Dwa wykopki: P-51B i Me-262, Revell, 1:72

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Dwa wykopki: P-51B i Me-262, Revell, 1:72

Postprzez K.Y.Czart » poniedziałek, 15 listopada 2010, 15:01

Mecenas napisał(a):Zdjęcia K.Y.Czarta są zmanipulowane w Photoshopie...


Kurcze, myślałem że się uda... :->


Mecenas napisał(a):Podpowiedzcie mi jeszcze, bardzo proszę, w jaki sposób były zaklejane km-y w tym samolocie? Typowo dla RAFu prostokątnym paskiem (jak np. w Hurricane'ach) czy dwoma łatkami na każdy km osobno?


Raczej dwoma osobno - takie zdjęcia mam. Z jedną łatką na dwie dziury nie widziałem.

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
K.Y.Czart
 
Posty: 2172
Dołączył(a): środa, 2 grudnia 2009, 22:04

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Dwa wykopki: P-51B i Me-262, Revell, 1:72

Postprzez K.Y.Czart » poniedziałek, 15 listopada 2010, 15:16

Tu jeszcze zdjęcie "kolejarza", gdzie widać co i jak ;o)

Obrazek
Avatar użytkownika
K.Y.Czart
 
Posty: 2172
Dołączył(a): środa, 2 grudnia 2009, 22:04

Re: Dwa wykopki: P-51B i Me-262, Revell, 1:72

Postprzez Mecenas » poniedziałek, 15 listopada 2010, 15:19

Dziękuję bardzo. Jak dla mnie przedstawiony materiał dowodowy jest wystarczająco mocny.
Pozdrawiam,
Michał Sindera
Avatar użytkownika
Mecenas

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 4838
Dołączył(a): wtorek, 14 kwietnia 2009, 14:01
Lokalizacja: Bytom/Katowice

Re: Dwa wykopki: P-51B i Me-262, Revell, 1:72

Postprzez RAV » poniedziałek, 15 listopada 2010, 15:22

Mecenas napisał(a):Obrazek

Na tym zdjęciu widać, że "modelowany" tu egzemplarz miał rury wydechowe bez osłon.
Pozdrawiam
RAV
Obrazek
Avatar użytkownika
RAV
 
Posty: 3313
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 22:58
Lokalizacja: Wrocław

Re: Dwa wykopki: P-51B i Me-262, Revell, 1:72

Postprzez Mecenas » poniedziałek, 15 listopada 2010, 15:38

RAV napisał(a):Na tym zdjęciu widać, że "modelowany" tu egzemplarz miał rury wydechowe bez osłon.


Z tym błędem zdecydowałem się pogodzić i nie ruszać w imię wyższego dobra. Jest to efekt mojej niekonsekwencji w budowie oraz nadmiernego zaufania w instrukcję, która daną wersję opisuje bodajże jako "RAF only". Próbowałem usunąć te rury, ale zbyt solidnie je przykleiłem i bałem się zdemolowania osłony silnika przy ich usuwaniu kawałek po kawałku. Brawo RAV za spostrzegawczość.
Pozdrawiam,
Michał Sindera
Avatar użytkownika
Mecenas

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 4838
Dołączył(a): wtorek, 14 kwietnia 2009, 14:01
Lokalizacja: Bytom/Katowice

Re: Dwa wykopki: P-51B i Me-262, Revell, 1:72

Postprzez Jaho63 » poniedziałek, 15 listopada 2010, 15:45

Ok rury odpuszczam, ale podwozie ma być odchylone od prostopadłości ze skrzydłem dość wyraźnie! Proszę to poprawić i przyjść ponownie na egzamin! To komisja zdecyduje w ilu procentach model studenta jest skończony! :lol: :lol:
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Re: Dwa wykopki: P-51B i Me-262, Revell, 1:72

Postprzez Mecenas » sobota, 20 listopada 2010, 13:15

A czy teraz zdaniem Szanownej Komisji podwozie "się nadaje" czy jeszcze bardziej powinienem się postarać?

Obrazek
Pozdrawiam,
Michał Sindera
Avatar użytkownika
Mecenas

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 4838
Dołączył(a): wtorek, 14 kwietnia 2009, 14:01
Lokalizacja: Bytom/Katowice

Re: Dwa wykopki: P-51B i Me-262, Revell, 1:72

Postprzez Kuba P. » sobota, 20 listopada 2010, 13:31

Moim zdaniem to nadal masz zbyt pionowo golenie. One powinny być wyraźnie bardziej wysunięte w przód. Coś tu nie gra.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Dwa wykopki: P-51B i Me-262, Revell, 1:72

Postprzez jachud3 » sobota, 20 listopada 2010, 15:13

IMHO powinieneś bardziej wysunąć, coś zbytnio Ci ten nos w górę ucieka nadal...
jachud3
 
Posty: 191
Dołączył(a): piątek, 2 października 2009, 19:02

Re: Dwa wykopki: P-51B i Me-262, Revell, 1:72

Postprzez RAV » sobota, 20 listopada 2010, 15:54

Mecenas napisał(a):A czy teraz zdaniem Szanownej Komisji podwozie "się nadaje" czy jeszcze bardziej powinienem się postarać?

Wystarczy porównać z planem:
Obrazek
Pozdrawiam
RAV
Obrazek
Avatar użytkownika
RAV
 
Posty: 3313
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 22:58
Lokalizacja: Wrocław

Re: Dwa wykopki: P-51B i Me-262, Revell, 1:72

Postprzez Jaho63 » sobota, 20 listopada 2010, 18:37

Michał, zrobisz co chcesz, ale coś jest nie tak. Podwozie jest i za mało wysunięte do przodu, i pokrywa za wysoko, tzn. powinna przykrywać połowę piasty koła, jakby goleń nie była do końca wsunięta do gniazda i tym samym była za długa.
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Re: Dwa wykopki: P-51B i Me-262, Revell, 1:72

Postprzez Mecenas » sobota, 20 listopada 2010, 19:21

Dzięki za opinie i pomoc. Poprawiłem jeszcze bardziej. Trochę chyba jeszcze brakuje, ale więcej już nie będę tego ruszał. Golenie są na tyle mocno wklejone w otwory w skrzydłach, że musiałbym je całkiem wyrywać i wiercić otwory pod jakieś druciki montażowe żeby całość ponownie skleić. Poradziłem sobie w taki sposób, że naciągnąłem plastik na ile się dało i chwyciłem klejem CA. Efekt pokażę jutro razem z kilkoma innymi dodatkowymi pracami, które robię w międzyczasie.

Janusz, ten model to Revell bez zbędnych ulepszeń więc jeśli coś nie gra z kształtem lub długością części to bym się specjalnie nie zdziwił. Inna rzecz że długość o której mówisz moim zdaniem wynika z obciążenia samolotu. Zobacz sobie zdjęcia wersji "B" K.Y. Czarta na 5 stronie tego wątku - wyraźna różnica w długości goleni. I zdjęcie poniżej.

Obrazek
Pozdrawiam,
Michał Sindera
Avatar użytkownika
Mecenas

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 4838
Dołączył(a): wtorek, 14 kwietnia 2009, 14:01
Lokalizacja: Bytom/Katowice

Re: Dwa wykopki: P-51B i Me-262, Revell, 1:72

Postprzez Jaho63 » sobota, 20 listopada 2010, 21:48

Dokładnie tak, to kwestia obciążenia, dlatego naturalnie większość stojących na lotnisku ma je nieco schowane. Wyjątkiem jest prototyp, ale już bojowe rzadko stoją tak wysoko. Poza tym u Ciebie bardziej psuje sylwetkę nie wysokość ale zbyt przesunięte do tyłu. Skoro jednak tak mocno się... wyginasz, to niech będzie, widocznie tak musi być. ;o)
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Re: Dwa wykopki: P-51B i Me-262, Revell, 1:72

Postprzez Mecenas » sobota, 20 listopada 2010, 22:34

Januszku, to nie o to chodzi że chcę coś udowodnić i na siłę uzasadnić, że tak jest poprawnie jak ja to zrobiłem. Wiem, że nie jest, ale nie chce mi się już usuwać tego podwozia, rozcinać goleni, skracać o 1,5mm i kleić na nowo. W tym tempie nie skończyłbym nigdy tego modelu a chcę się go pozbyć już z warsztatu i zacząć coś nowego, choćby Camela do Czarkowego konkursu "7 eskadra". I tak mam z nim już 1,5 miesiąca opóźnienia w stosunku do moich planów a dalsze dłubanie przy i tak średnio udanym modelu Mustanga wcale mi realizacji dalszych planów nie ułatwi.
Pozdrawiam,
Michał Sindera
Avatar użytkownika
Mecenas

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 4838
Dołączył(a): wtorek, 14 kwietnia 2009, 14:01
Lokalizacja: Bytom/Katowice

Re: Dwa wykopki: P-51B i Me-262, Revell, 1:72

Postprzez greatgonzo » niedziela, 21 listopada 2010, 03:46

Nooo, jak Camela, to jesteś nieobecny - usprawiedliwiony :).
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4064
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 14 gości