Dlatego właśnie pytałem o czas
. Początkowo Korsarz miał niedopracowany grzbiet. W przypadku kapotażu grzbiet zgniatał się, bardzo zagrażając pilotowi. Voght opracował kit modyfikacyjny wzmacniający grzbiet. Użyto go fabrycznie i w jednostkach operacyjnych. Kit m.in. usuwał tylne okno, trochę zmieniał podział blach. Lato 1943 to akurat okres przejściowy i możliwy był samolot z oryginalnym grzbietem, jak ten element żywiczny (?) z Twojego zdjęcia. Jeżeli jednak zdecydujesz się zabudować 'powierzchnię zagłówkową', to znaczy, że przyjmujesz wersję: 'po modyfikacji'. Ale wtedy trzeba też skorygować kadłubowy 'Turtle Deck'. Sam samolot na pewno przeszedł tę modyfikację. Pytanie tylko kiedy. Dokładne datowanie zdjęć jest nieznane, o ile wiem.
'Nerki' z instrukcji nie są elementem fabrycznego kitu. To polowa inicjatywa dodająca opancerzenie tam, gdzie go dotąd nie było. Znane jest zdjęcie Walsha w kabinie z takim rozwiązaniem, ale niekoniecznie było to w każdym, zmodyfikowanym samolocie.
hmmm, posprawdzałem i te nerki były jednak elementem kitu. Sorki za zamieszanie.