Fokker Dr.I 1/32 Roden |Open|

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Fokker Dr.I 1/32 Roden |Open|

Postprzez Artur Domański » środa, 28 lipca 2010, 10:47

Danielu, spokojnie.
Będę głównie pytał o malowanie, więc przygotuj ściągawkę :)
Pozdrawiam
Artur
Avatar użytkownika
Artur Domański
 
Posty: 1229
Dołączył(a): wtorek, 27 listopada 2007, 19:39
Lokalizacja: Włocławek

Reklama

Re: Fokker Dr.I 1/32 Roden

Postprzez Adam » środa, 28 lipca 2010, 10:51

Daniel iceman Gronowski napisał(a):Ten Dr.! nie jest wcale taki ogromny. Długością kadłuba i rozpiętością skrzydeł ustępuję choćby takiemu Hellcatowi w 1/48 :)

Może zadziałam stopniowo, na początku sprawdzę się w skali 48 a może potem pomyślę o czymś w 32. Bo taki model powinien być ozdobą mojej kolekcji. :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Adam
 
Posty: 2929
Dołączył(a): piątek, 8 maja 2009, 10:12
Lokalizacja: Warszawa

Re: Fokker Dr.I 1/32 Roden |Open|

Postprzez kojot nemo » środa, 28 lipca 2010, 11:02

Witam!

Daniel iceman Gronowski napisał(a):Co do zacieków, to już zgłupiałem, czy za silnikiem było w końcu płótno czy blacha?


Gdzie na spodzie Dr.I jest płótno na modelu Masz zaznaczone sznurowanie płótna.Reszta do okaptowania silnika to blacha.

Pozdrawiam
Piotrek.

Ps.Zostaje mi tylko pozazdrościć Tobie już prawie skończonego modelu i malowania. Czeka mnie kiedyś ten model , ale malowanie skutecznie mi ostudza zapędy modelarskie.
Avatar użytkownika
kojot nemo
 
Posty: 152
Dołączył(a): poniedziałek, 24 września 2007, 00:05

Re: Fokker Dr.I 1/32 Roden |Open|

Postprzez mr.jaro » środa, 28 lipca 2010, 11:16

Grzegorz2107 napisał(a):Cóż może mi się uda sprowokować dyskusję na temat " Jak strasznie silnik rotacyjny brudził płatowiec"?

Prowokant! ;o)

Dla zachowania rownowagi:

Obrazek

Zrodlo: http://www.enginehistory.org
Jarek M
Avatar użytkownika
mr.jaro
 
Posty: 2028
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:01
Lokalizacja: Hannover

Re: Fokker Dr.I 1/32 Roden |Open|

Postprzez Grzegorz2107 » środa, 28 lipca 2010, 12:14

mr.jaro napisał(a):
Grzegorz2107 napisał(a):Cóż może mi się uda sprowokować dyskusję na temat " Jak strasznie silnik rotacyjny brudził płatowiec"?

Prowokant! ;o)

Dla zachowania rownowagi:

Obrazek

Zrodlo: http://www.enginehistory.org



Właśnie o to chodziło! Zawór wydechowy był wg. ilustracji na stronie http://www.animatedengines.com/gnome.shtml
otwarty między godziną 8 a 12 , (ale śmigło kręci się w strone przeciwna do wskazówek zegara). Spaliny między godziną 8 a 4 wylatują w strumień przepływającego powietrza, na dodatek prostopadle do kierunku lotu, więc krople oleju dolatują nawet na lewe skrzydło, wyrzucone z tej silnikowej centryfugi, a te pozostałe wydostają się do wnętrza osłony silnika. Stąd niesymetryczny układ plamy oleju na kadłubie, którego bym w modelu oczekiwał. :mrgreen:
Avatar użytkownika
Grzegorz2107
 
Posty: 3305
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 16:19

Re: Fokker Dr.I 1/32 Roden |Open|

Postprzez mr.jaro » środa, 28 lipca 2010, 13:39

Grzegorz2107 napisał(a):...ale śmigło kręci się w strone przeciwna do wskazówek zegara...

Hmm, a nie odwrotnie, czyli w tym przypadku, w kierunku zgodnym z ruchem wskazowek zegara? Nie uwazam siebie za znawce, ale wydaje mi sie, ze gdzies zaslyszalem (a moze przeczytalem), iz kierunek obrotow smigla okresla sie patrzac w kierunku lotu. Naturalnie, powyzsze jest kwestia umowna i nie zmienia rzeczywistego stanu rzeczy.

Takze mam wrazenie, ze nawet pomimo odpowiednio dobranego polozenia katow rozrzadu, resztki oleju mogly sie zbierac takze wewnatrz oslony silnika i uchodzac dolem (czyli tam, gdzie oslona byla otwarta). Stad moglyby sie brac slady oleju widoczne rowniez po prawej stronie (zdjecie).
Jarek M
Avatar użytkownika
mr.jaro
 
Posty: 2028
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:01
Lokalizacja: Hannover

Re: Fokker Dr.I 1/32 Roden |Open|

Postprzez Grzegorz2107 » środa, 28 lipca 2010, 14:26

mr.jaro napisał(a):
Grzegorz2107 napisał(a):...ale śmigło kręci się w strone przeciwna do wskazówek zegara...

Hmm, a nie odwrotnie, czyli w tym przypadku, w kierunku zgodnym z ruchem wskazowek zegara? Nie uwazam siebie za znawce, ale wydaje mi się, ze gdzies zaslyszalem (a moze przeczytalem), iz kierunek obrotow smigla okresla się patrzac w kierunku lotu. Naturalnie, powyzsze jest kwestia umowna i nie zmienia rzeczywistego stanu rzeczy.

Takze mam wrazenie, ze nawet pomimo odpowiednio dobranego polozenia katow rozrzadu, resztki oleju mogly się zbierac takze wewnatrz oslony silnika i uchodzac dolem (czyli tam, gdzie oslona byla otwarta). Stad moglyby się brac slady oleju widoczne rowniez po prawej stronie (zdjecie).


Z tym kierunkiem obrotu śmigła to pewnie masz rację, ciekawe, kto mógłby z naszych znajomych to wiedzieć na pewno?

Co do silnika rotacyjnego: Pluł olejem jak smok ogniem. Po jakimś czasie cały prawie płatowiec byłby usmarowany. Olej taki na powietrzu gęstnieje. Pokrywałby coraz grubszą i cięższą warstwą dół kadłuba i skrzydła. W końcu zwisałby soplami...Jednak nie chce mi się wierzyć, że kilku mechaników płatowcowych przydzielonych do każdej maszyny leniło się i nie ścierało tej warstwy rycynusa po każdym locie.
Wczoraj wieczorem obejrzałem sobie kilkaset zdjęć z lat Wielkiej Wojny, maszyn z silnikami rotacyjnymi i to potwierdza moje przypuszczenie, że maszyna przechodziła czyszczenie ochlapywanych przez silnik części po każdym locie.
Avatar użytkownika
Grzegorz2107
 
Posty: 3305
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 16:19

Re: Fokker Dr.I 1/32 Roden |Open|

Postprzez Daniel iceman Gronowski » środa, 28 lipca 2010, 16:47

Jarek świetne zdjęcie! Lepiej późno niż wcale :D

Grzegorz napisał(a):Spaliny między godziną 8 a 4 wylatują w strumień przepływającego powietrza, na dodatek prostopadle do kierunku lotu, więc krople oleju dolatują nawet na lewe skrzydło...


Może się mylę, ale na spodzie prawego skrzydła też można dostrzec stróżki oleju. Też to widzicie?

Trudno, klamka zapadła, trzeba będzie poprawić zacieki. Kolejny miesiąc w plecy :lol:
Avatar użytkownika
Daniel iceman Gronowski

BoB 1 miejsce
 
Posty: 1347
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 09:23
Lokalizacja: Inowrocław

Re: Fokker Dr.I 1/32 Roden |Open|

Postprzez mr.jaro » środa, 28 lipca 2010, 18:37

Daniel iceman Gronowski napisał(a):Jarek świetne zdjęcie! Lepiej późno niż wcale

Znalezione zupelnie przypadkowo. Wlasciwie to zasluga Grzesia - gdyby nie zamieszczal tutaj zdjec tych nieprzyzwoitych "czysciochow", zapewne w ogole nie szukalbym dowodow istnienia "brudasow"...

Daniel iceman Gronowski napisał(a):Może się mylę, ale na spodzie prawego skrzydła też można dostrzec stróżki oleju. Też to widzicie?

Owszem. Spekulujac moznaby sie rowniez zastanawiac nad szczelnoscia oslony silnika na zlaczu z kadlubem. Kto wie, byc moze rowniez tam mogly wyciekac pojedyncze struzki oleju. Ale to tylko domysly.
Jarek M
Avatar użytkownika
mr.jaro
 
Posty: 2028
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:01
Lokalizacja: Hannover

Re: Fokker Dr.I 1/32 Roden |Open|

Postprzez Daniel iceman Gronowski » środa, 4 sierpnia 2010, 12:48

Witam.
Pobrudziłem na nowo bruszek, ale nie za bardzo jestem zadowolony z efektów :-/ Poprzednie syfienie bardziej mi się widziało, ale niezgodne z kwitami, więc nie ma co płakać.
Tymczasem postanowiłem rzucić wszystko na jedną szalę i postawić Fokkera na koła. Plastik od Rodena jest tragiczny i trzeba uważać by to wszystko się nie rozjechało podczas montażu. Otwory w deklach od kół wyciąłem i wkleiłem po kawałku szprychy (całe szprychy nie za bardzo pasowały). Słupki od podwozia i skrzydeł będe jeszcze postarzał.

Obrazek

Sylwetka nabiera koloru...

Obrazek

Ps. Efekt prześwitujących szprych w Dr.I? Chyba strzeliłem sobie w kolano :lol:
Avatar użytkownika
Daniel iceman Gronowski

BoB 1 miejsce
 
Posty: 1347
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 09:23
Lokalizacja: Inowrocław

Re: Fokker Dr.I 1/32 Roden |Open|

Postprzez Artur Domański » środa, 4 sierpnia 2010, 12:58

Danielu, musisz przynieść to cudo na spotkanie 14/08.
Muszę porządnie go obejrzeć z każdej strony
Pozdrawiam
Artur
Avatar użytkownika
Artur Domański
 
Posty: 1229
Dołączył(a): wtorek, 27 listopada 2007, 19:39
Lokalizacja: Włocławek

Re: Fokker Dr.I 1/32 Roden |Open|

Postprzez tomek_chacewicz » środa, 4 sierpnia 2010, 13:29

Pięknie pobrudzone podwozie :)
pozdrawiam
Tomek
Avatar użytkownika
tomek_chacewicz
 
Posty: 1827
Dołączył(a): poniedziałek, 17 marca 2008, 13:47
Lokalizacja: Warszawa - Odolany

Re: Fokker Dr.I 1/32 Roden |Open|

Postprzez mr.jaro » środa, 4 sierpnia 2010, 13:53

Moim skromnym zdaniem, brudzenie wyglada bardziej prawdopodobnie, anizeli poprzednio.

Daniel iceman Gronowski napisał(a):Otwory w deklach od kół wyciąłem i wkleiłem po kawałku szprychy (całe szprychy nie za bardzo pasowały).

Jesli sie nie myle, w tych otworkach powinien znajdowac sie lezacy pomiedzy szprychami zaworek do pompowania kol. Jezeli zatem szprychy byly widoczne, powinny chyba znajdowac sie po obu stronach zaworka, ale nie mam zielonego pojecia, jaki byl ich odstep na obreczy kola.
Jarek M
Avatar użytkownika
mr.jaro
 
Posty: 2028
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:01
Lokalizacja: Hannover

Re: Fokker Dr.I 1/32 Roden |Open|

Postprzez Daniel iceman Gronowski » środa, 4 sierpnia 2010, 15:21

Artur jeszcze nie wiem czy dam radę być w sobotę na spotkaniu, ale spokojnie będzie jeszcze okazja go obejrzeć ;o)
Fajnie, że się podoba, ale jest jeszcze parę rzeczy do dopracowania, by całość współgrała z maszyną po przejściach np. zabrudzenia od kół na spodzie środkowego płata muszę trochę przesunąć, bo się nie pokrywają z oponami :shock:
Jarek wybacz, ale żadnych wentyli już nie mam zamiaru dorabiać. CHCĘ GO SKONCZYĆ :P

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Daniel iceman Gronowski

BoB 1 miejsce
 
Posty: 1347
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 09:23
Lokalizacja: Inowrocław

Re: Fokker Dr.I 1/32 Roden |Open|

Postprzez Artur Domański » środa, 4 sierpnia 2010, 15:27

Daniel iceman Gronowski napisał(a):
Jarek wybacz, ale żadnych wentyli już nie mam zamiaru dorabiać.

Danielu nie odstawiaj fuszerki, koniecznie muszą być te wentylki :)
Pozdrawiam
Artur
Avatar użytkownika
Artur Domański
 
Posty: 1229
Dołączył(a): wtorek, 27 listopada 2007, 19:39
Lokalizacja: Włocławek

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 14 gości