AC Cobra 289 "full manual" 1/24

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: AC Cobra 289 "full manual" 1/24

Postprzez spiton » piątek, 26 marca 2010, 12:28

Karoseria to jest wyzwanie. Ciekaw jestem (zresztą nie tylko ja ) jak sobie poradzisz.
Trzymam kciuki.
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Reklama

Re: AC Cobra 289 "full manual" 1/24

Postprzez tankmania » piątek, 26 marca 2010, 12:28

TomekWnęk napisał(a):
tankmania napisał(a):Ja mam cyrkularkę Proxxona (nie polecam - syf)
O tym mówisz: http://www.narzedziowy.pl/product_info. ... s_id=11820 ?


Dokładnie o tym. Za słaby pasek klinowy i cięcie płytki pow. 1,5mm to mordęga. Bądź jakie mocowanie prowadnicy powoduje, że nie udało mi się nigdy uciąć równoległego paska. Kątownik z serii (for 3-5 years old childs) i łatwiej w totka trafić niż kąt ustawić.
Kilka lat temu zjechałem zęby na pasku klinowym i mam teraz podstawkę na drinki.

TomekWnęk napisał(a):
tankmania napisał(a):Wiem oczywiście jak zrobię ale chciałbym żeby wszystko wychodziło "w praniu". Zdjęcia pokażą lepiej niż moje mętne opisy.
Też jestem ciekaw tego etapu. Zwłaszcza problemu symetryczności obłej karoserii.


Jak mnie nikt nie wygoni to wszystko będzie. Symetryczność to tylko kwestia oka i częściowych pomiarów. Zanim wymyślono frezarki CNC tylko tak się to odbywało. Oczywiście trzeba sprawdzić zgodność wielu punktów na bryle ale "oko" rządzi.
tankmania
 
Posty: 1074
Dołączył(a): czwartek, 22 października 2009, 03:53

Re: AC Cobra 289 "full manual" 1/24

Postprzez xenomorph » piątek, 26 marca 2010, 12:31

Jeżeli wzorujesz się na samochodzie S. McQueen'a, to masz niewłaściwą ramę.
Odnośnie kolorystyki, samochód Vineyard Green, wnętrze czarne, fotele skórzane
koloru (na 98% jasno brązowego). Koła szprychowe, wydech podwójny tylny.
Akumulator przed nogami pasażera. Deska rozdzielcza typu "Drop".
Oczywiście jest to Shelby Cobra, model zwany potocznie "street look".
Obrazek

Pozdrawiam 8-)
Obrazek
Jarosław Rzemiński
Avatar użytkownika
xenomorph
 
Posty: 1641
Dołączył(a): piątek, 30 listopada 2007, 11:35
Lokalizacja: Olsztyn

Re: AC Cobra 289 "full manual" 1/24

Postprzez Kamil Feliks Sztarbała » piątek, 26 marca 2010, 12:33

tankmania napisał(a):mocowanie prowadnicy powoduje, że nie udało mi się nigdy uciąć równoległego paska.


Dodaj jeszcze, że cięcie dłuższego paska jest niemal niemożliwe, a plastik i tak trzeba potem ogradować i wyrównać linię cięcia papierem ściernym
Kamil Feliks Sztarbała
 

Re: AC Cobra 289 "full manual" 1/24

Postprzez TomekWnęk » piątek, 26 marca 2010, 12:34

tankmania napisał(a):Jak mnie nikt nie wygoni to wszystko będzie.
A dlaczego miałby Cię ktoś wyganiać? Ciekawy warsztat, więc większość ogląda z przyjemnością.
tankmania napisał(a):Symetryczność to tylko kwestia oka i częściowych pomiarów. Zanim wymyślono frezarki CNC tylko tak się to odbywało. Oczywiście trzeba sprawdzić zgodność wielu punktów na bryle ale "oko" rządzi.
Na oko też bym się "powoływał" (choć, jak to na PRz mówili, "na oko to chłop w szpitalu leżał"). Powiedz chociaż z jakiego materiału chcesz to robić.
'Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy.'
Avatar użytkownika
TomekWnęk
 
Posty: 1716
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:00
Lokalizacja: Rzeszów

Re: AC Cobra 289 "full manual" 1/24

Postprzez tankmania » piątek, 26 marca 2010, 12:56

xenomorph - Dzięki za info, ja jestem w cywilach ignorantem. Poszukam zatem coś z AC.
Tomek - Buda z plastiku a'la vacu.
tankmania
 
Posty: 1074
Dołączył(a): czwartek, 22 października 2009, 03:53

Re: AC Cobra 289 "full manual" 1/24

Postprzez Macio4ever » piątek, 26 marca 2010, 19:37

Cięcie równoległe z ręki, to rzeczywiście kiepska (trudna) sprawa. Natomiast można wykorzystać frezarkę (cięcie piłką tarczową) albo wiertarkę pionową ze stołem krzyżowym i zamocowanym na nim imadłem. Oczywiście ograniczeniem jest długość stołu i mała sztywność plastiku.
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3728
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Re: AC Cobra 289 "full manual" 1/24

Postprzez tankmania » sobota, 27 marca 2010, 01:13

Zgodnie z pierwszą zasadą tankmanii "jeżeli codziennie coś dziubniesz to jest szansa, że dobrniesz do końca", kolejne pseudo fotki.

Obrazek
Obrazek
tankmania
 
Posty: 1074
Dołączył(a): czwartek, 22 października 2009, 03:53

Re: AC Cobra 289 "full manual" 1/24

Postprzez JAY_R » sobota, 27 marca 2010, 01:28

Ale niespodzianki po nocy robisz. Coraz bardziej to przypomina cobrę. Super. Śledzę Twój model i 3mam kciuki.
Obrazek
Avatar użytkownika
JAY_R
 
Posty: 48
Dołączył(a): sobota, 20 marca 2010, 18:58
Lokalizacja: Wrocław

Re: AC Cobra 289 "full manual" 1/24

Postprzez tankmania » sobota, 27 marca 2010, 21:58

Dzięki JAY_R, każdy kciuk się przyda.
Na tym etapie mówię ramie tymczasowo stop i wchodzę w rodział drugi "zawieszenie".

Obrazek
Obrazek
Obrazek
tankmania
 
Posty: 1074
Dołączył(a): czwartek, 22 października 2009, 03:53

Re: AC Cobra 289 "full manual" 1/24

Postprzez wuen » niedziela, 28 marca 2010, 06:26

Skoro wkładasz tyle pracy w szkielet i zawieszenie - czy planujesz zrobienie zabudowy czy karoseria będzie spoczywać obok tej misternej konstrukcji bądź częściowo będzie widoczna np. spod "zdemontowanych" fragmentów karoserii - taka niby dioramka warsztatu, parku serwisowego...?
człowiek bez pasji to producent g...
Avatar użytkownika
wuen
 
Posty: 2400
Dołączył(a): sobota, 20 października 2007, 07:44
Lokalizacja: okolice Halinowa ok. 25 km od Wawy

Re: AC Cobra 289 "full manual" 1/24

Postprzez Fred-k2 » niedziela, 28 marca 2010, 09:25

W Cobrze raczej nie ma czego demontować, co najwyżej drzwi, maskę i klapę bagażnika. Całe nadwozie jest jednym kawałkiem bodajże aluminium więc ciężko będzie ramę pokazać.
pozdrawiam Fryderyk, modelarz ambitny lecz leniwy
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Fred-k2
 
Posty: 1488
Dołączył(a): środa, 20 maja 2009, 21:17
Lokalizacja: Poznań

Re: AC Cobra 289 "full manual" 1/24

Postprzez tankmania » niedziela, 28 marca 2010, 11:43

Nie wiem na razie jak to wszystko będzie pasowało do siebie więc na dzień dzisiejszy traktuję to jak przerost formy nad treścią, a ilość pracy nie ma znaczenia w momencie kiedy jest to zabawa.
tankmania
 
Posty: 1074
Dołączył(a): czwartek, 22 października 2009, 03:53

Re: AC Cobra 289 "full manual" 1/24

Postprzez spiton » niedziela, 28 marca 2010, 13:07

Ujęło mnie stwierdzenie autora o sprawdzaniu symetrii "na oko".
Dobrze wyćwiczone oko to nieprawdopodobnie doskonały instrument podpięty do totalnej" maszyny obliczeniowej".
W swoim czasie potrafiłem określić odległość dwóch punktów w przedziale od 1 cm do 5 metrów z dokładnością do centymetra.
słowem patrząc na jakiś przedmiot widziałem, że jego długość to np 346cm.
Oko jest super. Suwmiarka to przy nim totalny prymityw.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: AC Cobra 289 "full manual" 1/24

Postprzez portalus » niedziela, 28 marca 2010, 14:41

Fenomenon – czyli patrzysz na przedmiot/zdjęcie przedmiotu – wiesz że ma on na to 459cm długości w realu i wycinasz sobie jego np. bryłę w skali z dokładnością poniżej 1% i to wszystko na oko – prawdziwy fenomenon.
Wracając do tematu głównego – czegoś mi brakuje, jeszcze nie wiem czego ale jestem pewien, że brakuje.
Avatar użytkownika
portalus
 
Posty: 2963
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:52
Lokalizacja: Swarzędz

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pojazdy cywilne - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości