Boeing 707-___, Eastern Express, 1/144

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Boeing 707-___, Eastern Express, 1/144

Postprzez spiton » środa, 7 października 2009, 15:14

Mac Eyka napisał(a):
spiton napisał(a):Dodam jeszcze że podobnie skuteczna jak taśma 3M jest zwykła taśma izolacyjna dla elektryków.
Choć znacznie mocniej się przylepia.

No ja właśnie używam głównie taśmy izolacyjnej. Ale ona ma troszkę takie gumowate właściwości i jest podatna na zagięcia. trzeba bardzo delikatnie ryć.

Dzięki tej gumowatości można uzyskiwać odrobinę krzywe linie.A 3M tak samo słabo trzyma rylec, i jak napisał Leszek-kilka razy trzeba przejechać bardzo delikatnie,żeby zrobić ścieżkę w plastiku.
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Boeing 707-___, Eastern Express, 1/144

Postprzez lejgo_inc » piątek, 9 października 2009, 18:00

Parę takich krzywych linii tu jest:

Obrazek
Obrazek

(skrzyżowanie kadłuba ze skrzydłami psikniąłem podkładem dla sprawdzenia jak faktycznie wygląda powierzchnia)

Wczoraj zmusiłem się do przerycia drugiej gondoli silnikowej. Przy okazji zaciapałem surfacerem 500 różne babole wykonane przy okazji rysowania linii.
pozdrawiam, Leszek
http://www.shelfoddity.com
[Mankind has a perfect record in aviation; we never left one up there]
Avatar użytkownika
lejgo_inc
 
Posty: 1245
Dołączył(a): wtorek, 16 grudnia 2008, 10:23
Lokalizacja: Wrocław

Re: Boeing 707-___, Eastern Express, 1/144

Postprzez spiton » piątek, 9 października 2009, 18:05

Jak patrzę na ten model, to mam uczucie, jakbym sam go robił. I wierz mi nie jest to wcale przyjemne,-))
4 silniki !!!!!!!
Współczuję.
Nagrodą jest piękna -czysta linia 707
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: Boeing 707-___, Eastern Express, 1/144

Postprzez donalyah00 » piątek, 9 października 2009, 18:55

Ładnie to wychodzi! Jestem pod wrażeniem symetrii owalnych linii na spodzie centropłata. Jedyny minus jaki widzę to dość grube krawędzie spływu skrzydeł. Wiem, że trzeba by było odtworzyć parę linii podziałowych (na szczęście prostych), ale efekt byłby znacznie lepszy.
Pozdrawiam, Marek
--
La tête américaine.
Avatar użytkownika
donalyah00
 
Posty: 907
Dołączył(a): środa, 11 lutego 2009, 13:54
Lokalizacja: WRO

Re: Boeing 707-___, Eastern Express, 1/144

Postprzez pb299 » piątek, 9 października 2009, 19:03

Tak z ciekawości - jakie są wymiary tego modelu?
Pytam, bo na pudełku jest -121, a kalki są do -321 - a to nieco inne maszyny.
Wersja 707-120 powinna mieć w skali 1:144 rozpiętość około 275 mm (39,65 m), 707-320 - 300 mm (43,15 m).
Długość odpowiednio 304 mm i 322 mm (43,78 i 46,33 m).

--
http://Lotnictwo.net
pb299
 
Posty: 105
Dołączył(a): sobota, 24 listopada 2007, 16:56

Re: Boeing 707-___, Eastern Express, 1/144

Postprzez lejgo_inc » piątek, 9 października 2009, 19:25

Z wymiarów wynika że jest to wersja -321. Rozpiętość skrzydel modelu jest kapkę za duża, ale to nie jest największy jego problem ;)
To może uzupełnię temat? Hmm... może jeszcze nie - ciągle kusi mnie to hipotetyczne malowanie LOTu..., zostawmy tak jak jest na razie.

Grube krawędzie spływu były jeszcze grubsze, będę próbował z nimi walczyć metodami malarskimi, bo obróbka skrawaniem wybitnie mnie zniechęca ostatnio.
pozdrawiam, Leszek
http://www.shelfoddity.com
[Mankind has a perfect record in aviation; we never left one up there]
Avatar użytkownika
lejgo_inc
 
Posty: 1245
Dołączył(a): wtorek, 16 grudnia 2008, 10:23
Lokalizacja: Wrocław

Re: Boeing 707-___, Eastern Express, 1/144

Postprzez lejgo_inc » środa, 14 października 2009, 19:39

Oto sprawcy powolnego postępu prac: cztery gondole silników odrzutowych J ileśtam (nie pamiętam w tej chwili, ważne że J, a nie JT).

Obrazek
Obrazek

To jeszcze nie koniec prac nad nimi, ale ciąg dalszy będzie relatywnie bezbolesny (ha-ha-ha.)

