
greatgonzo napisał(a): Kabiny w ZCY? Jest kilka P-47 z takimi kabinami. Skąd i po cholerę nie wiadomo. Był pogląd, że dotyczy to tylko samolotów od Curtissa, ale to już przeszłość.
Moim zdaniem modelarz budujący kolekcje powinien podejść do tematu w następujący sposób:
Przygotować sobie próbkę koloru ANA 611 IG tak by był z niej zadowolony.
Dobarwić ANA 611w celu uzyskania koloru Bronze Green. To będzie baza dla BG i DDG.
Dobarwić ANA 611 w celu uzyskania koloru Curtiss Cockpit Green.
michalp78 napisał(a):Czy są jekieś powody by nie być zadowolonym z gotowca (np. MM authentic)?

Aleksander napisał(a):Tylko że w moim katalogu MM nie ma ANA 611 - jest 610 i 613. Czy mam jakieś przestarzałe dane? Mogę poprosić o numery MM Authentic dla ANA 611, jeżeli istnieje?

Read:
"... on Curtiss interiors:"The other posts spell it out pretty well - P-40s always used variations of green-tinted zinc chromate. (Bronze Green was used by Curtiss for the C-46, but not the P-40)The early green zinc chromate was lighter and grayer than what we know as Interior Green due to the use of aluminum paste or powder in the original formula. There was no color standard. When the war-time aluminum shortage hit in 1942, Curtiss had Berry Brothers mix "Curtiss Cockpit Green" from zinc chromate and gray tinting paste. Again, there was no color standard, but the color was reported to be similar to the earlier tinted zc.When Interior Green was approved in 1942/43, it took some time for Curtiss to switch on the production line, but they certainly used the shade on P-40Ns. Interior Green was darker then the other shades, mixing zc with black (as did the pre-war formula) but not using any aluminum powder or paste."
Aleksander napisał(a):wyczytałem gdzieś (niestety dawno i nie pamiętam gdzie), że Zinc Chromate Green i Yellow, to ta sama farba, tylko wypłowiała/odbarwiona/utleniona?

Gienek napisał(a):Aleksander napisał(a):wyczytałem gdzieś (niestety dawno i nie pamiętam gdzie), że Zinc Chromate Green i Yellow, to ta sama farba, tylko wypłowiała/odbarwiona/utleniona?
Gienek napisał(a):Jak? kropla żółtej, dwie brązowej... ale jeżeli nie masz jakiegoś wyobrażenia to nie kombinuj.
Gienek napisał(a):Oczywiście, bardzo to podkreślam, to moje wyobrażenie i może być równie całkowicie błędne (wiadomo co to stare zdjęcia).
Gienek napisał(a): w kontekście zapierania się co poniektórych kolegów (wątek sprzed 2 lat), że absolutnie niemożliwy jest kolor wnętrza za tylnymi szybami P-40.
Gienek napisał(a):Obydwa ciekawe, szczególnie w kontekście zapierania się co poniektórych kolegów (wątek sprzed 2 lat), że absolutnie niemożliwy jest kolor wnętrza za tylnymi szybami P-40.

Aleksander napisał(a):I to jest wobec tego moje drugie pytanie - choć sądzę, że malowany w kolory Foliage Green/Dark Earth nie miał "paćkanych" powierzchni pod szybkami.

Aleksander napisał(a):No właśnie - nie wiem, jak to jest w P-40 (jeszcze nie doszedłem do tego), ale w książce o P-36/H75 w Armee de l'Aire widać na kilku zdjęciach kolor wnętrza pod tylnymi szybami, a nie kolor kamuflażu.
Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości
