
Nie zdecydowałem jeszcze, którą maszynę wybiorę. Chciałem budować zdobytą przez Brytyjczyków w Afryce żółtą '2', ale experten naprostowali mnie stwierdzając, że jest to najprawdopodobniej F-4. Również internowany 'szwajcar' to F-4, więc poczekam, aż Zviezda wypuści tę wersję.
Na razie skłaniam się ku węgierskiemu Messerowi z 'eksportowym' kamuflażem, ewentualnie którejś z przezbrojonych maszyn Gallanda.

źródło: http://www.messerschmitt-bf109.de
I na początek pytania:
- Czy osłona działka w F-2 znajdująca się w kabinie (pod tablicą przyrządów) była identyczna z taką osłoną w F-4? Zdjęcia tej z F-4 znalazłem. Ponieważ jednak w obu wersjach (F-2, F-4) zamontowane były różne działka (MG 151/15, MG 151/20), pomyślałem, że osłony również mogły być różne.
- Co to za dziwne zmatowienie na środkowej części owiewki w modelu Zviezdy? Na bocznych szybach (po lewej i po prawej stronie) u góry jest matowy pas szerokości mniej więcej 1 mm. Zarówno na owiewce z wersji F, jak i owiewce z E-3. Gdyby to był nieświadomy błąd Zviezdy - nie pojawiłby się na obu wersjach owiewki i to z obu stron. I to mnie zastanawia - na żadnym zdjęciu oryginału czegoś takiego nie widziałem, a na przypadek mi to nie wygląda...

- Czy znane są jakiekolwiek zdjęcia przedstawiające zabudowę MG 131 w maszynie Gallanda? Chodzi mi o otwarte osłony, widok lawety. Wiem, jestem naiwniakiem

- Czy druga z tych maszyn - ta z dodatkowymi działkami MG FF w skrzydłach, to rzeczywiście wersja F-2? Pamiętam, że gdzieś mi kiedyś mignęło oznaczenie innej wersji dla tego egzemplarza (F-6?).

źródło: http://www.asisbiz.com
Jarek