Kadłub przeszedł kolejną sekwencję poprawek i szlifowania.
Dopasowuję w tej chwili szkiełko panom pilotom, bo poprzednie im się zbiło w czasie, a jakże - szlifowania.
Skoro już piszę tyle o tym szlifowaniu - krawędzie spływu jednak trochę pocieniłem.
Mogę z dumą obwieścić, że jest to prawdopodobnie mój najlepiej wyszlifowany model :)
pozdrawiam, Leszek
http://www.shelfoddity.com
[Mankind has a perfect record in aviation; we never left one up there]
Avatar użytkownika
lejgo_inc
 
Posty: 1245
Dołączył(a): wtorek, 16 grudnia 2008, 10:23
Lokalizacja: Wrocław

Re: Boeing 707-___, Eastern Express, 1/144

Postprzez Jaho63 » środa, 14 października 2009, 20:28

To "liniowanie" Ci pięknie wychodzi, aż zazdrość. :)
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Re: Boeing 707-___, Eastern Express, 1/144

Postprzez lejgo_inc » czwartek, 15 października 2009, 06:45

Dzięki Janusz :) chciałbym żeby było tak jak piszesz.
W rzeczywistości udało mi się osiągnąć w miarę konsekwentny poziom matchboxa. Do tego jak wyglądają linie w np. ostatnich mpm-ach czy icm-ach, czy chociażby w nowych revellach jeszcze długa droga przedemną.
pozdrawiam, Leszek
http://www.shelfoddity.com
[Mankind has a perfect record in aviation; we never left one up there]
Avatar użytkownika
lejgo_inc
 
Posty: 1245
Dołączył(a): wtorek, 16 grudnia 2008, 10:23
Lokalizacja: Wrocław

Re: Boeing 707-___, Eastern Express, 1/144

Postprzez donalyah00 » czwartek, 15 października 2009, 09:01

Nieźle to wyszło! Jestem pod wrażeniem równego nacinania na małych, obłych elementach koloru szaro-bladego. I to jeszcze x4! :) Tak przy okazji, jak już masz tak ładnie nacięte gondole silników i pocienione krawędzie spływu skrzydeł - może spróbujesz powalczyć z tłumikami? (Pan Am, Pan Am, Pan Am... ;o))
Pozdrawiam, Marek
--
La tête américaine.
Avatar użytkownika
donalyah00
 
Posty: 907
Dołączył(a): środa, 11 lutego 2009, 13:54
Lokalizacja: WRO

Re: Boeing 707-___, Eastern Express, 1/144

Postprzez dewertus » czwartek, 15 października 2009, 11:40

lejgo_inc napisał(a):W rzeczywistości udało mi się osiągnąć w miarę konsekwentny poziom matchboxa. Do tego jak wyglądają linie w np. ostatnich mpm-ach czy icm-ach, czy chociażby w nowych revellach jeszcze długa droga przedemną.


Leszek,
Jak masz "doła" to popatrz na moje pierwsze próby trasowania w wątku o Fiacie G.55S :mrgreen: Ja nawet nie dobijam do wczesnego Matchbox'a :oops:

BTW, trasowanie masz rewelacyjne.

pzdr.
Hubert
Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
Avatar użytkownika
dewertus
 
Posty: 3896
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 00:46
Lokalizacja: Warszawa


Re: Boeing 707-___, Eastern Express, 1/144

Postprzez lejgo_inc » piątek, 16 października 2009, 20:28

Kiedyś - tak, myślałem nawet żeby przerobić jakiegoś gołego 707 poprzez dolepienie mu naleśnika.
Teraz - nie.
Naooglądałem się sporo zdjęć na airliners kropka net (i nadal oglądam), i "umaszczenia" airlinerów mają dla mnie sporo uroku, w przeciwieństwie do raczej nudnego malowania E-3. To oczywiście niekonsewkentne stwierdzenie z mojej strony, bo wolę nudne jak flaki z olejem malowanie takiego np liniowego Su-27, niż dekoracyjne fiubździu Su-27 "Russkich Witazi", czy zwykłego np Tornado niż Tornado pasiastego (Tiger Meet).

Marek - a kto broni LOTowskiemu Boeingowi też mieć tlumiki? :)
pozdrawiam, Leszek
http://www.shelfoddity.com
[Mankind has a perfect record in aviation; we never left one up there]
Avatar użytkownika
lejgo_inc
 
Posty: 1245
Dołączył(a): wtorek, 16 grudnia 2008, 10:23
Lokalizacja: Wrocław

Re: Boeing 707-___, Eastern Express, 1/144

Postprzez lejgo_inc » wtorek, 20 października 2009, 08:41

Ciąg dalszy relacji:
Na początek - w końcu zabrałem się za dopasowywanie oszklenia kabiny pilotów - na razie wklejone boczne części, poczekam aż klej się już dobrze przyzwyczai do swojego nowego otoczenia, potem spróbuję dogiąć resztę i spasować styk na linii centralnej.
Obrazek

Przylepiłem silniki, w wolnej chwili zaszpachluję i obrobię miejsce styku pylonów ze skrzydłami.
Dowierciłem też kilka otworków w gondolach - zdjęcia oryginałów pokazują różne wyloty czegoś zapewne gorącego.
Obrazek
Obrazek
(pięknie się miesza światło dzienne ze sztucznym, nie? :)

A na koniec fotka grupowa z kartonowym Concordem w tej samej skali:
Obrazek
pozdrawiam, Leszek
http://www.shelfoddity.com
[Mankind has a perfect record in aviation; we never left one up there]
Avatar użytkownika
lejgo_inc
 
Posty: 1245
Dołączył(a): wtorek, 16 grudnia 2008, 10:23
Lokalizacja: Wrocław

Re: Boeing 707-___, Eastern Express, 1/144

Postprzez spiton » wtorek, 20 października 2009, 11:23

Piękna sylwetka!!
świetnie Ci wyszły linie podziału!!!!!
PS. Szanowny kolega nie odwiedza mojego szkutniczego wątku!!!!
viewtopic.php?f=172&p=100033#p100033

:-))))))
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości