Bul, bul w aerografie

Inkubator, tutaj rodzą się tematy godne przesunięcia do FAQ - prawd objawionych. Dyskutujemy na temat technik, narzędzi i chemii modelarskiej.

Re: Bul, bul w aerografie

Postprzez potez » piątek, 9 grudnia 2016, 13:22

Ale kombinujecie 8-)
Jak kupowałem pierwzego chińczyka wiele lat temu to kosztował tyle co dzis ultra i malowałem nim ze 3 lata dzisiaj chrześniak sie nim bawi 8-)
Nie ma złych aerografów tylko majstrowie sa do ... rzyci
Vierbein, po pierwsze zapomnij o vallejo do aerografu. To bzdura i problemy. Maluj tamiya rozcieńczana IPA jeśli zapach jest istotny jak nie to do aero lejesz gunze albo tamiyki rozcieczone thinnerem celulozowym gunze.
po drugie takie strzelanie o co chodzi nie ma sensu. Zrób jak wulkanizator. Weż miske z wodą, odkręć kapturek i zobacz czy ci idzie powietrze z tego otwory w korpusie z którego ma wychodzic. Czy działa regulacja ciśnienia pod zbiornikiem.
Jeśli tak to wszystkie objawy jakie wskazujesz mogą być spowodowane dwoma zjawiskami:
1) Koronka kleszczy się z dyszą i nie ma podciśnienia wyciągającego farbę. Jak nakręcisz koronkę i wsadzisz do wody, zobaczysz czy idzie powietrze środkiem wokół dyszy jeśli tak to jest ok. Jesli nie odkręć i wyczyść od tyłu nakrętkę jak przykrywa dyszę, tam od tyłu może być resztka farby i jak idzie ciśnienie to blokuje, dlatego ci wraca do zbiornika.
2) masz po czyszczeniu gumowate pozostałości po vallejo i igła zatyka się jak chodzi wewnątrz dyszy, blokując przepływ farby.
Odkręcasz dyszę, odkręcasz i wyjmujesz z tyłu wszystkie szpeje, które są ze sprężyna do naciągania spustu, bierzesz wycierak do fajek i czyścisz dokładnie kanał doprowadzający farbę ze zbiornika do dyszy i potem samą dysze od środka. Zrób sobie skrobak z wykałaczki, delikatnie na stożek zaostrzonej. Potem zawiń ręcznik papierowy w rożek namocz IPA i od środka dokładnie wytrzyj. Uważaj żeby nie ułamać wykałaczki i nie rozerwać dyszy od środka.
Nie ma siły, jeśli powietrze przechodzi przez aero i wyczyścisz dokładnie kanału doprowadzający farbę i dyszę musi zacząć działać.
To jest proste urządzenie tu się nie ma co zepsuć jeśli jest szczelne i dobrze czyszczone. No i pod warunkiem że sie nie maluje vallejo małymi dyszami. Bo 0,5 łatwiej zawsze wyczyścić 8-)
Aha i wszelkie czyszczenia po vallejo rozpuszcalnikami uniwersalanymi , nitro, levellig thinnerami to proszenie sie o kłopoty - lateksowego vallejo nie rozpuszczaja tylko resztki puchną i zatykaja aerograf...
tak, jestem #ponurymodelaż
Avatar użytkownika
potez
 
Posty: 4718
Dołączył(a): środa, 28 listopada 2007, 11:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Reklama

Re: Bul, bul w aerografie

Postprzez cooper69 » piątek, 9 grudnia 2016, 14:01

I to jest dobra odpowiedź

Admini powinni to przykleić jako poradnik dla potomnych.
Obecne zainteresowania - pancerka Polskich Sił Zbrojnych na zachodzie, samoloty z silnikiem gwiazdowym i (najchętniej) w „kapciach”

Pozdrawiam
Rafał Dzięgielewski made by 71

Obrazek
Avatar użytkownika
cooper69
 
Posty: 944
Dołączył(a): środa, 8 kwietnia 2015, 10:47
Lokalizacja: Gdańsk

Poprzednia strona

Powrót do Modelarstwo redukcyjne - dyskusje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości