Porsche 910 Nürburgring 67’ winner - Tamiya 1/12

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Porsche 910 Nürburgring 67’ winner - Tamiya 1/12

Postprzez Kazik » niedziela, 13 czerwca 2010, 10:53

Zrobiłem podejście do vacuformowania z folią, którą otrzymałem od spiinacza. Niestety zwiększenie temperatury nie pomogło

Obrazek

Folia jest chyba za gruba. Zwykła folia z okładek do bindowania układa się tak

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jeszcze kilka poprawek wniosłem do kopytka. Może następny raz będzie już satysfakcjonujący. Tymczasem zrobiłem sobie próbę malowania folii. Wpadła mi w ręce farbka tamiya dark yellow (XF-60) i wyszło tak

Obrazek

Obrazek

farbka jest matowa, więc wyszło bez połysku. Gdybym pomalował tylko od spodu było by lepiej. Ale i tak jest zbyt jednolicie. Muszę jeszcze coś pokombinować.

Zajrzałem sobie pod spód silnika. Niestety nie mam z tej strony prawie wcale fotek.

Obrazek

nawierciłem otworki pod śruby mocujące wydechy. Nie było nawet imitacji. Tak wyglądają rury kolektora

Obrazek

Obrazek

Obrazek

jest i mały zonk

Obrazek

kiepsko to wygląda. Kwalifikuje się do rozcięcia i oszlifowania. Tak też zrobiłem

Obrazek

Zacząłem powoli malować niektóre elementy
„fajki” – Gaia czarny matowy

Obrazek

pokrywy czarny połysk Gaia jako podkład a następnie Alclad semi-matte aluminium

Obrazek

teraz czeka mnie maskowanie, co by pomalować miejsca gdzie będą „fajki” i jakiś łosz.
Obrazek
Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Posty: 3566
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:05
Lokalizacja: Warszawa

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Porsche 910 Nürburgring 67’ winner - Tamiya 1/12

Postprzez Kazik » piątek, 25 czerwca 2010, 23:37

Niewielki, ale zawsze ... postęp prac!

Fuknąłem czarnym pokrywy a następnie je trochę pobrudziłem.

Obrazek

Obrazek

I tak oglądając te fotki dochodzę do wniosku, że chyba trochę więcej niż trochę.
Nie mam wyczucia w tym brudzeniu.
To samo zrobiłem jeszcze z jednym pierdołkiem

Obrazek

to samo. Pocieszam się, że nieubranym okiem nie rzuca się tak w oczy.

Posklejałem wydech

Obrazek

Obrazek

nurtuje mnie tylko jedna rzecz. Nie wiem jak były łączone rury kolektora wydechowego z rurami wydechowymi. Chodzi mi o te miejsca

Obrazek

były spawane? Wyszła by wtedy dość nieporęczna całość. Nie udało mi się dotrzeć to takiej fotki od spodu. Dysponuje jedynie zdjęciami tych elementów osobno

Obrazek

Obrazek

na tych fotkach silnika od spodu (najnowsza zdobycz) widać gładkie końcówki, może były jedynie nasuwane na siebie. Ale wtedy były by przedmuchy.
Nie mam pojęcia. Ja u siebie te elementy skleiłem. Zastanawiam się tylko czy imitować tam spaw.

Oglądając instrukcję modelu Porsche 935 (które ostatnio nabyłem) zauważyłem, że tamtejszy silnik od spodu ma elementy, których w tym zestawie nie ma.
Zacząłem drążyć temat (czyt. googlować) i doszukałem się paru fotek od spodu

Obrazek

Obrazek

te elementy, które dostrzegłem w 935 tutaj również się znajdują (nie wiem, co to jest i do czego służy - jakaś składowa silnika - dlatego nazywam je ogólnie elementami) tyle, że tamiya ich nie zrobiła

Obrazek

przy okazji widać w tle śruby, które też postanowiłem zmienić na metalowe. Wiercenie, cięcie i takie coś powstało

Obrazek

druga strona za moment i trochę poprawek szpachlówką i papierem ściernym. A tak to wychodzi z wydechem

Obrazek

Obrazek

jeszcze tam sterczy jedna rurka, która mnie intryguje może też ją dorobię.
Obrazek
Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Posty: 3566
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Porsche 910 Nürburgring 67’ winner - Tamiya 1/12

Postprzez Mr. Headshok » sobota, 26 czerwca 2010, 07:59

Kazik napisał(a):
te elementy, które dostrzegłem w 935 tutaj również się znajdują (nie wiem, co to jest i do czego służy - jakaś składowa silnika - dlatego nazywam je ogólnie elementami) tyle, że tamiya ich nie zrobiła

Obrazek


Niewykluczone, że są to jakieś osłony rurek/kanały prowadzące olej smarujący klawiaturę zaworową.
Pozdrawiam,
Tomasz Koebsch
Avatar użytkownika
Mr. Headshok
 
Posty: 1335
Dołączył(a): wtorek, 30 października 2007, 19:04
Lokalizacja: Poznań

Re: Porsche 910 Nürburgring 67’ winner - Tamiya 1/12

Postprzez JAY_R » wtorek, 29 czerwca 2010, 14:37

To mogą być osłony popychaczy od zaworów. W maluchu też są podobne jak ktoś kiedyś widział.
Obrazek
Avatar użytkownika
JAY_R
 
Posty: 48
Dołączył(a): sobota, 20 marca 2010, 18:58
Lokalizacja: Wrocław

Re: Porsche 910 Nürburgring 67’ winner - Tamiya 1/12

Postprzez rampo klops » poniedziałek, 12 lipca 2010, 22:30

Ludzie :shock: :!: Jak można nie wiedzieć jak działa silnik ?
Brawo dla kolegi wyżej to są popychacze :mrgreen: . Służą do otwierania zaworów .
rampo klops
 

Re: Porsche 910 Nürburgring 67’ winner - Tamiya 1/12

Postprzez yarrick » sobota, 24 lipca 2010, 13:47

Witam!
A to bardzo ciekawe co Kolega pisze, bo cylindrów jest 6 a tu są 4 ( 2 na stronę) te niby osłony popychaczy. to jesli nawet przyjąć że jeden popychacz jest z góry a drugi z dołu to i tak czegoś brakuje... no ale może się myle...
pozdrawiam

p.s. ja myłe, że to są jakieś ścieki oleju bo zawory są otwierane bezpośrednio przez wałki rozrządu.
yarrick
 

Re: Porsche 910 Nürburgring 67’ winner - Tamiya 1/12

Postprzez Kazik » niedziela, 21 listopada 2010, 20:23

Jakiś czas mnie tutaj nie było - wakacje, leń, praca, różne dziwne pomysły itd. - ale powoli będę powracał. W między czasie niewiele zrobiłem (oprócz rozgrzebania dwóch innych modeli :D ). Zawziąłem się za to trochę na spróbowanie zrobienia poszyć silnika poprzez wykonanie ich również z laminowanego włókna szklanego. Podpuścił mnie dodatkowo jeszcze jeden gość z forum AF. Stwierdziłem, że gdyby się udało będzie wyglądać dużo fajniej niż folia tym bardziej, że raczej nie będę umiał jej tak pomalować żeby wyglądała, choć podobnie do fibraglassu.
Poczytałem trochę po sieci i zacząłem eksperymentować na gipsowym odlewie. Włókno szklane a raczej folię z włókna szklanego kupiłem na alledrogo

Obrazek

Obrazek

ma raptem 18g/m2 i powinna się nadać do takiej skali.
Dotychczasowe próby jednak wypadły kiepsko. Jako żywicę stosowałem klej żywicę epoksydową dwuskładnikową.
W tej chwili czekam na przesyłkę z jeszcze jedną żywicą, teoretycznie przewidzianą specjalnie do laminowania. Jak się nie uda to dam sobie siana i pomyślę jak pomalować w miarę sensownie wypraskę vacu.
Obrazek
Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Posty: 3566
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Porsche 910 Nürburgring 67’ winner - Tamiya 1/12

Postprzez Macio4ever » niedziela, 21 listopada 2010, 21:40

Nigdy tego nie robiłem ale może da się użyć lakieru 2K jako żywicy? Jest rzadki i ma dość długi czas schnięcia.
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3728
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Re: Porsche 910 Nürburgring 67’ winner - Tamiya 1/12

Postprzez Kazik » niedziela, 21 listopada 2010, 21:57

Może i by się nadał ale chciałbym żeby to była pokrywa którą mogę zdjąć tak jak wypraską vacu (moja fanaberia ;o) ). A lakier jak natrysnę to już tak zostanie.
Obrazek
Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Posty: 3566
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Porsche 910 Nürburgring 67’ winner - Tamiya 1/12

Postprzez wuen » niedziela, 21 listopada 2010, 22:48

Chyba, że wcześniej posmarujesz matrycę parafiną i wyrównasz powierzchnię szmatką "na ciepło" dmuchając suszarką...
człowiek bez pasji to producent g...
Avatar użytkownika
wuen
 
Posty: 2400
Dołączył(a): sobota, 20 października 2007, 07:44
Lokalizacja: okolice Halinowa ok. 25 km od Wawy

Re: Porsche 910 Nürburgring 67’ winner - Tamiya 1/12

Postprzez portalus » niedziela, 21 listopada 2010, 23:23

Zrób z tego co masz metodą vacu matrycę do laminatu tak jak się robi laminowane kadłuby np w modelach RC. Zamiast żywicy użyj 2K - może coś z tego wyjdzie, jednak na moje to bym użył dwóch warstw tkaniny ułożonych jedna względem drugiej o kąt 45st.
Avatar użytkownika
portalus
 
Posty: 2963
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:52
Lokalizacja: Swarzędz

Re: Porsche 910 Nürburgring 67’ winner - Tamiya 1/12

Postprzez Kazik » niedziela, 21 listopada 2010, 23:52

portalus napisał(a):Zrób z tego co masz metodą vacu matrycę do laminatu...

Też już o tym myślałem.
W tej chwili robie nowe dokładniejsze kopytka.
Obrazek
Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Posty: 3566
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Porsche 910 Nürburgring 67’ winner - Tamiya 1/12

Postprzez Kazik » poniedziałek, 22 listopada 2010, 19:19

Zdycham sobie na chorobowym w domu i co by już nie leżeć w łóżku, bo od tego to mnie tylko głowa napierdziela szukałem sobie jakiegoś modelarskiego zajęcia gdzie można, co parę minut kichać, kasłać i smarkać nos.

Pooglądałem instrukcję i zawartość pudełka i złapałem się za przegrodę ogniową oddzielającą kabinę kierowcy od silnika. Wygląda ona tak

Obrazek

niestety odlana razem z częścią przebiegających tuż przy niej rur które wchodzą w skład konstrukcji głównej samochodu.

Obrazek

Obrazek

z drugiej strony jakieś spłaszczone fragmenty wyposażenia z kabiny. Oprócz tego można zauważyć, że przegroda jest przełamana po środku. Nie wiem, dlaczego akurat tak to zrobiła Tamiya. Nie posiadam dokładnego zdjęcia przegrody. Zastawia ją silnik. Ale mam fotki z drugiej strony tj. od kokpitu i tam nie ma widocznej linii przełamania płaszczyzny przegrody

Obrazek

Obrazek

Doszedłem do wniosku, że spróbuję zrobić od podstaw kratowniczkę i przegrodę osobno. Początkowo myślałem wykorzystać do tego mosiężne pręty i łączyć je po przez lutowanie (ostatnio się trochę bawiłem w lutowanie), ale po paru próbach stwierdziłem, że jeszcze słabo mi idzie i prościej będzie ze styrenu. Najlepsze na kratowniczkę były by rurki polistyrenowe. Trudno mi określić, jaki porsche stosowało przekrój rur. Z pomiarów tego, co zrobiła tamiya wymiary wahają się od 1,8 do 2,1mm (po przeskalowaniu 21,6 – 25,2mm). Trochę to mało, rury nie są za potężne, ale takie cienkie nie są.

Obrazek

Nie miało by to sensu w samochodzie wyczynowym.
Niestety po przemyśleniu nie mogę za bardzo poprawiać tamki w tym temacie. Żeby wyjść minimum na rury 40mm w realu (najlepiej było by 50mm) musiałbym dać pręciki przynajmniej ok. 3,3mm. To o 1mm więcej niż jest. Obawiam się, że mogłoby mi w niektórych miejscach zabraknąć miejsca.
Zrobiłem na razie podejście z prętami 2mm.

Obrazek

Lepsze były by rurki ale 2mm nie mam. Po kilkunastu minutach szukania udało mi się je znaleźć w UK i już zamówiłem.

Obrazek

2mm wygląda naprawdę cieńko. Finalnie chyba zastosuję rurki 2,5. Niestety mam tylko ok. 20cm i też muszę ich dokupić.

Aha, byłbym zapomniał.
Jak wspominałem wcześniej zabrałem się za zrobienie nowego kopytka silnika. Wcześniejsze wyszło średnio

Obrazek

to wina kiepskiej formy silikonowej

Obrazek

Obrazek

porobiły się pęcherzyki powietrza na styku z wzorcem. Przygotowałem jeszcze raz silnik

Obrazek

Obrazek

zatykając dziurki przy pomocy izolacji i patafixu i zalałem silikonem. Naiwnie liczyłem, że może za drugim razem uda się lepiej.
Niestety lipa

Obrazek

Popytałem mądrzejszych i okazało się, że odgazowanie (tak to się fachowo nazywa) silikonu nie jest takie proste. Najlepiej było by mieć maszynę próżniową. Odkurzacz średnio daje rady, kiedyś już próbowałem. Jak mi doradzono są prostsze i dość skuteczne sposoby. Gdyby ktoś był zainteresowany tutaj jest filmik instruktażowy
Jak przetrenuję dam znać.
Obrazek
Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Posty: 3566
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Porsche 910 Nürburgring 67’ winner - Tamiya 1/12

Postprzez Macio4ever » poniedziałek, 22 listopada 2010, 20:07

Ze zdjęć ta klatka/wzmocnienie nie wygląda wcale na grubą - jest porównywalna z grubością kierownicy. Może zrobili z rur o mniejszym przekroju niż się robi to teraz?
Ostatnio edytowano poniedziałek, 22 listopada 2010, 21:36 przez Macio4ever, łącznie edytowano 1 raz
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3728
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Re: Porsche 910 Nürburgring 67’ winner - Tamiya 1/12

Postprzez Kazik » poniedziałek, 22 listopada 2010, 20:15

Ale jak sobie 2,5cm odmierzam na linijce to mnie śmiech ogarnia :lol:
Obrazek
Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Posty: 3566
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:05
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pojazdy cywilne - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości