Kuba Plewka napisał(a): Panie Heniu,
Kuba Plewka napisał(a): czy polskie MiG 21 były fabrycznie dostarczane bez jakiegokolwiek zabezpieczenia blach poszycia, były malowane lakierem bezbarwnym czy może od razu malowane na srebrno po całości?
Po kilku lotach już ich tam nie było - odpadały, a samolot z czasem znowu wyglądał jak poprzednio. Blacha pod farbą miała odcień jasnego tytanu o lekko spracowanej powierzchni (bez połysku). "Firmowa" farba była trwalsza, ale i tak coraz mniej pozostawało jej na samolocie.
Hajnel napisał(a):Gdybym wykonał mój model tak, jak zapamiętałem Mig-i z tamtych czasów, to znawcy tematu, opierający się na publikacjach wyśmialiby mnie.
Hajnel napisał(a):Mam pytanie, o co chodzi z tym, że model jest za czysty?

Hajnel napisał(a):Co się tyczy fabrycznie nowych Mig-ów 21, w latach 84-85 w moim pułku (32 Pułk Lotnictwa Rozpoznania Taktycznego)
dewertus napisał(a):być szkolonym w lataniu szybowcowym ...... w Aeroklubie Warszawskim.
dewertus napisał(a):
No to kolego mamy wspólnego znajomego... dla ułatwienia dodam, że zasłynął ze spotkania nad Bałtykiem z Szwedem (Saab J-37 Viggen), z którego to zrobili mu fotografię, która jest najbardziej znanym zdjęciem MiGa 21R w barwach WLiOPK![]()
Hajnel napisał(a):To ironia, czy poważne pytanie?
Jeśli poważne, to moge odpowiedzieć, że konstrukcja samolotu drga w czasie lotu, dodatkowym czynnikiem są warunki atmosferyczne panujące na dużych wysokościach, ciągłe dbanie o czystość samolotu. Poza tym, było to 25 lat wstecz, gdzie jakość zastępczych produktów (farby) nie była zbyt dobra.
Tak sobie to logicznie tłumączę, a nie podejrzewam o to "lotnicze gremliny".
Powrót do Lotnictwo - galeria ukończonych modeli
Użytkownicy przeglądający ten dział: mnak24 i 24 gości
