greatgonzo napisał(a):
Szpachlowano wszystkie Mustangi we wszystkich wersjach. To gdzie służyły nie ma znaczenia, bo było to jedno z założeń konstrukcyjnych związanych ze skrzydłem laminarnym i element produkcji.
Gonzo ale weź to uściślij czy szpachlowano tylko płat który jak wiadomo był nierozdzielny i wykańczany o ile wiem osobno czy szpachlowano cały płatowiec.
Jak robiłem swojego P-51 D to zastanawiałem się jak wyglądało łączenie pokryw nisz zbiorników paliwa po pierwszym montażu - czy szpachlowane czy nie?
Co do tego utrzymania skrzydeł Mustanga, czytałem o tych owadach na krawędzi natarcia ale i rozmawiałem z pilotem P-51 D (Old Crow) w Góraszce kilka lat temu i on nic nie mówił o jakimś specjalnym traktowaniu skrzydeł tego samolotu, te z bliska wcale nie były takie wycyckane jak skrzydła szybowca. On mówił o zupełnie innych cechach pilotażowych samolotu tłokowego o ogromnej mocy i tego typu płacie, ale to już temat nieco obok a ja sam nie jestem pilotem i wolę nie powtarzać bo może źle zrozumiałem.









