spiton napisał(a):Mam problem, ze znalezieniem dobrych zdjęć Dor w służbie Niemieckiej.
O, a w jakiej innej masz fotki?
Zakładam, że myślisz o tych zdobytych przez WWS, ew. Dory w USA i UK.
Mogą być i one jako przykład.
Ale wystarczy mi, jak pokarzesz zdjęcie z czystymi łopatami.
Karać zdjęcia łopat nie będę, a pokazać będzie mi trudno bo mój skaner ma awarię grzebienia bulbatora. Ale mogę odnieść się do jakiejś powszechnie znanej publikacji na temat tego samolotu. Co masz pod ręką, poszukam strony i podam przykład.
I nie chodzi mi wcale o krawędzie natarcia, Tylko ogólnie o powierzchnie łopat.Często najbardziej zjechane bywają wewnętrzne powierzchnie łopat. Bo to one wypychają, i latając w kiepskiej pogodzie cząsteczki wody polerują bardzie właśnie krawędzie spływu owych "tylnych" powierzchni, a nie krawędzie natarcia, jak by się można było spodziewać.
Wiadomo. Też czasem mam przyjemność kontemplować uroki GA*.
Pozdrawiam,
Kuba
*General Aviation





