Дед Мороз i latające taczki,IP-1 Avis 1:72

Właśnie skończyłeś model, chciałbyś go zaprezentować - poddaj go tutaj surowej krytyce Użytkowników.

Дед Мороз i latające taczki,IP-1 Avis 1:72

Postprzez Flyzloty » niedziela, 18 grudnia 2016, 22:02

Model samoloty IP-1 firmy Avis w świąteczny klimacie :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek
Image
Obrazek
Avatar użytkownika
Flyzloty

Zimna Wojna 2
 
Posty: 1386
Dołączył(a): sobota, 25 lutego 2012, 00:13
Lokalizacja: Kraków

Reklama

Re: Дед Мороз i latające taczki,IP-1 Avis 1:72

Postprzez obłok » wtorek, 20 grudnia 2016, 21:12

Model przedstawia samolot seryjny IP-1 na wyposażeniu 2 Eskadry 49 Pułku Myśliwskiego, lotnisko Kresty (rejon Pskowa), wiosna – jesień 1939 r.
Samolot opracowany jako myśliwiec z dwoma działami bezodrzutowymi konstrukcji Kurczewskiego kal. 76 mm pod płatami. Prototyp oblatany na początku 1935 r. wykazywał duże trudności w wychodzeniem z korkociągu, co było powodem zabudowy na samolotach seryjnych charakterystycznego, podwyższonego grzbietu pomiędzy kabiną pilota a statecznikiem pionowym. W trakcie prób, działa 76 mm wymieniono na zwykłe działka 20 mm. W latach 1936-37 budowany w niewielkiej serii około 200 sztuk. Od początku 1938 r. w siłach powietrznych ZSRR było ogółem używanych 63 maszyny tego typu – 15 w Leningradzkim Okręgu Wojskowym (lotnisko Kresty), 31 - w Charkowskim Okręgu Wojskowym, 3 w ośrodkach szkolnych i 14 samolotów w innych okręgach wojskowych. W styczniu 1939 r. 16 IP-1 znajdowało się na wyposażeniu 49 Pułku Myśliwskiego (IAP) na lotnisku Kresty. W tym czasie jeszcze 2 samoloty były w ośrodku naukowo-badawczym w Nogińsku, 12 w Instytucie Lotnictwa (NII WWS) i 9 w rezerwie. Wiosną tego roku podjęto próby zmodyfikowania samolotu do zadań szturmowych przez instalację opancerzenia o wadze 125 kg i dodatkowych zasobników z 4 km SZKAS pod skrzydłami – oprócz 2 km w skrzydłach. Próby samolotu w wersji szturmowej prowadzono w czerwcu 1939 r., po czym pomysł zarzucono. Na przełomie 1939/1940 r. samoloty IP-1 stopniowo wymieniano na I-16. Na dzień 1 lutego 1940 r. 6 samolotów tego typu znajdowało się na wyposażeniu Rejonu Moskiewskiego, zaś 8 egzemplarzy było w rezerwie. Ostatecznie w październiku 1940 r. pozostałe 21 egzemplarzy IP-1 zostały spisane ze stanu sił powietrznych.
Avatar użytkownika
obłok
 
Posty: 213
Dołączył(a): piątek, 27 sierpnia 2010, 18:29

Re: Дед Мороз i latające taczki,IP-1 Avis 1:72

Postprzez Jaro_Su » czwartek, 19 stycznia 2017, 14:37

Czego to człowiek się nie nauczy, dyby nie te twoje ciekawostki, to bym przeoczył ten piękny sowiecki istierbitiel i byłbym niepocieszony.

model widać ciężki ale ciekawy.
Avatar użytkownika
Jaro_Su
 
Posty: 333
Dołączył(a): czwartek, 5 sierpnia 2010, 07:51


Powrót do Lotnictwo - galeria ukończonych modeli

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości