[OPG2] Honda S800 Racing, Tamiya 1/24

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: [OPG2] Honda S800 Racing, Tamiya 1/24

Postprzez Macio4ever » środa, 3 lutego 2010, 21:00

Proszę bardzo.
Nie miałem zdjęcia mocowania, więc pasy są zaczepione za poprzeczkę pałąka.

Obrazek


Oryginalnie miejsce mocowania było spawane więc jest w miarę realistycznie (a tak naprawdę wylazło mi trochę super glue i przymalowałem :) )
Obrazek
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3728
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Reklama

modele polskich samolotów

Re: [OPG2] Honda S800 Racing, Tamiya 1/24

Postprzez Fred-k2 » czwartek, 4 lutego 2010, 00:41

Spaw wyszedł profesjonalny ;o)
pozdrawiam Fryderyk, modelarz ambitny lecz leniwy
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Fred-k2
 
Posty: 1488
Dołączył(a): środa, 20 maja 2009, 21:17
Lokalizacja: Poznań

Re: [OPG2] Honda S800 Racing, Tamiya 1/24

Postprzez Macio4ever » czwartek, 4 lutego 2010, 21:46

Fred-k2 napisał(a):Spaw wyszedł profesjonalny ;o)


Mowa!

Przyszedł czas na budę. Machnąłem na razie dwie warstwy. No i żeby nie było pięknie, jak już sobie siedziało w suszarni, coś mnie tknęło aby spojrzeć na zdjęcia. Okazało się, że nie wyciąłem części tylnego pasa. Czeka mnie operacja zegarmistrzowska, bo nie zamierzam powatarzać malownia, tylko wyciąć i zrobić zaprawkę na już pomalowanej karoserii.

Obrazek

Da ciekawych malowanie z użyciem: Tamiya X-8 + Pan Opóźniacz + Pan Wyrównujący Rozcieńczacz + aero dysza 0.5mm, 1.1-1.2 atm
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3728
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Re: [OPG2] Honda S800 Racing, Tamiya 1/24

Postprzez Macio4ever » niedziela, 7 lutego 2010, 15:35

Operacja się udała, z małymi problemami wynikającymi z mojego gapiostwa.
Pas wycięty, położona trzecia warstwa koloru.

Tak wycinałem

Obrazek

Po pomalowaniu. Dodatkowo zaślepiłem wlew paliwa (czerwona strzałka) i wywierciłem miejsce w nowym miejcu zgodnie ze zdjęciami (turkusowa strzałka)

Obrazek
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3728
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Re: [OPG2] Honda S800 Racing, Tamiya 1/24

Postprzez Macio4ever » wtorek, 9 lutego 2010, 22:38

Zrobiłem kable do świec zapłonowych, skończyłem przednie zawieszenie. Tarcze są z zestawu AcuStion. Aby je zamontować trzeba podciąć zaciski hamulcowe, bo blaszka odrobinę pod nie wchodzi.

Obrazek

I na kołach... oczywiście z wentylkami

Obrazek
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3728
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Re: [OPG2] Honda S800 Racing, Tamiya 1/24

Postprzez siara1939 » środa, 10 lutego 2010, 01:41

Wiem, ze jest jeszcze nie sklejone, ale wydaje mi sie, ze kola sa zalozone odwrotnie.
Jak bedziesz skladal na gotowo, warto zwrocic uwage na bieznik. W sposob, w jaki to zamontowales teraz, woda bylaby wpychana pod kolo, zamiast byc odprowadzana na zewnatrz.
No chyba, ze zle widze na zdjeciach, to mnie popraw.
Avatar użytkownika
siara1939

Korvettenkapitän PWM'u
 
Posty: 5061
Dołączył(a): sobota, 2 lutego 2008, 11:19

Re: [OPG2] Honda S800 Racing, Tamiya 1/24

Postprzez Macio4ever » środa, 10 lutego 2010, 09:45

Dzięki za uwagę - aż się sam zatroskałem :) Jednak tylko na zdjeciu tak to wygląda, w rzeczywistości wzór bieżnika jest taki, że jak bym nie założył zawsze wygląda tak samo na każdym kole.
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3728
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Re: [OPG2] Honda S800 Racing, Tamiya 1/24

Postprzez WestBikers » środa, 10 lutego 2010, 11:46

Im dalej w las, tym bardziej podoba mi się Twoja robota - nie mogę się doczekać końca
Avatar użytkownika
WestBikers
 
Posty: 528
Dołączył(a): niedziela, 9 marca 2008, 21:35
Lokalizacja: Środa Wlkp.

Re: [OPG2] Honda S800 Racing, Tamiya 1/24

Postprzez Macio4ever » środa, 10 lutego 2010, 18:59

No do końca jeszcze trochę ale chcę skończyć na Bytom.

Kalki prawie skończone, tak samo jak moje nerwy. Kalki były w moim egzemplarzu popękane - szczególnie przeźroczysty film, co powodowało odrywanie się np. cienkich czerwonych pasków od głównego, idącego środkiem samochodu. Zachowałem zimną krew więc udało się bez większej katastrofy położyć. Została maska, mam nadzieję, że nie zrobi mi przykrości na sam koniec.

Obrazek
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3728
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Re: [OPG2] Honda S800 Racing, Tamiya 1/24

Postprzez Macio4ever » piątek, 12 lutego 2010, 20:15

Główne kalki udało mi się położyć mimo, że praktycznie rozpadały się po zdjęciu z papieru. Jak się okazało, biała kalka pod numer na masce jest dość przeźroczysta. Co prawda będzie na niej położony numer ale... Zastanawaim się sam czy warto skomplikować sobie malowanie i pociągnąć to białą, czy odpuścić?

Obrazek

EDIT:

Właśnie na AF-ie Miniman podpowedział mi słusznie aby położyć kolejną białą kalkę. Niby proste ale jakoś na to nie wpadłem... :oops:
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3728
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Re: [OPG2] Honda S800 Racing, Tamiya 1/24

Postprzez draz » sobota, 13 lutego 2010, 13:46

To mają do siebie białe kalki, że coś spod nich wyłazi. Dlatego w niektórych zestawach, gdy na ciemny mode ma przyjść kalkomania z białymi elementami (np. gwazdy na samolotach USAF) to producent dorzuca jeszcze pod nie specjalne kalkomanie - podkład - całe białe.
Bartosz Obara
Obrazek
Avatar użytkownika
draz

Ojciec chrzestny
 
Posty: 2254
Dołączył(a): sobota, 15 września 2007, 09:44
Lokalizacja: Katowice

Re: [OPG2] Honda S800 Racing, Tamiya 1/24

Postprzez Macio4ever » sobota, 13 lutego 2010, 22:44

Położyłem dodatkową białą kalkę, pomogło tylko trochę. Jak ją wycinałem, to mnie oświeciło, że mam specyfik do zabezpieczania i ratowania kalek. Dlaczego o tym zapomniałem, kiedy robiłem Williamsa FW10?

Ten specyfik naprawdę działa! Pociągnąłem kalkę pędzelkiem, odczekałem zgodnie z instrukcją co najmniej 15 minut i proszę - zero problemów z rozpadaniem się kalki. Powłoka schnie bez smug od pędzla, cieniutko - pierwsze użycie wprawiło mnie w zachwyt.

Obrazek
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3728
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Re: [OPG2] Honda S800 Racing, Tamiya 1/24

Postprzez WestBikers » niedziela, 14 lutego 2010, 00:33

Hmm, też mam ten specyfik już od ponad dwóch lat i nigdy nie wiedziałem jak mam go użyć :oops:
Avatar użytkownika
WestBikers
 
Posty: 528
Dołączył(a): niedziela, 9 marca 2008, 21:35
Lokalizacja: Środa Wlkp.

Re: [OPG2] Honda S800 Racing, Tamiya 1/24

Postprzez wuen » niedziela, 14 lutego 2010, 09:12

Ja mam inny specyfik
Obrazek
Kupiłem w Modelcentrum gdy była promocja "-50%" - 4,50 zł za 30 ml a działa tak jak ww. specyfik Microscale (mam ciutek i porównałem).
człowiek bez pasji to producent g...
Avatar użytkownika
wuen
 
Posty: 2400
Dołączył(a): sobota, 20 października 2007, 07:44
Lokalizacja: okolice Halinowa ok. 25 km od Wawy

Re: [OPG2] Honda S800 Racing, Tamiya 1/24

Postprzez Macio4ever » niedziela, 14 lutego 2010, 20:42

Wuen - dobrze wiedzieć, że są inne specyfiki. Myślałem, że jest tylko Microscale...

Jeżeli Was jeszcze nie zanudziłem - mała aktualizacja po zabawie z nowym dodatkiem do Proxxona. Zrobiłem korek wlewu oleju, bo w oryginale wogóle go nie ma.

Obrazek

W sumie samo frezowanie szło szybko, tylko ustawianie zajęło mi dobre 20 minut. Dla chcących wiedzieć jak:

Pręt plastikowy 4 mm, wyfrezowany dołek od góry, frez 2.4mm Nafrezownia boczne, frez 1,5mm z pomocą przyrządu podziałowego. Cała średnica zredukowana o jakieś 0.2 mm przy pomocą frezu 1,5mm, ręcznie obracając materiałem w zacisku. Odcięte piłką tarczową Proxxona, obsadzoną we frezarce.
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3728
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pojazdy cywilne - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości