Muszę przyznać że wybrałeś sobie jeden ze słabiej opisanych/udokumentowanych fińskich mietków...
MT-208, W.Nr.14743 RJ+SM, dostarczony do Finów 09 lub 13 marca 1943, zdjęty z ewidencji 10.09.1946. nalot 119,05h, cztery zestrzelenia.
26. lipca 1944 st.sierż. Erkki Alkio P-39 Airacobra
27. lipca 1944 sierż Pentti Piispa P-39 Airacobra
29. lipca 1944 por. Antti Heimo 2 x P-39 Airacobra
Co do koloru wnęk - nie znalazłem żadnej informacji aby były one przemalowywane - zatem sądzę że spokojnie można założyć kolorystykę producenta. W kwestii żółtego przewodu w kabinie - jak najbardziej (na zdjęciach jest wyraźnie widoczny), Finowie z zasady demontowali wszystko co nie było potrzebne i pogarszało parametry lotu. Większość lotów Mietki wykonywały w charakterze obrony wyznaczonych obiektów, ale jak zachodziła taka potrzeba podwieszali zbiorniki i zasobniki z działkami.
W kwestii steru kierunku - ciekawa sprawa... Otóż MT-208 miał drobną stłuczkę ale przed otrzymaniem "fińskiego" malowania, zatem jest mało prawdopodobne aby miał on "cudzy" ster kierunku. To co mi nie leży to układ plam na sterze - wg mnie zdecydowanie jest im bliżej do tych jakie miały G-6 a nie G-2 (mam tylko jedno zdjęcie tego egzemplarza i to niestety w nie najlepszej jakości). Kari Stenman podaje, że MT-208 należał do drugiej trójki mietków która została przemalowana w lipcu 1944 (ogółem tylko 10 mietków w wersji G-2 otrzymało "fińskie" malowanie, kilka G-2 zostało pomalowanych jednolicie na pow. górnych i bocznych RLM74, pozostałe (w tym wszystkie G-6 i G-8) latały w malowaniu "niemieckim"). Teoretycznie kolor spodu to fiński odpowiednik RLM 65 ale Stenmam podaje, że różnie to bywało i niektóre z tej dziesiątki pozostawiono w oryginalnym RLM 76. Łatwo to poznać, bowiem w malowaniu "fińskim" tło swastyki miało barwę RLM 76 - więc jeśli na zdjęciu nie widać wyraźnej różnicy pomiędzy barwą tła swastyki a resztą skrzydła to spód jest w RLM 76. W MT-208 widać wyraźną granicę pomiędzy okręgiem swastyki a kadłubem, zatem tutaj skłaniałbym się do RLM 65.
Stenmam napisał, że prócz pierwszej trójki (MT-213, MT-221 i MT-210) kolejne egzemplarze MT poddawane przemalowaniu na modłę fińską miały mniejsze lub większe "niedoróbki". Może taką niedoróbką jest właśnie ster w MT-208...