obłok napisał(a):to nie chodzi o opis wypadku z 10 maja 1940 r.?
Na pewno nie. Podpis pod tym zdjęciem jest błędny. 10 maja dywizjon stracił kilka Blenheimów nad Walcheren (Holandia) w walce z Me 110 po epickim ataku na lotnisko w Rotterdamie zajęte przez Niemców, ale był to jeszcze czas dziennego myśliwstwa (samoloty z radarami nie latały za kanał). Ten majowy BQ-W to był L1335 (oczywiście prawie zawsze w dywizjonie był jakiś BQ-W, jak się rozbił, to przychodził w jego miejsce kolejny samolot na którym malowano te same litery dywizjonowe). My mówimy o L1467, który sfotografowany jest na śniegu i ma paski na ogonie w barwach brytyjskich - wprowadzone co prawda właśnie w maju 1940, ale wtedy nie było już śniegu, więc nie może to być zdjęcie z zimy 1939/40.
O naszym piszą tak:
"On 20th December 1940 he was flying on AI interception practice with pilot Sgt Thomas Wilson. The aircraft got into difficulties when returning to Catterick, and crashed on Skelton Moor, Hurst, Richmond N Yorks killing both crew. The crashed aircraft was identified as Blenheim L1467 At the time of the accident its is believed to have been coded "BQ-W".
(20 grudnia leciał na ćwiczenie przechwytywania radarem z pilotem sierż. Thomasem Wilsonem. Miał problemy wracając do Catterick i rozbił się na Skelton Moor koło Hurst w hrabstwie Richmond.)
Jest nawet strona internetowa przedstawiająca miejsce katastrofy:
http://www.yorkshire-aircraft.co.uk/aircraft/planes/dales/l1467.htmlNiedługo potem dywizjon przezbroił się na Beaufightery.
Kalkomanie robi czeski Owl - ale dla "V" i "G". Dla "W" też robi, ale jeszcze innego - Mk.IV. Wiem, sporo zamieszania, ale dane są raczej pewne.
https://eshop.owl-czech.eu/detail/1-72-blenheim-mk-i-nf-part-2/https://eshop.owl-czech.eu/detail/1-72-blenheim-mk-iv-nf/Ed Russel nawet zbudował ten model:
https://www.britmodeller.com/forums/index.php?/topic/235034300-blenheim-1f-nightfighter-600-sqn/