Moderator: xenomorph
Sherman napisał(a):Tarawę np. w Phantomie wspominanym widziałem jeszcze na początku tego tygodnia ;)
Sherman napisał(a):z pudełka można na początek zrobić M4A1(76) który ma w pudełku polskie kalki ( a model był na allegro jeszcze wczoraj ).

Tomasz Mańkowski napisał(a):Tylko co nasz młody kolega zrobi z tymi zamówionymi Jadarowymi kalkami?
A i malowania z 1 Dywizji Panc. nie są tak malownicze jak z 2-go Korpusu...
Sherman napisał(a):[Kwestia względna, malownicze są wczesne malowania w plamy, ale czy już te późniejsze w całości zielone Shermany insze są od tych 1DPanc?

A gdyby nasz młody kolega o trudnym do zapamiętania nicku, nie wstydził się tak swego miejsca zamieszkania, łatwiej było by mu pomóc znaleźć interesujące go modele... A tak jest zdany jedynie na "Pana z zaprzyjaźnionego sklepu"...
Sherman IB - tu jest kłopot... wprawdzie ukraiński UM zrobił M4(105 ) ale na podwoziu HVSS ( nr.375 ), więc bez przeróbek i "zapożyczeniu" podwozia z innego modelu się nie obejdzie...
a jak myślisz napisał(a):Sherman IB - tu jest kłopot... wprawdzie ukraiński UM zrobił M4(105 ) ale na podwoziu HVSS ( nr.375 ), więc bez przeróbek i "zapożyczeniu" podwozia z innego modelu się nie obejdzie...
Mam takie pytanie, na czym powinny polegać te przeróbki i jakie podwozie (z jakiego modelu ?) powinien mieć ?
Sherman napisał(a):UM to kolejny kasztan. Wieża jest Low Bustle, cały model raczej koślawy, ładne jest tylko podwozie. Lepiej poszukać M4A3(105)VVSS Dragona i jak w wypadku M4A2 wymienić płytę nadsilnikową i tylną ściankę wanny.

UM to kolejny kasztan.... ładne jest tylko podwozie

Tomasz Mańkowski napisał(a):...nasz młody kolega o trudnym do zapamiętania nicku...

Tomasz Mańkowski napisał(a):- wózki,
- koła,
- gąski
- "błotniki" ( Sherman z podwoziem HVSS miały poszerzony kadłub w dolnej części - miały taki "parapet/błotnik" po to aby zakrywał szerszą gąskę... )
i jeszcze trzeba przerobić z M4A3 na M4, czyli:
- płyty nadsilnikowe,
- tył kadłuba,
- tył wanny
Co jeszcze trzeba w modelu UM-a poprawić aby cały model nie był "raczej koślawy" - nie wiem.
Sherman napisał(a):i jeszcze trzeba przerobić z M4A3 na M4, czyli:
- płyty nadsilnikowe,
- tył kadłuba,
- tył wanny
Ano nie trzeba... bo UM to M4(105), a nie M4A3. Trzeba tylko popatrzeć dokładnie na kat nachylenia tylnej ścianki kadłuba, bo pewna standaryzacja części może skutkować błędem w tym miejscu.

Opcje są dwie - albo zakup jakiegoś Dragona ( drogo ) albo model ESCI/Italeri. Przydadzą Ci się z zestawu gąsienice, wózki i wieża.
Trzeba wymienić wieżę na High Bustle ( np. z zestawu ESCI, druga opcja to wieża z zestawu M4A3(105) Dragona ), zestaw ma hybrydę Low Bustle z włazem ładowniczego. Nie pamiętam jak jest z włazem dowódcy - ESCI ma starszy dwu częściowy typ, Ty raczej potrzebujesz nowszego.
a jak myślisz napisał(a):model italeri/esci domyślam się że ten ?
http://www.jadarhobby.waw.pl/italeri-70 ... -1820.html
UM ma do wyboru właz jedno i dwuczęściowy.
Komplet tłoczonych kół jezdnych i napinających z Extratechu, dodatkowy wentylator wieżowy i Dragonową lufę od 105tki wraz z jarzmem i osłoną oraz kilka dupereli którymi model UMa "podbajerujesz" mogę Ci sprezentować.
> przypomniało mi się, że do MEXa i CAIRO a więc Shermanów IBY z IIKP trzeba by mieć inny komplet gąsienic bo pudełkowe to powojenne T80
Powrót do Pojazdy wojskowe w skali 1:72 i mniejsze - warsztat
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
