. instalację paliwową, której i tak w modelu nikt nie widzi gdyż producent nawet jej z wiadomych względów nie odtworzy oraz jakich trzeba by było dokonać przeróbek aby uzyskać model wersji "G" ?. Pozdrawiam Brać Modelarską i proszę o informacje.
hallore
 
Posty: 47
Dołączył(a): sobota, 13 marca 2010, 08:18

Reklama

Re: CONSOLIDATED-VULTEE B-24G LIBERATOR

Postprzez dewertus » sobota, 19 marca 2016, 01:51

Wersja "G" to tak naprawdę płatowiec wersji "D" z kolejną wersją rozwojową silników (P&W-1830-43) składany w zakładach North American, zatem dla ciebie punktem wyjścia powinien być model w wersji "D" który optycznie znacząco różni się od wersji "H"/"J"...

A jakie to różnice to najlepiej wskaże Ci sekcja graficzna wójka Googla :mrgreen:

Pytanie czy nie chodzi o wersję G-1, która to zewnętrznie była praktycznie identyczna z "H" (wersja ta powstała w ramach samodzielnej inicjatywy North American).
Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
Avatar użytkownika
dewertus
 
Posty: 3896
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 00:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: CONSOLIDATED-VULTEE B-24G LIBERATOR

Postprzez hallore » sobota, 19 marca 2016, 18:44

Bardzo dziękuję za odpowiedź. Konkretnie chodzi mi o wersję B-24G - 10 - NT.
hallore
 
Posty: 47
Dołączył(a): sobota, 13 marca 2010, 08:18

Re: CONSOLIDATED-VULTEE B-24G LIBERATOR

Postprzez dewertus » sobota, 19 marca 2016, 22:14

Jeśli to ten to śmiało bież model w wersji "H"

Obrazek
Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
Avatar użytkownika
dewertus
 
Posty: 3896
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 00:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: CONSOLIDATED-VULTEE B-24G LIBERATOR

Postprzez hallore » niedziela, 20 marca 2016, 18:41

Tak to ten. Wielkie dzięki za info. Pozdrawiam.
hallore
 
Posty: 47
Dołączył(a): sobota, 13 marca 2010, 08:18

Re: CONSOLIDATED-VULTEE B-24G LIBERATOR

Postprzez HK » wtorek, 12 kwietnia 2016, 20:14

Trochę nieścisłości dostało się do tego wątku. Po pierwsze, B-24G i B-24H są BARDZO różne. Mają komplenie inne części nosowe. B-24H ma charakterystyczne połączenie części dziobowej z kadłubem, w kształcie litery "S" i inne, większe oszklenie stanowiska bombardiera. Prawidłowej wersji H w skali 1/72 nie ma. Dość podobny nos ma wersja B-24 M (model Academy/Minicraft) ale bez tego łączenia blach w kształcie "S".
Natomiast wersja B-24G-10NT jest zewnętrznie niemal identyczna z wersją B-24J niektórych serii. I da się ją w.g. mnie łatwo zbudować z zestawu Hasegawy B-24J lub Academy B-24J/H. Hasegawa jest oczywiście lepsza i ma bardzo dobrą wieżyczkę A-15.
Hendryk
HK
 
Posty: 515
Dołączył(a): czwartek, 19 czerwca 2008, 10:07

Re: CONSOLIDATED-VULTEE B-24G LIBERATOR

Postprzez marco2607 » wtorek, 12 kwietnia 2016, 22:00

BRAWO HENIU :!: :!: :!: ;o)
Obrazek Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
marco2607

Animal Planet
 
Posty: 3432
Dołączył(a): piątek, 2 stycznia 2009, 17:25
Lokalizacja: Białystok

Re: CONSOLIDATED-VULTEE B-24G LIBERATOR

Postprzez dewertus » wtorek, 12 kwietnia 2016, 22:55

Tia...
HK napisał(a): Po pierwsze, B-24G i B-24H są BARDZO różne

dewertus napisał(a):Wersja "G" to tak naprawdę płatowiec wersji "D" z kolejną wersją rozwojową silników (P&W-1830-43) składany w zakładach North American, zatem dla ciebie punktem wyjścia powinien być model w wersji "D" który optycznie znacząco różni się od wersji "H"/"J"...

Pytanie czy nie chodzi o wersję G-1, która to zewnętrznie była praktycznie identyczna z "H" (wersja ta powstała w ramach samodzielnej inicjatywy North American).


Tyle tylko, że to twierdzenie ma zastosowanie wyłącznie do serii B-24G-NT... Bliska współpraca pomiędzy NA i Fordem zaowocowała wprowadzeniem przez NA wszystkich modyfikacji modelu "H" w produkowanych u siebie "G". W ten sposób powstała seria B-24G-1-NT która zewnętrznie była identyczna (czyt. K.Janowicz, Monografie Lotnicze nr 86) z produkowaną przez Forda serią "H" i odróżnić je można tylko po numerach seryjnych. Ponieważ technologia produkcji NA była nieco inna od tej stosowanej przez Forda pierwsza seria "G-1" była cięższa od Fordowskiej "H". Wkrótce jednak NA i Ford doprowadzili do ujednolicenia produkcji. Począwszy od serii G-10-NT na wniosek i dzięki pomocy inżynierów z Willow Run zakłady NA zaczęły montować pod kadłubem wieżyczkę Sperry. Łącznie zbudowano 430 B-24 w sześciu seriach, z czego 5 serii (1, 5, 10, 15, 16) była zgodna z Fordowską wersją "H". Zdecydowana większość wersji "G" trafiła do 15AF na MTO.

W zakładach NA wersja "G" została zastąpiona wersją "J".

Taką samą informację o wersji "G" oprócz monografii Janowicza znalazłem także w kilku innych publikacjach.
Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
Avatar użytkownika
dewertus
 
Posty: 3896
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 00:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: CONSOLIDATED-VULTEE B-24G LIBERATOR

Postprzez HK » środa, 13 kwietnia 2016, 10:08

Wobec tego, mamy źródła które mówią co innego.
Ja korzystam z tej publikacji:
http://www.hyperscale.com/2012/reviews/ ... ewjm_1.htm

Wydaje mi się, że jest nie tylko nowsza ale bardziej wiarygodna niż poprzednie publikacje. Chociażby dlatego, że autor skupił się wyłącznie na wersjach B-24 wyposażonych w wieżyczkę przednią a celem książki jest rozwikłanie tego tytułowego "bałaganu" z różnicami pomiędzy wersjami i seriami B-24 z różnych zakładów.
Otóż jeśli chodzi o wersję B-24G 1-NT to autor twierdzi, że wyprodukowano ich 5 sztuk. Zamieszcza plansze z podkreśleniem szczegółów różniących kolejne serie. I zdecydowanie, B-24G w żadnej z nich nie jest identyczna z B-24H. Wszytskie mają część dziobową typu "Consolidated" a nie typu "Ford". Także boczne stanowiska strzeleckie nie sa zakryte i rozsunięte tak jak w B-24H. Generalnie B-24G wszytskich serii są niemal identyczne zewnętrznie z B-24J większości serii. Z tym, że oczywiście B-24G mają wieżyczkę Emerson, tak jak B-24H, a tylko niektóre serie B-24J ją miały.
Hendryk
HK
 
Posty: 515
Dołączył(a): czwartek, 19 czerwca 2008, 10:07

Re: CONSOLIDATED-VULTEE B-24G LIBERATOR

Postprzez HK » czwartek, 14 kwietnia 2016, 09:14

Dodam jeszcze, że jeśli ktoś chce zrobić model B-24 w 1/72 (z wieżyczką przednią) pochodzący z 8 AF, to ma pewien problem.
Otóż nie udało mi się znaleźć praktycznie żadnych kalek dla B-24J z 8 AF. Wszystkie malowania dotyczą B-24H. A tej wersji jak już pisałem, nie da się łatwo zrobić z dostępnych zestawów w 1/72. Wydaje mi się, że w tej chwili jedyną opcją jest budowanie modelu B-24J i samodzielne wykonanie nose-artu.
Hendryk
HK
 
Posty: 515
Dołączył(a): czwartek, 19 czerwca 2008, 10:07


Powrót do Modelarstwo redukcyjne - dyskusje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości