Okej - dzięki za wsparcie duchowe, bardzo to miłe... ale fakty pozostają faktami - coś mi to "kalkowanie" ostatnio nie wychodzi i muszę się jakoś do tego przymierzyć. Może wyjściem jest malowanie wszystkiego od masek?
Postaram się "zbiorczo" odpowiedzieć.
CzarekB napisał(a):Hej, nie jest az tak zle jak to malujesz.
Nie od razu Kraków zbudowano. To czego się nauczyłeś na tym modelu wyjdzie sporo lepiej na następnym.
Wszyscy sie tak uczymy, na wpadkach.
Wiem, mogło być gorzej - przynajmniej tym razem odbyło się bez wielkich wpadek przy malowaniu
dewertus napisał(a):Nie farby a połysk - lekarstwem może być lakier Tamiya X-21, (...)
Fajny Spit Witorzeńcia - nie wiedziałem że na statecznikach też były paski...
Z tym X-21 spróbuję, choć wydawało mi się przez chwilę, że nowy Humbrol Clear Cote w butelce jest jakimś pomysłem. Co do pasów na stateczniku, to ta wiedza pochodzi z Top Clors nr 27 i wspomnianego artykułu Wojtka Matusiaka.
Jacek Bzunek napisał(a):Pod kalki ale nigdy na bo (jak głosi plotka) wyciąga kalki z linii i innych wklęsłości.
Dzięki - też zakupię, może choć jeden z tych specyfików będzie mi wygładzał wystarczająco powierzchnię pod kalki. Pomyślę też o zmianie farb, choć będę musiał wyrzucić ich wiele i równie wiele zakupić, ale jak ma pomóc...
MIRO napisał(a):Z całą pewnością, gdybyś przeszedł na coś gunzowatego, to Twoje modele wiele by zyskały.
Jak wyżej - będę próbował z tymi Gunziakami, może będzie lepiej.
MIRO napisał(a):Zacznij od jakiegoś programu graficznego. To zdjęcie po kliknięciu jednego knyfla w edytorze windowsa
I przestań desperować. Nie jest tak źle. Kalki spróbuj ponakłuwać i jeszcze raz daj sola.
Muszę kupić mocniejsze lampy z białym światłem, to co mam, do niczego się nie nadaje... Potem spróbuję z edycją.
Co do tego nakłuwania, to nie bardzo znam technikę, a moje próby wypadły negatywnie.
skusz napisał(a):Bardzo ładny klasyk, bo WX-C tak jak i RF-D to mus mieć

Ładnie wydeptana farba na skrzydle pod kabinką.
Dzięki - to srebrna kredka KOH-I-NOOR, rzeczywiście lepsza od srebrnej farby i daje się dobrze "kontrolować"
Wojciech Perkowski napisał(a):Rozcieńczona guma arabska pod kalki eliminuje mi zawsze problem srebrzenia - dodatkowy "lepik" (klej z arkusza kalek czasem nie wystarcza).
Możesz mi bliżej opisać np. na PW, jak to robisz? Słyszałem o tej metodzie, ale nie wiem, jak się za to zabrać praktycznie.
Atlis napisał(a):Jeśli kalka się srebrzy, trzeba użyć odpowiedniej chemii. Lakier błyszczący jest zbędny.
Pewnie masz rację, tylko ja do tej "chemii" nie dotarłem - możesz coś polecić? Fotka poglądowa wygląda bardzo zachęcająco.
Grzegorz Stróżek napisał(a):Olo, nie umartwiaj się - jest super
Dzięki Grzesiu - jak zwykle jesteś bardzo uprzejmy

, choć model (i ja) chyba jednak tym razem na to nie zasługujemy
