Model dostałem jakiś czas temu jako nagrodę w ramach konkursu na tym forum - jeszcze raz dziękuję fundatorowi, czyli Martoli.



dewertus napisał(a):Parafrazując pewną wypowiedź: "Ty kibica we mnie masz"![]()
Jak by co chętnie wspomogę w zakresie posiadanych materiałów i wiedzy

Arcturus napisał(a):Z szybkiego riserczu wynika, że nie ma 100% pewności, jak był malowany kokpit. Instrukcja każe Chromate Yellow Primer, ale po poczytaniu zagramanicznych forów bardziej skłaniam się ku Interior Green. Ale gdyby nawet w kokpicie był IG, to wnęki podwozia chyba tym żółtym primerem trzeba?...
dewertus napisał(a):Arcturus napisał(a):Z szybkiego riserczu wynika, że nie ma 100% pewności, jak był malowany kokpit. Instrukcja każe Chromate Yellow Primer, ale po poczytaniu zagramanicznych forów bardziej skłaniam się ku Interior Green. Ale gdyby nawet w kokpicie był IG, to wnęki podwozia chyba tym żółtym primerem trzeba?...
Nieliczne kolorowe zdjęcia wskazują na IG w kokpicie i CY w komorach podwozia. Wieczorem postaram się coś wrzucić. ''Sam miałem podobny zgryz ... viewtopic.php?f=815&t=79725
Co do zdjęć CU-502 to pewnie coś się znajdzie






dewertus napisał(a):Swoją drogą 560 (drugie malowanie w zestawie SH) też kusi - bardziej mi się podoba ta wersja osłony silnika, no i czarne skrzydło też jest ciekawym smaczkiem. Tylko nie wiem, czy się "formalnie" łapie na konkurs.
dewertus napisał(a):dewertus napisał(a):Swoją drogą 560 (drugie malowanie w zestawie SH) też kusi - bardziej mi się podoba ta wersja osłony silnika, no i czarne skrzydło też jest ciekawym smaczkiem. Tylko nie wiem, czy się "formalnie" łapie na konkurs.
Łapie się - CU-560 dostarczony do Finlandii 28 lipca 1941. Od 07 sierpnia 1941 w służbie LeLv.32. Sześciu pilotów przy jego pomocy uszczupliło stan posiadania Sowietów o 18 3/4 samolotu. Malowanie z czarnym spodem prawego skrzydła właściwe dla "Baśki". Nie mam tylko pewności kiedy dostał "żółty" nos (od razu po dostarczeniu do Finlandii czy później już w jednostce).
Czyżby model SH posiadał obie osłony silnika? CU-502 miał silnik Cyclone (Twin Waspa dostał dopiero podczas remontu w sierpniu 1943) a CU-560 "od urodzenia" napędzany był Twin Waspem.

Arcturus napisał(a):Więc mam zgryz, osiołkowi w żłobie dano.
Jacek Bzunek napisał(a):Skąd Interior Green w samolocie dla Francji albo Norwegii? W/g mnie, podobnie jak w przypadku P-40, kabine malowamo Curtis Cockpit Green.

Arcturus napisał(a):Jacek Bzunek napisał(a):Skąd Interior Green w samolocie dla Francji albo Norwegii? W/g mnie, podobnie jak w przypadku P-40, kabine malowamo Curtis Cockpit Green.
A można takową gotową kupić? Czy jest jakiś alchemiczny przepis na zmieszanie?


Powrót do Lotnictwo - warsztat
Użytkownicy przeglądający ten dział: Pionyx i 9 gości
