Schiffer, oczywiście.
Maciek, proszę przenieś ten temat do właściwego działu bo w sumie gadamy na giełdzie a tak może inni sympatycy długiego Fw się odezwą i wniosą coś do tematu.
Ad rem:
Wyczytałem w tymże źródle, że wzorcem dla wersji C był starszy prototyp Fw 190 V21, o numerze fabrycznym 0043.
Wyposażony został w silnik DB 603E, uzbrojony w działko silnikowe MK 108, cztery MG 151/20 - dwa w nasadzie skrzydła i dwa nad silnikiem. Później zastosowano w nim silnik DB 603L (nie wiem czy w tym punkcie nie przeinterpretowuję informacji) wyposażony w instalację MW 50.
W podsumowaniu informacji o Ta152 V6 czytamy, że stanowił wzorzec do wersji C-0 a później C-1. Wszystkie prototypy "C" posiadały wzmocnione kadłuby ciśnieniowe, przekonstruowane skrzydła o powierzchni 19,5 m kw. i rozpiętości 11m, podwozie z większymi kołami 740x210mm i zespoły napędowe 9-8603B z silnikami DB603L.
Wyczaiłem różnicę w uzbrojeniu: 1 x Mk 108 i tylko 2 MG 151/20 w nasadzie skrzydła. Mamy zatem dwa różne wzorce

Jak ja to lubię.
Ponadto z prawej dolnej części strony 31 mamy dodatkowo rysunek skrzydła docelowego a rysunki samolotu - ze skrzydłami prototypu.
Temat jest o tyle ciekawy, że jest dość niejasny i trudno jakoś zweryfikować podawane informacje.
Na przykład:
[1] Uzbrojenie.
Ta 152 C miał docelowo być uzbrojony w pięć działek, cztery MG 151/20e i MK 108. Co montowano w prototypach V6 i V7?
W skrzydłach widać lufy wyglądające jak lufy MG 151/20 ale czy zamontowano działko MK 108 czy może balast?
Czy były zabudowane nadsilnikowe MG 151/20? Co z maszynami "seryjnymi"?
[2] Płat i wersja.
W teorii główną różnicą między wariantem C-0 i C-1 powinny być skrzydła. Oba warianty wykorzystywały ten sam płat, tylko w wariancie C-1 miały być montowane skrzydłowe zbiorniki paliwa. Sześć zbiorników o ile pamiętam. W teorii czerpanej z rysunków wynika, że podział na spodzie był nieco inny.
Tyle teoria, teraz praktyka.
Patrząc na dobrej jakości zdjęcia prototypu V7 nie mam pewności, czy skrzydło ma od spodu podział podobny do tego z Ta 152 H-0 czy może taki, jak narysowany jest w Modelart i wykonany w modelu Dragona (tym nowym).
Obstawiam, że jest taki jak w nowym modelu ale nie widać tego jednoznacznie.
Teraz pytanie, jak V6 miał stanowić wzorzec C-0 a potem C-1, zmodyfikowano płat? Zainstalowano w docelowym płacie C-1 później zbiorniki a płat "jak dla niby C-0" nigdy nie powstał?
Zdjęcia samolotów Ta 152 E potwierdzają użycie tego płata "późniejszego" czy jak go inaczej nazwać "z okrągłymi wziernikami".
[3] Silniki.
Tu również nie mam jasności, co faktycznie zamontowano chociażby w prototypie V7. Czy silnik DB 603 E, taki jaki na pewno testowano z Fw 190 D-15 czy może silnik DB 603 L lub LA. Królestwo za jasną i konkretną, udowodnioną informację.
Inna rzecz, określenie zespółu napędowego 9-8603B jest niepełne, powinno być albo 9-8603B1-TL lub 9-8603B1-TLA. Taka nomenklatura zawiera informację, czy użyto silnika L czy LA których różnice były dość istotne z punktu widzenia wyposażenia samolotu.
Co zamontowano w "seryjnych" maszynach?? To znane jedno zdjęcie wysadzonych samolotów rzekomo sfotografowanych w ATG Leipzig Mockau przedstawia wrak maszyny z silnikiem DB 603 z "dużą sprężarką" ale czy to L czy LA?
Żeby było śmieszniej, za opisanym samolotem jest widoczny jeszcze jeden wrak i w kadłubie widać prawdopodobnie większy luk kadłubowy, czy kadłub Ta 152 E z silnikiem DB 603 czy może po prostu Ta 152 E.
Czy już wystarczająco chaotycznie przedstawiam problem?
[4] Śmigło
Ja się boję cokolwiek na ten temat napisać, niby piszą o VDM-VP ale co tak naprawdę zamontowano w Ta 152 V7 chociażby??
[5] Kadłuby ciśnieniowe,
W zasadzie kabiny ciśnieniowe. Na ile się orientuję docelowo Ta 152 C nie miał mieć zainstalowanej kabiny ciśnieniowej i uważna analiza zdjęć Ta 152 V7 potwierdza, kadłub w rejonie kabiny był taki jak w zwykłym Fw 190. Osłona kabiny także była zwykła, nie dwuwarstwowa.
Poza tym, instalacja ciśnieniowa dla Ta 152 H musiałaby być zmodyfikowana, żeby zabudować kadłubowe MG 151/20 i przewody biegnące do kabiny.
Ponoć samoloty Ta 152 E, które zidentyfikowano na fotkach także miały zwykłe, nie "ciśnieniowe" osłony kabiny.
Czyli co, kabina ciśnieniowa tylko dla Ta 152 H?
Poza tym, ta kabina ciśnieniowa to chyba był niezły problem, permanentnie się psuła, tak pisze Harmann w cytowanej książce.
To co napisałem jest bardzo chaotyczne i w sumie niewiele z tego wynika.
Jak będę robił swoje Ta 152 C to na dzień dzisiejszy wybrałbym taki układ:
[1] Płat od spodu "docelowy", z okrągłymi wziernikami;
[2] Kadłub bez kabiny ciśnieniowej, zwykła osłona;
[3] Statecznik pionowy metalowy,
[4] Dla wariantu seryjnego silnik z dużą sprężarką L/LA...
A reszty nie jestem absolutnie pewien.
I tyle. Trudno ogarnąć ten temat na podstawie dostępnych publikacji.
Będę sam bardzo wdzięczny za każdą informację korygującą co napisałem lub uzupełnienie.