Hurricane Mk1 z 303-go, Hasegawa 1:48

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Hurricane Mk1 z 303-go, Hasegawa 1:48

Postprzez iras67 » piątek, 1 października 2010, 23:16

Wybrałem malowanie. Będzie to dosyć dobrze sfotografowany z dwóch stron V6665. Samolot jak większość maszyn w "303" był wyposażony w śmigło Rotol i "nadwymiarowy" kołpak od Spitfire.
Obrazek
Było kilka maszyn RF-J w okresie bitwy wykorzystanych przez 303 .Na tym latali dowódcy Johny Kentowski :), Urbanowicz, oraz piloci Cembrzyński, Henneberg, Brzezowski (uzyskał 11września zestrzelenie dwóch He 111 nad Horsham).Samolot był produkcji Glostera z zamówienia 85730/40/23a wyprodukowany pomiędzy lipcem a sierpniem 1940. Ostatnim pilotem V6665 był Sgt.Andruszkow 26 września zestrzelił na nim He 111 nad Portsmouth, by następnego dnia zostać zestrzelonym. Tak zakończyła się krótka 20-to dniowa kariera samolotu w dywizjonie. Ciekawą sprawa jest skośny pas prawdopodobnie koloru Insygnia Red na tyle kadłuba przed statecznikiem. Być może w początkowym okresie pomagało to w rozpoznaniu samolotu dowódcy...
Zgromadziłem trochę materiału.
Obrazek
Do poprawek wykorzystam "kolorówkę" :-/ Edka. Chyba pomaluję tablicę i niektóre drobiazgi od nowa...
Obrazek
Najbardziej zawalili z błyszczącym kolorem, dużym rastrem, i najgorsze - poprzesuwane kolory.
Avatar użytkownika
iras67
 
Posty: 2705
Dołączył(a): środa, 19 marca 2008, 00:55
Lokalizacja: Dębica

Reklama

Re: Hurricane Mk1 z 303-go, Hasegawa 1:48

Postprzez Kuba P. » sobota, 2 października 2010, 09:28

No blaszka faktycznie trochę lipa chociaż pasy powinny być fajne jak je zmyjesz, fajnie ułożysz i pomalujesz na nowo.
Czy tablica w Mk I różniła się znacząco od tej w Mk II? Myślę o blaszce parta dla Mk II do swojego Mk I i ewentualnie o takich właśnie edkowych pasach.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Hurricane Mk1 z 303-go, Hasegawa 1:48

Postprzez iras67 » sobota, 2 października 2010, 09:30

Zaszpachlowałem niepotrzebne linie podziału i usunąłem panele dodatkowych km-ów ( wersji Mk.1c Trop ):
Obrazek
Obrazek
Zaszpachlowałem i wyrównałem prostokątne blachy za wylotami łusek na dole płata, których nie mogę się dopatrzyć na rysunkach i zdjęciach
Obrazek
Hasegawa za kabiną dała linie podziału, tymczasem tam płótno nachodziło bezpośrednio naklejone na blachę...
Obrazek
Chyba w wszystkich wypraskach MK.1 są na dole pod kabiną otwory wentylacyjne .Do usunięcia, jeśli były to raczej w wersjach tropikalnych.
ObrazekObrazek
Zgarniacza oleju na przodzie osłony silnika- w V6665 i w większości używanych przez 303 nie było.
Obrazek
Na razie tyle na zewnątrz:
Obrazek
W kabinie straszy klips mocowania przodu osłony silnika
Obrazek
Odciąłem, zaszpachlowałem i wyrównałem to miejsce
Obrazek
W zestawie brakuje tego "nadwymiarowego" kołpaka od Spita. Pożyczę od Arka albo Airfixa.
Biorę się za nitowanie powierzchni.
Avatar użytkownika
iras67
 
Posty: 2705
Dołączył(a): środa, 19 marca 2008, 00:55
Lokalizacja: Dębica

Re: Hurricane Mk1 z 303-go, Hasegawa 1:48

Postprzez iras67 » sobota, 2 października 2010, 09:41

Kuba P. napisał(a):No blaszka faktycznie trochę lipa chociaż pasy powinny być fajne jak je zmyjesz, fajnie ułożysz i pomalujesz na nowo.
Czy tablica w Mk I różniła się znacząco od tej w Mk II? Myślę o blaszce parta dla Mk II do swojego Mk I i ewentualnie o takich właśnie edkowych pasach.

Mam Parta ( jednak zostawiam do Airfixa) i porównując obie to różnią się lewą stroną i ...ta Parta jest wierniejsza ! Jedynie dwa zegary na dole z prawej są chyba mniejsze i przesunięte lekko do środka. Według SAM Wersje późne Mk.I i Mk.IIA serii 1 miały taki sam rozkład przyrządów na tablicy.Po przemalowaniu Edka powinno być zbliżone do tego co podają w SAM.
Przypuszczam że Edek FE 252 wygląda na blaszkę do wczesnych Mk1 :?: .Do Classica :mrgreen:
Avatar użytkownika
iras67
 
Posty: 2705
Dołączył(a): środa, 19 marca 2008, 00:55
Lokalizacja: Dębica

Re: Hurricane Mk1 z 303-go, Hasegawa 1:48

Postprzez Jacek Bzunek » sobota, 2 października 2010, 13:58

Kuba P. napisał(a):Czy tablica w Mk I różniła się znacząco od tej w Mk II?

Eduard daje inne, różniące się rozmieszczeniem zegarów.

iras67 napisał(a):Zaszpachlowałem i wyrównałem prostokątne blachy za wylotami łusek na dole płata, których nie mogę się dopatrzyć na rysunkach i zdjęciach

Dopatrzysz się ich na zdjęciach Mk.IIc i tylko tam.
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5876
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: Hurricane Mk1 z 303-go, Hasegawa 1:48

Postprzez Daniel iceman Gronowski » sobota, 2 października 2010, 14:13

Irek czym szpachlujesz? Taki beżowy kolorek szpachli zauważyłem :->
Avatar użytkownika
Daniel iceman Gronowski

BoB 1 miejsce
 
Posty: 1347
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 09:23
Lokalizacja: Inowrocław

Re: Hurricane Mk1 z 303-go, Hasegawa 1:48

Postprzez Darek Trzeciak » wtorek, 5 października 2010, 21:22

Cześć Irku, jakieś postępy z garbuskiem - publika się niecierpliwi ;o)
Pozdrawiam Darek
"Doświadczenie powiększa naszą mądrość, nie zmniejsza jednak naszej głupoty." - Josh Billings
***** ***
Avatar użytkownika
Darek Trzeciak
 
Posty: 2216
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 22:23
Lokalizacja: EPWA

Re: Hurricane Mk1 z 303-go, Hasegawa 1:48

Postprzez Artur Domański » środa, 6 października 2010, 08:15

No właśnie, co dalej, jakaś cisza nadeszła
Pozdrawiam
Artur
Avatar użytkownika
Artur Domański
 
Posty: 1229
Dołączył(a): wtorek, 27 listopada 2007, 19:39
Lokalizacja: Włocławek

Re: Hurricane Mk1 z 303-go, Hasegawa 1:48

Postprzez iras67 » środa, 6 października 2010, 09:48

Chwilowa przerwa w budowie, brak czasu na Hurriego... Cos tam rozgrzebałem, jak uporam się z "gorącym" zamówieniem od razu coś wrzucę.
Daniel iceman Gronowski napisał(a):Irek czym szpachlujesz? Taki beżowy kolorek szpachli zauważyłem :->

Ta masa to dwuskładnikowa Mr. Lightweight Epoxy Putty -podobna do M.Sculpa, bardziej kleista i trochę miększa po zaschnięciu.
Avatar użytkownika
iras67
 
Posty: 2705
Dołączył(a): środa, 19 marca 2008, 00:55
Lokalizacja: Dębica

Poprzednia strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości