Firefly Mk.I (1/72 Octopus)

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Firefly Mk.I (1/72 Octopus)

Postprzez Jaho63 » piątek, 16 lipca 2010, 15:38

No wydawało mi się zrozumiałe, skoro wystawiłem jęzor jak spragniony. ;o)
A skoro decyzja zapadła
Obrazek
Wiem, przy moim tempie robót... no, ale co robić?
P.S. Zamoczyłem oszklenie w rozpuszczalniku Gunze, może jeszcze coś z niego będzie. A skoro jest "rezerwa" to może się odważę je pociąć na wersję otwartą?
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Firefly Mk.I (1/72 Octopus)

Postprzez K.Y.Czart » piątek, 16 lipca 2010, 15:49

Jaho63 napisał(a):No wydawało mi się zrozumiałe, skoro wystawiłem jęzor jak spragniony. ;o)
A skoro jest "rezerwa" to może się odważę je pociąć na wersję otwartą?


A... ech te piktogramy :oops:

Rób otwartą bez stresu, jak schrzanisz (w co nie wierzę) to mam jeszcze jedną ;o)
Avatar użytkownika
K.Y.Czart
 
Posty: 2172
Dołączył(a): środa, 2 grudnia 2009, 22:04

Re: Firefly Mk.I (1/72 Octopus)

Postprzez Jaho63 » piątek, 16 lipca 2010, 17:49

"Bezstresowa" dała się pociąć dość znośnie.
Obrazek
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Re: Firefly Mk.I (1/72 Octopus)

Postprzez dewertus » piątek, 16 lipca 2010, 17:59

Doskonały przykład jak nieszczęśliwe zrządzenie losu zmienia się w coś pozytywnego - w/g mnie Firefly tylko zyskała :lol:
Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
Avatar użytkownika
dewertus
 
Posty: 3896
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 00:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Firefly Mk.I (1/72 Octopus)

Postprzez spiton » piątek, 16 lipca 2010, 18:03

Super. A nie kusiło cie Janusz, żeby to wnętrze trochę zwaszować ?? bo takie trochę surowe się wydaje.
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: Firefly Mk.I (1/72 Octopus)

Postprzez Jaho63 » piątek, 16 lipca 2010, 19:10

Hubert, dzięki ale do końca daleko, więc z oceną się wstrzymaj. :)
Seba, teraz wnętrze będzie "na widelcu" trzeba podrasować. Gorzej, że radio jakieś trzeba spreparować i to nie jakiś Blaupunkt, ale przynajmniej Marantz? ;o)
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Re: Firefly Mk.I (1/72 Octopus)

Postprzez K.Y.Czart » piątek, 16 lipca 2010, 20:15

Janusz, jak już zdecydowałeś otworzyć szklarnię (limuzynę pilota, rozumiem też, bo ma fajny kształt wiatrochronu), to mam pytanie dodatkowe. Czy jesteś pewien koloru foteli. Ja wiem, że w Warpaincie fotel pilota jest bakielitowy, ale na oparcie jest naciągnięty, przeszywany/pikowany pokrowiec z czarnej skóry, jak w Spitfirze. Te rude przebarwienia na zdjęciu, to chyba odbicia koloru siedzenia (od oświetlenia). Podobnie pewnie było w tylnej kabinie, choć na to nie mam kwitu. I jak w Spitfirach, fotele mogły być też metalowe w kolorze IG. U ciebie wygląda, że wszystko jest bakielitowe, łącznie z pikowanymi pokrowcami. Ja poprawiłbym przynajmniej te pokrowce na czarno. :->
Avatar użytkownika
K.Y.Czart
 
Posty: 2172
Dołączył(a): środa, 2 grudnia 2009, 22:04

Re: Firefly Mk.I (1/72 Octopus)

Postprzez Jaho63 » piątek, 16 lipca 2010, 20:48

No z tym przodem to sam nie wiem, wolałbym jeszcze bardziej się nie cofać, a tam też trzeba by poprawki robić :( . Fotele są "bakielitowe" a tapicerka ze skóry, ale brązowej. Zobacz na str. 3, gdzie von Kuba pojechał po mnie za tego "Blaupunkta". ;o) Widać, że jest różnica.
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Re: Firefly Mk.I (1/72 Octopus)

Postprzez dewertus » piątek, 16 lipca 2010, 20:51

K.Y.Czart napisał(a):Ja poprawiłbym przynajmniej te pokrowce na czarno


Dajże człowieku skończyć Januszowi ten model, w ten sposób to go będzie poprawiał do usr...ej śmierci :mrgreen:

Jaho63 napisał(a):o końca daleko, więc z oceną się wstrzymaj


E tam, ja swoje wiem i już ;o)
Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
Avatar użytkownika
dewertus
 
Posty: 3896
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 00:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Firefly Mk.I (1/72 Octopus)

Postprzez K.Y.Czart » piątek, 16 lipca 2010, 20:55

Jaho63 napisał(a):No z tym przodem to sam nie wiem, wolałbym jeszcze bardziej się nie cofać, a tam też trzeba by poprawki robić :( . Fotele są "bakielitowe" a tapicerka ze skóry, ale brązowej. Zobacz na str. 3, gdzie von Kuba pojechał po mnie za tego "Blaupunkta". ;o) Widać, że jest różnica.


Bez ryzyka uszkodzeń całości możesz z ze swojej starej wyciąć wiatrochron, a z nowej limuzynę. Albo odwrotnie ;o) To, że u ciebie jest brązowa "tapicerka", to ja wiem. I właśnie mi chodzi o to, że raczej powinna być czarna, no może trochę wytarta, jak kurtki w stylu "antic", a nie brązowa. :->
Avatar użytkownika
K.Y.Czart
 
Posty: 2172
Dołączył(a): środa, 2 grudnia 2009, 22:04

Re: Firefly Mk.I (1/72 Octopus)

Postprzez greatgonzo » piątek, 16 lipca 2010, 23:50

Krzysiek, czy to znaczy, ze udało Ci się rozstrzygnąć dylemat, czy RAFowskie pokrowce na fotele były brązowe, czarne, czy obojga narodów? I czy masz też taką odpowiedź na 'poduchy' celowników? Zupełnie serio pytam. Amerykanckie też mnie interesują.
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4064
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: Firefly Mk.I (1/72 Octopus)

Postprzez K.Y.Czart » sobota, 17 lipca 2010, 07:43

greatgonzo napisał(a):Krzysiek, czy to znaczy, ze udało Ci się rozstrzygnąć dylemat, czy RAFowskie pokrowce na fotele były brązowe, czarne, czy obojga narodów? I czy masz też taką odpowiedź na 'poduchy' celowników? Zupełnie serio pytam. Amerykanckie też mnie interesują.


Oczywiście tak stanowczych wniosków wyciągnąć nie mogę. Widziałem zdjęcia z brązową "tapicerką", chociażby w Aerodetail czy Modelmanii (chodzi o Spitfiry), ale zdecydowanie więcej razy widziałem ten element czarny. Przypuszczam, choć może się mylę, że brązowe to wymysł w zrekostruowanych egzemplarzach, pod kolor bakielitu. Swoje przekonanie o czarnym kolorze pokrowców opieram na kolorze skórzanej osłony zagłówka. Tej w kolorze brązowym raczej nie pamiętam (w Spitfirach), a nie sądzę by Angole byli tak ekstrawaganccy i robili dwukolorową tapicerkę ;o)
Jeśli chodzi o celowniki, to na zdecydowanej większości znanych mi zdjęć poduchy są szare, popielate bądź czarne. Choć ja w modelach, do tej pory, robiłem dla większego kontrastu i "kolorytu", beżowe lub jasno brązowe :oops:
Avatar użytkownika
K.Y.Czart
 
Posty: 2172
Dołączył(a): środa, 2 grudnia 2009, 22:04

Re: Firefly Mk.I (1/72 Octopus)

Postprzez Jaho63 » sobota, 17 lipca 2010, 09:27

Przyznaję się bez bicia, że czasem jakiś detal sobie odpuszczam, tu jednak (tapicerka na fotelach) starałem się zrobić +/- to:
Obrazek
* - tylko do celów dyskusji
Krzyś zwróć uwagę, że jednak "Angole" mieli fantazję na stosowanie różnych skór (zagłówek) w jedym egzemplarzu, choć z drugiej strony, na upartego, można uznać, że i ta kiedyś była czarna.
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Re: Firefly Mk.I (1/72 Octopus)

Postprzez spiton » sobota, 17 lipca 2010, 09:51

Podkreśl jeszcze tylko obrys otwieranej części kabiny pilota. Bo tak faktycznie nie wiadomo jak wsiada ,-)).
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: Firefly Mk.I (1/72 Octopus)

Postprzez K.Y.Czart » sobota, 17 lipca 2010, 10:02

Jaho63 napisał(a):Przyznaję się bez bicia, że czasem jakiś detal sobie odpuszczam, tu jednak (tapicerka na fotelach) starałem się zrobić +/- to:
Krzyś zwróć uwagę, że jednak "Angole" mieli fantazję na stosowanie różnych skór (zagłówek) w jedym egzemplarzu, choć z drugiej strony, na upartego, można uznać, że i ta kiedyś była czarna.


Janusz, akurat w przypadku tych zdjęć z Warpainta, obawiam się, że brąz na oparciu, to w dużej mierze odbicie koloru siedziska na połyskliwej skórzanej powierzchni oparcia, spowodowane mocnym punktowym oświetleniem (prawdopodobnien fleszem). Świadczy o tym dokładnie ten sam odcień koloru w obu częściach fotela. Nie przeczę, skóra ta jest wytarta i "antic", ale jako nowa (ta akurat) na pewno była czarna (nie na upartego). ;o)
Avatar użytkownika
K.Y.Czart
 
Posty: 2172
Dołączył(a): środa, 2 grudnia 2009, 22:04

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości