P-47D Razorback, Francis S. Gabreski, Tamiya 1:48

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

P-47D Razorback, Francis S. Gabreski, Tamiya 1:48

Postprzez SokoleOkoPierce » czwartek, 23 września 2010, 20:02

Jako, że Rufe jest już na ukończeniu otwieram nowy wątek warsztatowy. Zestwu chyba nie muszę nikomu opisywać. Wybór padł na Thunderbolta wersji D-11, o numerze 42-75510, i oznaczeniu HV-A. Gabby latał na nim od stycznia do marca 1944.
Model zwaloryzuję jedynie Zoomem Eduarda, nie mam ochoty na zabawę z żywicą ani bardziej skomplikowanymi blaszkami.
Dzbanka mam zamiar pomalować farbami Vallejo, może z wyjątkiem kabiny. Pracę rozpocznę w następny weekend.
Obrazek
Avatar użytkownika
SokoleOkoPierce
 
Posty: 281
Dołączył(a): piątek, 2 października 2009, 21:26
Lokalizacja: Rzeszów

Reklama

modele polskich samolotów

Re: P-47D Razorback, Francis S. Gabreski, Tamiya 1:48

Postprzez Jaho63 » czwartek, 23 września 2010, 21:36

GGonzo! Bierz go! ;o)
To żart, ale podglądnij Gonzowego Thunda, może coś z jego ekwilibrystyki Ci się przyda?
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Re: P-47D Razorback, Francis S. Gabreski, Tamiya 1:48

Postprzez SokoleOkoPierce » czwartek, 23 września 2010, 22:09

Oczywiście, że tak zrobię, od początku to planowałem.
Obrazek
Avatar użytkownika
SokoleOkoPierce
 
Posty: 281
Dołączył(a): piątek, 2 października 2009, 21:26
Lokalizacja: Rzeszów

Re: P-47D Razorback, Francis S. Gabreski, Tamiya 1:48

Postprzez Manfred » piątek, 24 września 2010, 09:07

SokoleOkoPierce napisał(a):...
Model zwaloryzuję jedynie Zoomem Eduarda, nie mam ochoty na zabawę z żywicą ani bardziej skomplikowanymi blaszkami.
Dzbanka mam zamiar pomalować farbami Vallejo, może z wyjątkiem kabiny. Pracę rozpocznę w następny weekend.


Pozwolę sobie wcisnąć przysłowiowe "3 grosze". Modele P-47 TAMIYA mają pewną wadę, mianowicie sklepienie luków podwozia tuż przy kadłubie jest źle spasowane. Powstaje tam pokaźnych rozmiarów (jak na model tej klasy i skali) szczelina. Moim zdaniem warto zainwestować w piękne żywiczne luki podwozia AIRESa. Luki podwozia to chyba najsłabiej wokonany element w tym modelu - reszta broni się sama. Blaszkami zwaloryzowałbym jedynie tablicę i dodał pasy.
Avatar użytkownika
Manfred
 
Posty: 145
Dołączył(a): sobota, 24 maja 2008, 13:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: P-47D Razorback, Francis S. Gabreski, Tamiya 1:48

Postprzez SokoleOkoPierce » piątek, 24 września 2010, 19:40

Nie, raczej nie chcę się bawić z żywicą, już wolę poprawić, albo jakoś ukryć to z zestawu.
Obrazek
Avatar użytkownika
SokoleOkoPierce
 
Posty: 281
Dołączył(a): piątek, 2 października 2009, 21:26
Lokalizacja: Rzeszów

Re: P-47D Razorback, Francis S. Gabreski, Tamiya 1:48

Postprzez SokoleOkoPierce » sobota, 25 września 2010, 18:20

Kupiłem dzisiaj blaszki. Kalkomanie też już mam. W najbliższym czasie rozpocznę budowę. Na razie dokładnie ogłądam wypraski i przeglądam literaturę. Jeśli się uda, już jutro wstawię jakieś zdjęcia.
Obrazek
Avatar użytkownika
SokoleOkoPierce
 
Posty: 281
Dołączył(a): piątek, 2 października 2009, 21:26
Lokalizacja: Rzeszów

Re: P-47D Razorback, Francis S. Gabreski, Tamiya 1:48

Postprzez Gujos » sobota, 25 września 2010, 20:36

T
Manfred napisał(a):Pozwolę sobie wcisnąć przysłowiowe "3 grosze". Modele P-47 TAMIYA mają pewną wadę, mianowicie sklepienie luków podwozia tuż przy kadłubie jest źle spasowane. Powstaje tam pokaźnych rozmiarów (jak na model tej klasy i skali) szczelina. Moim zdaniem warto zainwestować w piękne żywiczne luki podwozia AIRESa. Luki podwozia to chyba najsłabiej wokonany element w tym modelu - reszta broni się sama. Blaszkami zwaloryzowałbym jedynie tablicę i dodał pasy.


Może jakiś trefny egzemplarz trafiłeś - zrobiłem dwa Dzbany Tamij i chyba nawet grama szpachli nie użyłem.
Pozdrawiam
Poszukuję fotki/rysunku ściany ogniowej KI-84.
Avatar użytkownika
Gujos
 
Posty: 645
Dołączył(a): środa, 26 września 2007, 11:01
Lokalizacja: W-wa

Re: P-47D Razorback, Francis S. Gabreski, Tamiya 1:48

Postprzez greatgonzo » niedziela, 26 września 2010, 00:10

SokoleOkoPierce napisał(a):Gabby latał na nim od stycznia do marca 1944.


Jeszcze dziewiątego kwietnia 1944 Gabreski był uprzejmy wykorzystać 42 75510 do uszkodzenia He 115 i zniszczenia 'czteromotorowej łodzi latającej', jak określił swój cel w raporcie. To były ground kills.
Nie wiem kiedy samolot przekazano 373 FG, ale podejrzewam, że odbyło się to w ramach doposażania jej, gdy przybyła do Anglii i przygotowywała się do lotów (pierwsza misja - początek maja). Pierwszy raport Gabreskiego o zwycięstwie na innym P-47 to też początek maja. Po drodze jest zgłoszone kwietniowe uszkodzenie (kolejny ground kill), ale nie wiem którym jugiem.
W 4275510 zginął 15.08.44 William Buttner z 411FS, 373FG.

Małe uzupełnienie wstępu :).
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4064
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: P-47D Razorback, Francis S. Gabreski, Tamiya 1:48

Postprzez Jaho63 » niedziela, 26 września 2010, 01:22

greatgonzo napisał(a):Pierwszy raport Gabreskiego o zwycięstwie na innym P-47 to też początek maja.

8-go na HV-E, serial nie "zlokalizowany".
Nie mam tych naziemnych wynotowanych, ale jeśli chodzi o powietrzne to najszczęśliwsza maszyna Gaby'ego, 10 zwycięstw.
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Re: P-47D Razorback, Francis S. Gabreski, Tamiya 1:48

Postprzez greatgonzo » niedziela, 26 września 2010, 12:08

Własnie jestem ciekawy skąd wzięły się te HV E i HV Zety? Logbook przychodzi na myśl, ale sam Gabreski przyznaje się do konkretnych samolotów podając seriale i twierdzi, że wszystkie, oprócz jednego były HV A, w tym D-22, który logicznie rzecz biorąc powinien zapełnić lukę między 75510 a superboltem.
Janusz, masz jakieś źródła przy zwycięstwach od maja do 7.06 ?
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4064
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: P-47D Razorback, Francis S. Gabreski, Tamiya 1:48

Postprzez Jaho63 » niedziela, 26 września 2010, 12:15

Olynyk w "Stars and Bars" podaje pełna listę kodową, ale cały 1944 już bez numerów seryjnych. Tak, więc seriale już domyślnie z różnych źródeł. Mogę sprawdzić. Masz monografię Gabby'ego z Schiffera?
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Re: P-47D Razorback, Francis S. Gabreski, Tamiya 1:48

Postprzez greatgonzo » niedziela, 26 września 2010, 19:07

Z kogo?
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4064
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: P-47D Razorback, Francis S. Gabreski, Tamiya 1:48

Postprzez Gienek » niedziela, 26 września 2010, 19:21

Obrazek
Avatar użytkownika
Gienek
 
Posty: 1385
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:24
Lokalizacja: Gdańsk

Re: P-47D Razorback, Francis S. Gabreski, Tamiya 1:48

Postprzez Jaho63 » niedziela, 26 września 2010, 19:27

Wydawnictwo Schiffer, wywiad z Gabreskim "Gabby. A Figter Pilot's Life". Przepiękne foty, ale seriali mało, tylko pod zdjęciami. Więcej inf. jest w francuskim czasopiśmie Avions nr.112.
Co ciekawe, zauważyłem, że "żabojady" dały w malowance na kołpaku 42-75510 jakieś czerwone paski.
EDIT: Tak, dokładnie to.
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Re: P-47D Razorback, Francis S. Gabreski, Tamiya 1:48

Postprzez SokoleOkoPierce » niedziela, 26 września 2010, 19:35

Dzięki Gonzo i Jaho, takie informacje mi się przydadzą. Nie wiecie gdzie można kupić (lub zdobyć na inny sposób, ale to na PW) tą książkę Shiffera, bo nie mam za dużo dokumentacji, tylko "Gabby Pilot Myśliwski", monografię squadron/signal, i ACE Publication.
Obrazek
Avatar użytkownika
SokoleOkoPierce
 
Posty: 281
Dołączył(a): piątek, 2 października 2009, 21:26
Lokalizacja: Rzeszów

Następna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 16 gości