FM-1 Wildcat Hobby Boss 1/48 Standard

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: FM-1 Wildcat Hobby Boss 1/48 Standard

Postprzez pilex7 » czwartek, 9 grudnia 2010, 23:29

Gienek - dziękuje bardzo :)
pilex7
 
Posty: 202
Dołączył(a): niedziela, 7 września 2008, 18:56
Lokalizacja: Kraków

Reklama

modele polskich samolotów

Re: FM-1 Wildcat Hobby Boss 1/48 Standard

Postprzez Marek Naja » czwartek, 9 grudnia 2010, 23:49

Skoro lotki się wyjaśniły, to może jeszcze i te geometryczne a la Pablo przebarwienia na płatach?
[url=http://img715.imageshack.us/i/wilek5.jpg/][img]http://img715.imageshack.us/img715/641/wilek5.jpg

[url=http://img171.imageshack.us/i/wilek1.jpg/][img]http://img171.imageshack.us/img171/9126/wilek1.jpg
Ostatnio edytowano piątek, 10 grudnia 2010, 00:12 przez Marek Naja, łącznie edytowano 1 raz
vel Baldigozz
Avatar użytkownika
Marek Naja

rpm3
 
Posty: 872
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:40

Re: FM-1 Wildcat Hobby Boss 1/48 Standard

Postprzez Kuba P. » piątek, 10 grudnia 2010, 00:27

Marek Naja napisał(a):Skoro lotki się wyjaśniły, to może jeszcze i te geometryczne a la Pablo przebarwienia na płatach?


Tak pro forma: "płacie". Wildcat ma dwa skrzydła ale jeden płat.
Dwupłat to np. An 2.
;o)
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: FM-1 Wildcat Hobby Boss 1/48 Standard

Postprzez Marek Naja » piątek, 10 grudnia 2010, 00:31

Ale Wildcaty są dwa, to i płaty też :->
vel Baldigozz
Avatar użytkownika
Marek Naja

rpm3
 
Posty: 872
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:40

Re: FM-1 Wildcat Hobby Boss 1/48 Standard

Postprzez Gienek » piątek, 10 grudnia 2010, 00:54

Marek Naja napisał(a):Skoro lotki się wyjaśniły, to może jeszcze i te geometryczne a la Pablo przebarwienia na płatach?

Cześć na tych kiepskich zdjęciach jest rzeczywiście efektem odbicia światła na nierównej powierzchni („spracowane poszycie”) lecz większość z tych przebarwień (zaznaczyłem na czerwono kilka z nich) nie ma nic wspólnego z przebiegiem linii podziałowych i nitowania. Wystarczyłoby przestudiować plany ;)
Obrazek Obrazek

Przy okazji zamieszczania przez Ciebie zdjęć chciałbym zwrócić uwagę, że samoloty miały swoje charakterystyczne cechy a Ty, powołując się na zdjęcia z Internetu mieszasz różnych producentów (Grumman z GM) jak i modele (FM-1 i 2). Miedzy innymi wcześniej pytałeś o okopcenia i chyba już wiesz co mam na myśli? FM-2 miał inny silnik, inne spalanie i rury wydechowe po bokach.

Marek Naja napisał(a):...jeśli cała różnica ma polegać na tym, że teraz zapuszczę dodatkowo washa.

Marku, upraszczasz sprawę. Popatrz na to powiększenie które zrobiłem z fragmentu Twojego modelu i na te śmieszne chińskie dziurki/nity. Niezłe wyzwanie do sprowadzenia ich do - nie dość, że prawidłowego, to atrakcyjnego wyglądu:
Obrazek

Nie wspominając o „pogięciu blach”
tankmania napisał(a):Owszem, a później się wstawia do witrynki z rozproszonym światłem sufitowym i nic nie widać.
Wykonałem do tej pory porządnie na 2 modelach i zapewniam, że w witrynce, w sztucznym oświetleniu nawet nie modelarze zadają pytanie „ o, pogięte, z czego to zrobione?”

Więc może się mylę ale dochodzę do wniosku, że kluczem tego wiecznego sporu będzie chyba zwyczajnie ilość czasu przeznaczona na wykonanie modelu.
Mało czasu = „tanie”, za to efektowne środki wykonania. Dlatego też część kolegów odbiera to jako nie „oszukiwanie” widza malunkiem (bo skala) a oszukanie siebie poprzez przysłonięcie efektem tego, co mogło być a nie zostało zrobione. Kontrowersyjne to... więc zadyma :)
To może mały kompromis? Ty trochę swojego i ja trochę informacji?
Chcesz trochę ciekawostek o swoim FM-1 czy powinienem się już wyłączyć? :)
Avatar użytkownika
Gienek
 
Posty: 1385
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:24
Lokalizacja: Gdańsk

Re: FM-1 Wildcat Hobby Boss 1/48 Standard

Postprzez tankmania » piątek, 10 grudnia 2010, 01:10

Gienek napisał(a): śmieszne chińskie dziurki/nity. Niezłe wyzwanie do sprowadzenia ich do - nie dość, że prawidłowego, to atrakcyjnego wyglądu

Podobały mi się na początku, ale jak mnie wzięło na model i zacząłem się przyglądać to wywaliłem go do kosza. Jak komuś się chce to na dzień dzisiejszy najlepsze(z szybkich technik) jest chyba nitowadło i załóżmym, że się chce. Popularne samoloty zrobisz, a reszta? Do wielu nie ma nic z dokumentacji, albo bardzo uproszczone, albo kontrowersyjne.


Gienek napisał(a): Chcesz trochę ciekawostek o swoim FM-1 czy powinienem się już wyłączyć? :)

Nie rób tego, Twoją merytoryczną wiedzę cenią chyba wszyscy.
tankmania
 
Posty: 1074
Dołączył(a): czwartek, 22 października 2009, 03:53

Re: FM-1 Wildcat Hobby Boss 1/48 Standard

Postprzez Marek Naja » piątek, 10 grudnia 2010, 09:28

Gienek napisał(a):Popatrz na to powiększenie które zrobiłem z fragmentu Twojego modelu i na te śmieszne chińskie dziurki/nity. Niezłe wyzwanie do sprowadzenia ich do - nie dość, że prawidłowego, to atrakcyjnego wyglądu.

No właśnie, a tylu hardcorowych modelarzy rzeźbi te dziurki jakimiś urządzeniami :mrgreen: Tu wręcz widać, że efekt wypukłego nita lepiej odda za pomocą pewnych sztuczek modelarz-malarz niż modelarz-dziurkacz. No ale ponieważ święta Bożego Narodzenia są bliżej, to ich przewaga nad Wielkanocą staje się wyraźniejsza 8-)
vel Baldigozz
Avatar użytkownika
Marek Naja

rpm3
 
Posty: 872
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:40

Re: FM-1 Wildcat Hobby Boss 1/48 Standard

Postprzez Gienek » piątek, 10 grudnia 2010, 11:33

Producent modelu naprodukował dziurek mniej (za to wielkich i głębokich) niż w oryginale. Co można z nimi zrobić:
1. zbajerować malarsko (od zapuszczenia czarnym do wszelkich tych trudnych słów :) )
2. zaszpachlować oryginalne, zrobić nowe dziurki: więcej i delikatniejszych
3. zaszpachlować oryginalne, zrobić wypukłe technikami:
a) nity naklejane HGW http://hgw.webgarden.cz/image/15654268 zdjęcie pochodzi z: http://www.hgw.webgarden.cz/
b) nity z kulek http://www.modelarstworedukcyjne.pl/ima ... t32_47.jpg zdjęcie pochodzi z http://www.modelarstworedukcyjne.pl/ind ... &Itemid=77
c) inne wesołe pomysły :)

Tyle, że 1. najłatwiej, najszybciej.
To właśnie sprawa tego czasu o którym napisałem wcześniej. Trochę jak wiara wielu kobiet, że staną się super szczupłe po wypiciu cudownej herbatki na odchudzanie za 99,90 :D

-------------------------
P.S. Temat podjąłem jako odpowiedź na to co
Marek Naja napisał(a):ostatni samolot poskładałem 20 lat temu, a wtedy parę półek w 1/72 zapełniłem. No i teraz szczerze mówiąc nie chce mi się wracać do tego samego. Bo dla mnie nie ma różnicy, że maluję teraz innymi farbkami niż Modelaki jeśli cała różnica ma polegać na tym, że teraz zapuszczę dodatkowo washa.

Nie miałem i nie ma zamiaru namawiać a tym bardziej wymuszać na Marku zajęcia się przez niego tematem nitów. Przykłady ich wykonania przytaczam powyżej jako ew. możliwość twórczą, inną niż wspominany wash.
Avatar użytkownika
Gienek
 
Posty: 1385
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:24
Lokalizacja: Gdańsk

Re: FM-1 Wildcat Hobby Boss 1/48 Standard

Postprzez Marek Naja » niedziela, 12 grudnia 2010, 00:55

Przygotowany do dalszej dewastacji...
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
vel Baldigozz
Avatar użytkownika
Marek Naja

rpm3
 
Posty: 872
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:40

Re: FM-1 Wildcat Hobby Boss 1/48 Standard

Postprzez Gienek » niedziela, 12 grudnia 2010, 01:21

Powyżej dobry przykład. Bardzo "efektowny samolot - 1943 to czerwone obwódki. Samolot miał pierwotne oznaczenie "A25" w postaci wielkiego, białego napisu na górze prawego skrzydła - zamalowano je wielką plamą spod której owe oznaczenie było bardzo widoczne. Przy zamalowywaniu naniesiono u góry kadłuba nowe, odręcznie, farbą zmywalną. Naniesiono nowe, duże oznaczenie od szablonu "S-31" - odręczne jeszcze jakiś czas pozostało.
Tyle, że autor nie poszedł na "współpracę" i wszystkie oznaczenia kadłubowe ma "centralnie skopane" czyli BARDZO nie w tych miejscach w których znajdowały się w oryginale :(
Avatar użytkownika
Gienek
 
Posty: 1385
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:24
Lokalizacja: Gdańsk

Re: FM-1 Wildcat Hobby Boss 1/48 Standard

Postprzez Jaho63 » niedziela, 12 grudnia 2010, 02:33

Gienek, tylko nie wiemy na pewno czy tutaj realizm był priorytetem, czy tylko wiarygodność wyglądu. Dla mnie ten panelowy wstęp był ciekawy, teraz trochę odstaje jednolita biel gwiazd, ale z wyrokowaniem bym się jeszcze powstrzymał.
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Re: FM-1 Wildcat Hobby Boss 1/48 Standard

Postprzez Mariusz Jarzyna ze Szczec » niedziela, 12 grudnia 2010, 12:12

Jaho63 napisał(a):Gienek, tylko nie wiemy na pewno czy tutaj realizm był priorytetem, czy tylko wiarygodność wyglądu. Dla mnie ten panelowy wstęp był ciekawy, teraz trochę odstaje jednolita biel gwiazd, ale z wyrokowaniem bym się jeszcze powstrzymał.

Nie rozumiem. Już na tym etapie widać, że należało by przemalować cały model a Ty Jahu jak z jajkiem. To że kolega ma tytuł nie uprawnia go do impregnacji na krytykę jak coś sknoci.
Avatar użytkownika
Mariusz Jarzyna ze Szczec

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 3233
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 16:29

Re: FM-1 Wildcat Hobby Boss 1/48 Standard

Postprzez Kamil Feliks Sztarbała » niedziela, 12 grudnia 2010, 12:18

to 'odręczne' oznaczenie za szoferką mogłeś faktycznie z ręki namalować, było by wielokroć bardziej przekonujące
Kamil Feliks Sztarbała
 

Re: FM-1 Wildcat Hobby Boss 1/48 Standard

Postprzez Jacek Bzunek » niedziela, 12 grudnia 2010, 13:08

Kamil Feliks Sztarbała napisał(a):to 'odręczne' oznaczenie za szoferką mogłeś faktycznie z ręki namalować, było by wielokroć bardziej przekonujące

Jest jeszcze szansa na sfuszerowanie tj. poprawienie pędzlem.
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5876
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: FM-1 Wildcat Hobby Boss 1/48 Standard

Postprzez Kamil Feliks Sztarbała » niedziela, 12 grudnia 2010, 13:09

..dlatego piszę o tym teraz, a nie jak model będzie już w galerii
Kamil Feliks Sztarbała
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości