Peugeot 205 Turbo 16 1:24 Tamiya.

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Peugeot 205 Turbo 16 1:24 Tamiya.

Postprzez Kazik » piątek, 15 października 2010, 15:53

Myślę że kolega polerował te zacieki po zlanej farbie.
Obrazek
Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Posty: 3566
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:05
Lokalizacja: Warszawa

Reklama

Re: Peugeot 205 Turbo 16 1:24 Tamiya.

Postprzez mayster007 » piątek, 15 października 2010, 22:51

I skończyło się tak, że popsułem wszystko :oops: . Chciałem być chyba za szybki i klops. Kalki popękały i pomarszczyły się. Malowanie zmytej uprzednio siatki na przednim zderzaku - tragedia, nawet jak na mnie. Jutro zamieszczę zdjęcia tego co popsułem. Teraz to pozostało mi tylko wszystko do kreta wsadzić i zacząć od nowa. Tym razem już powoli, z pełną pokorą słuchając Waszych rad. Tylko gdzie ja takie kalki znajdę :( .
mayster007
 
Posty: 7
Dołączył(a): środa, 13 października 2010, 22:11
Lokalizacja: Płock

Re: Peugeot 205 Turbo 16 1:24 Tamiya.

Postprzez Nomad_fsoak » piątek, 15 października 2010, 23:35

Jak nie znajdziesz kalek to ze względu na to że masz wersję z mniejszą "lotką" to możesz go ucywilnić ;) ponieważ Peugeot musiał wypuścić co najmniej 200 aut w wersji drogowej (która niewiele się różniła od rajdowej) aby otrzymać homologację B-grupy.
Obrazek
źródło: www.jordanscarstorage.com/ for_sale.html
Obrazek
źródło: http://www.0-60mag.com/news/2010/08/do- ... -turbo-16/
Obrazek
źródło: http://www.autogaleria.hu/index.php?s=t ... ka=peugeot
Pozdrawiam, Andrzej Mościński.
Avatar użytkownika
Nomad_fsoak
 
Posty: 175
Dołączył(a): środa, 20 sierpnia 2008, 09:40
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Peugeot 205 Turbo 16 1:24 Tamiya.

Postprzez mayster007 » sobota, 16 października 2010, 07:03

Jak to mówią człowiek na błędach się uczy i pośpiech nie popłaca :oops: .
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
mayster007
 
Posty: 7
Dołączył(a): środa, 13 października 2010, 22:11
Lokalizacja: Płock

Re: Peugeot 205 Turbo 16 1:24 Tamiya.

Postprzez Kazik » sobota, 16 października 2010, 09:17

Z siatkami to, jeśli bylibyśmy złośliwi można by powiedzieć "a nie mówiłem".
Czy przy kalkach używałeś jakichś płynów zmiękczających?
Nie jest łatwe ułożenie kalki na takim grillu. Obawiam się, że bez sola czy softera lub chociaż suszarki ciężko było by to ładnie położyć. Za to prawa strona na tylnym błotniku wyszło całkiem znośnie.

Nie ma, co tragizować. Pierwsze wpadki każdy przerabiał.
Modelarstwo to sztuka cierpliwości i pośpiech tutaj tylko szkodzi.
Kalka, jeśli jesteś zdeterminowany na wykonanie wersji rajdowej jest do zdobycia np przez HLJ.com
Trzeba poczekać i parę złoty kosztuje, ale da się załatwić.
A może faktycznie pójść za radą kolegi Nomad_fsoak i zrobić wersję cywilną z dużo łatwiejszym kolorem np. srebrnym metalikiem.
Obrazek
Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Posty: 3566
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Peugeot 205 Turbo 16 1:24 Tamiya.

Postprzez Macio4ever » sobota, 16 października 2010, 09:32

Popieram słowa Kazika. Rzuciłeś się do razu na głęboką wodę :) - kalki w rajdówkach i wyścigówkach to jest duży ból :mrgreen:

Zmyj lakier - możesz izopropylem. Jeżeli chcesz zostać przy białym, to użyj białego podkładu bo inaczej będziesz miał jazdę po raz kolejny.

Kalki - bez płynów i/lub suszarki nie ma nawet co podchodzić do tematu, bo przy skomplikowanych kształtach nie ma innych sposobów na dobre ułożenie kalek.

Nic się nie przejmuj, każdy z nas ma na swoim koncie "kreta" :) i to pewnie nie jednego.
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3728
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Re: Peugeot 205 Turbo 16 1:24 Tamiya.

Postprzez mayster007 » sobota, 16 października 2010, 09:48

Do kalek używałem SETA i SOLA. Po secie kalki bardzo szybko łapały i było mało czasu na korekcje. Natomiast po posmarowaniu solem owszem tam gdzie najpierw nie chciały przylegać ułożyły się ładnie, lecz zaczęły się marszczyć. Z tego co czytałem to normalna reakcja, tylko że u mnie po wyschnięci porobiła się pajęczyna.
Trudno się mówi. Właśnie porównuje działanie DOT3 i Kreta na lakier Tamiya. Jak na razie na zdecydowane prowadzenie wyszedł DOT3 :) . Zaczynam od nowa, tym razem powoli i słuchając rad bardziej doświadczonych. Myślę, że będę starał się pozostać przy rajdówce.
mayster007
 
Posty: 7
Dołączył(a): środa, 13 października 2010, 22:11
Lokalizacja: Płock

Poprzednia strona

Powrót do Pojazdy cywilne - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości