Firefly Mk.I (1/72 Octopus)

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Firefly Mk.I (1/72 Octopus)

Postprzez K.Y.Czart » niedziela, 11 lipca 2010, 11:45

Jaho63 napisał(a):A w którym modelu? Ten standard, czy prototyp?

SH 72143 - "standard". Kółka są żywiczne, felgi dużo za małe. Ale widzisz, Spitfire może być dobrym tropem, ale w 1/48. Musiałbyś pomierzyć średnice - niewykluczone, że są zbliżone.
Avatar użytkownika
K.Y.Czart
 
Posty: 2172
Dołączył(a): środa, 2 grudnia 2009, 22:04

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Firefly Mk.I (1/72 Octopus)

Postprzez Jaho63 » niedziela, 11 lipca 2010, 11:51

Tego Fulmara mam w planach, ale 48-kowy Spit to raczej nie moje rejony. No chyba, że ktoś pożyczy jedno kółeczko? :)
Koła, które chcę zastosować mają piasty c. 6mm.
Ostatnio edytowano niedziela, 11 lipca 2010, 11:53 przez Jaho63, łącznie edytowano 1 raz
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Re: Firefly Mk.I (1/72 Octopus)

Postprzez K.Y.Czart » niedziela, 11 lipca 2010, 11:53

Jaho63 napisał(a):Tego Fulmara mam w planach, ale 48-kowy Spit to raczej nie moje rejony. No chyba, że ktoś pożyczy jedno kółeczko? :)


Ale jakby średnice się zgazały, to wybór żywicznych kółek jest całkiem spory. Po co kupować browar? ;o) :lol:
Avatar użytkownika
K.Y.Czart
 
Posty: 2172
Dołączył(a): środa, 2 grudnia 2009, 22:04

Re: Firefly Mk.I (1/72 Octopus)

Postprzez Jaho63 » niedziela, 11 lipca 2010, 11:54

K.Y.Czart napisał(a):Po co kupować browar?

A to racja, nie wziąłem tego tak. Idę liczyć ile powinny mieć, piasta w 48-ce. :)
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Re: Firefly Mk.I (1/72 Octopus)

Postprzez greatgonzo » niedziela, 11 lipca 2010, 11:57

Te druty w goleniach to wzmocnienie konstrukcyjne? Jeżeli tak, to może lepiej powiększyć jeszcze trochę te otwory i zrobić lagi z igieł zastrzykowych?
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4064
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: Firefly Mk.I (1/72 Octopus)

Postprzez Jaho63 » niedziela, 11 lipca 2010, 12:03

greatgonzo napisał(a):Te druty w goleniach to wzmocnienie konstrukcyjne? Jeżeli tak, to może lepiej powiększyć jeszcze trochę te otwory i zrobić lagi z igieł zastrzykowych?

Kurde teraz? Jak juz nprawiłem? Ale fakt chyba je rozwale obie (złamałem tylko jedną), bo powinno lepiej wygladać. :)
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Re: Firefly Mk.I (1/72 Octopus)

Postprzez greatgonzo » niedziela, 11 lipca 2010, 12:06

Było nie naprawiać. Gdy się człowiek spieszy... :).
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4064
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: Firefly Mk.I (1/72 Octopus)

Postprzez dewertus » niedziela, 11 lipca 2010, 22:23

K.Y.Czart napisał(a):wykorzystasz. I szczerze mówiąc nie przychodzi mi do głowy skąd można by było. Koła nietypowe,


Dajcie koledzy jakieś foto albo rysunek jak mają wyglądać i docelowy (właściwy) rozmiar - mam całe pudło kół, kółek i kółeczek wszelakich, może coś tam znajdę.
Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
Avatar użytkownika
dewertus
 
Posty: 3896
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 00:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Firefly Mk.I (1/72 Octopus)

Postprzez Jaho63 » niedziela, 11 lipca 2010, 22:37

Obrazek
Z tym, że już zamówiłem Hubercie koła do Spitfire V w 48-ce, piasty powinny "spasować".
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Re: Firefly Mk.I (1/72 Octopus)

Postprzez dewertus » niedziela, 11 lipca 2010, 23:08

Znalazłem dwa kółka w tym stylu: piasta pięcioramienna (ale mniej wklęsła niż ta na zdjęciu) o średnicy 5-5,5 mm. całkowita średnica koła 10,5-11mm, grubość, ok. 3mm.
Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
Avatar użytkownika
dewertus
 
Posty: 3896
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 00:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Firefly Mk.I (1/72 Octopus)

Postprzez Jaho63 » piątek, 16 lipca 2010, 12:55

A mnie zaraz szlag trafi. Po usunięciu maskowania pozostało na oszkleniu wiele, jak myślałem, kleju z taśmy Tamyia. Przełknąłem to, uznając za swój błąd (za długo pozostawione). Dopiero przy zmywaniu okazało się, że to pan powierzchniak, tutaj wcielił się w rolę podpowierzchniaka. Chciałem "uwydatnić" ramki i prysnąłem zamaskowane oszklenie tym "świństwem". Kiedy zacząłem zmywać prawą stronę, nie zauważyłem, że pod paluch dostał się zmywacz i rozpuścił mi połowę oznaczeń z lewej. Zaraz urwę całe to oszklenie i przynajmniej podmienię radio, które też mnie szteruje*! ;o)
Obrazek
* - irytuje
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Re: Firefly Mk.I (1/72 Octopus)

Postprzez dewertus » piątek, 16 lipca 2010, 13:28

Jaho63 napisał(a):pod paluch dostał się zmywacz i rozpuścił mi połowę oznaczeń z lewej.


Łączę się w bólu - znam to a własnego doświadczenia (niestety).

Tak się zastanawiam, ale czy w tych zmaganiach z materią coś Ci nie umknęło... Patrzę na piękne szkiełka, równiutko zamaskowane i pomalowane i się zastanawiam - w jaki sposób załoga sadzała swoje cztery litery w kabinie, skoro nie widać nawet najmniejszej szpary/ szczeliny pomiędzy ruchonymi elementami oszklenia a resztą płatowca - aż tak dokładnie to nie było spasowane (nawet we współczesnych jetach widać tą granicę) ;o)
Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
Avatar użytkownika
dewertus
 
Posty: 3896
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 00:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Firefly Mk.I (1/72 Octopus)

Postprzez K.Y.Czart » piątek, 16 lipca 2010, 13:59

Jaho63 napisał(a):Zaraz urwę całe to oszklenie i przynajmniej podmienię radio, które też mnie szteruje*!


Zrób tak, jak chcesz to ci wyślę wacu Falcona - mam jeszcze trzy ;o)
Avatar użytkownika
K.Y.Czart
 
Posty: 2172
Dołączył(a): środa, 2 grudnia 2009, 22:04

Re: Firefly Mk.I (1/72 Octopus)

Postprzez Jaho63 » piątek, 16 lipca 2010, 14:22

K.Y.Czart napisał(a):jak chcesz

:P
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Re: Firefly Mk.I (1/72 Octopus)

Postprzez K.Y.Czart » piątek, 16 lipca 2010, 14:40

Jaho63 napisał(a): :P

To :P tak? Czy :P nie? ;o)

:arrow: PW ;o)
Avatar użytkownika
K.Y.Czart
 
Posty: 2172
Dołączył(a): środa, 2 grudnia 2009, 22:04

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości