P-40 N Hasegawa 1/48 Open

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

P-40 N Hasegawa 1/48 Open

Postprzez PiotrS » niedziela, 19 grudnia 2010, 18:25

Czas zaczynać, to pierwszy konkurs w którym biorę udział od jakiś 20 lat. Na poprzednim nic nie wygrałem za to zgubili mój model więc teraz może być tylko lepiej :)
Szef kuchni poleca papugę na ostro:
Obrazek

Jak widać na załączonym obrazku standardową zawartość pudełka wspierać będzie Part, wydechy i koła z ultracastu oraz maski montexu, które zapowiadają się na gwóźdź programu. Malowanie oczywiście pudełkowe.
Pierwszy raz spotykam się z sytuacją że na blaszce jest w zasadzie kompletny kokpit - warto się w to bawić czy tylko poprawić co bardziej toporne kawałki z modelu? Są jakieś szczególne pułapki na które należy zwracać uwagę?
Pozdrawiam
Piotrek Surma
Na warsztacie F4F-3 Hobbyboss 1/48
Avatar użytkownika
PiotrS
 
Posty: 337
Dołączył(a): niedziela, 25 maja 2008, 15:56
Lokalizacja: (prawie) Warszawa

Reklama

modele polskich samolotów

Re: P-40 N Hasegawa 1/48 Open

Postprzez marco2607 » niedziela, 19 grudnia 2010, 18:44

O kolega samuraj przechodzi na przeciwną stronę. :shock:
Na poważnie fajny model. POWODZENIA.
Obrazek Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
marco2607

Animal Planet
 
Posty: 3432
Dołączył(a): piątek, 2 stycznia 2009, 17:25
Lokalizacja: Białystok

Re: P-40 N Hasegawa 1/48 Open

Postprzez Darek Trzeciak » niedziela, 19 grudnia 2010, 18:56

PiotrS napisał(a):Pierwszy raz spotykam się z sytuacją że na blaszce jest w zasadzie kompletny kokpit - warto się w to bawić czy tylko poprawić co bardziej toporne kawałki z modelu?

Warto :mrgreen:
PiotrS napisał(a):Są jakieś szczególne pułapki na które należy zwracać uwagę?

Hasegawy czy Parta?
3mam kciuki :)
P.S. Zaraz tu Jacek zajrzy i wyłoży Ci co i jak - przeca (peczterdzieści) to jego ulubieniec ;o)
Pozdrawiam Darek
"Doświadczenie powiększa naszą mądrość, nie zmniejsza jednak naszej głupoty." - Josh Billings
***** ***
Avatar użytkownika
Darek Trzeciak
 
Posty: 2216
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 22:23
Lokalizacja: EPWA

Re: P-40 N Hasegawa 1/48 Open

Postprzez PiotrS » niedziela, 19 grudnia 2010, 19:08

marco2607 napisał(a):O kolega samuraj przechodzi na przeciwną stronę. :shock:

Od dłuższego czasu produkuję na zmianę białe gwiazdy i hinomaru - Ki-61 jutro trafi do galerii więc teraz czas na jankesa. Gorzej będzie później - wyczyściłem półkę z cesarskim sprzętem, cała nadzieja że jakiś wyląduje pod choinką :)

Darek Trzeciak napisał(a):Hasegawy czy Parta?

Jednego i drugiego, Part jak zwykle urzekł mnie przejrzystością instrukcji, jak już wyczaję co i gdzie to samo lutowanie będzie spacerkiem. Z innych wątków pamiętam że Jacek polecał sklejenie najpierw kompletnych połówek kadłuba. Coś jeszcze z niespodzianek konstrukcyjnych? Jakieś wybitne babole? Zaraz zabieram się za przeglądanie kwitów.
Pozdrawiam
Piotrek Surma
Na warsztacie F4F-3 Hobbyboss 1/48
Avatar użytkownika
PiotrS
 
Posty: 337
Dołączył(a): niedziela, 25 maja 2008, 15:56
Lokalizacja: (prawie) Warszawa

Re: P-40 N Hasegawa 1/48 Open

Postprzez Jacek Bzunek » niedziela, 19 grudnia 2010, 20:44

Darek Trzeciak napisał(a):P.S. Zaraz tu Jacek zajrzy i wyłoży Ci co i jak - przeca (peczterdzieści) to jego ulubieniec ;o)

Dziń dybry! Ktoś mnie wołał?
Po pierwsze bardzo miło że robisz najpiękniejszy samolot wszechczasów.
Po drugie równie fajnie że robisz Hasegawę a nie bardzomałofajnego Eduarda.
Po trzecie jak skleić połowki kadłuba a potem symetrycznie dopasujesz tylną część masz już z górki-proponuję połówki kadłuba/przyklejasz tył do kadłuba/sklejasz tył ze sobą.
Po czwarte jakbyś nie pomalował kadłuba za fotelem to i tak zostaniesz zlinczowany. Przezemnie jeśli to będzie Interior Green a nie Olive Drab a przez kilka innych osób jeśli zrobisz dokładnie odwrotnie.
Po piąte zainteresuj się jeszcze wnękami podwozia z żywicy-polecam Quickboosta.
Po szóste gdzie, kiedy, za ile, od kogo kupiłeś wydechy Ultrasta o istnieniu, których nie miałem pojęcia?
Po siódme polecam stronę http://www.p40warhawk.com/
Po ósme POWODZENIA :!:
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5876
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: P-40 N Hasegawa 1/48 Open

Postprzez Darek Trzeciak » niedziela, 19 grudnia 2010, 21:15

PiotrS napisał(a):Part jak zwykle urzekł mnie przejrzystością instrukcji, jak już wyczaję co i gdzie to samo lutowanie będzie spacerkiem.

Lutowanie jest tutaj nawet wskazane. Bardzo dobry wybór. W przypadku klejenia CA będziesz miał problemy z naprężeniami blaszanej burty vs. wręgi i podłużnice.

Jacek Bzunek napisał(a): Ktoś mnie wołał?

DzinDybry - to ja LeKlerk :lol:

Jacek Bzunek napisał(a):Po piąte zainteresuj się jeszcze wnękami podwozia z żywicy-polecam Quickboosta.

Ale te Parta też niezgorsze:)
Nie widziałem wnęk w wykonaniu QB - czy są one Jacku dobrze "pożebrowane" tzn. mniejwięcej równolegle do dźwigara?

Kittyhawk jest najpiękniejszy zaraz po Złośnicy 8-)
Pozdrawiam Darek
"Doświadczenie powiększa naszą mądrość, nie zmniejsza jednak naszej głupoty." - Josh Billings
***** ***
Avatar użytkownika
Darek Trzeciak
 
Posty: 2216
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 22:23
Lokalizacja: EPWA

Re: P-40 N Hasegawa 1/48 Open

Postprzez Jacek Bzunek » niedziela, 19 grudnia 2010, 21:49

Darek Trzeciak napisał(a):Nie widziałem wnęk w wykonaniu QB - czy są one Jacku dobrze "pożebrowane" tzn. mniejwięcej równolegle do dźwigara?

Takie sprawiają wrażenie i jak dla mnie są ok. Szczerze to nie jestem pewien producenta-kupiłem na Allegro, wyrzuciłem opakowanie i dołożyłem do pudełka z P-40, którą czeka na swoją kolej gdy skończą lub znudzą mi się włoskie dziwactwa.

Darek Trzeciak napisał(a):DzinDybry - to ja LeKlerk :lol:

Serial wszechczasów leci koło 21 na BBC Entertainment.
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5876
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: P-40 N Hasegawa 1/48 Open

Postprzez PiotrS » poniedziałek, 20 grudnia 2010, 09:38

Dzięki za szczegółowe wprowadzenie w temat, liczę na równie aktywny udział jak już zacznę coś dłubać :)
Na wnęki raczej się nie skuszę, te partowe wyglądają całkiem nieźle choć żeberka mogłyby być bardziej wyraźne.

Jacek Bzunek napisał(a):Po szóste gdzie, kiedy, za ile, od kogo kupiłeś wydechy Ultrasta o istnieniu, których nie miałem pojęcia?

Kupiłem u producenta samych wydechów nie kalkuluje się kupić z uwagi na 10CND kosztów wysyłki ale jak dorzucić do koszyka jeszcze jakiś silnik vectora a jeszcze lepiej dwa to już wychodzi sensownie. Wydechy bardzo ładne, nie ma porównania z pudełkowymi.

I jeszcze jedno pytanko tak na przyszłość - czy oprócz dwóch fotek z monografii AJ-Pressu istnieją jakieś inne historyczne fotki maszyn z 502nd FS?
Pozdrawiam
Piotrek Surma
Na warsztacie F4F-3 Hobbyboss 1/48
Avatar użytkownika
PiotrS
 
Posty: 337
Dołączył(a): niedziela, 25 maja 2008, 15:56
Lokalizacja: (prawie) Warszawa

Re: P-40 N Hasegawa 1/48 Open

Postprzez Darek Trzeciak » poniedziałek, 20 grudnia 2010, 11:33

PiotrS napisał(a):czy oprócz dwóch fotek z monografii AJ-Pressu istnieją jakieś inne historyczne fotki maszyn z 502nd FS?

Nie mam monografii AJ-Pressu :cry: Piotrze czy jest tam ta fotka?

Obrazek
Pozdrawiam Darek
"Doświadczenie powiększa naszą mądrość, nie zmniejsza jednak naszej głupoty." - Josh Billings
***** ***
Avatar użytkownika
Darek Trzeciak
 
Posty: 2216
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 22:23
Lokalizacja: EPWA

Re: P-40 N Hasegawa 1/48 Open

Postprzez PiotrS » poniedziałek, 20 grudnia 2010, 11:41

Darek Trzeciak napisał(a):Nie mam monografii AJ-Pressu :cry: Piotrze czy jest tam ta fotka?


Tak, właśnie ta. A na drugiej cały rządek papug na lotnisku. Swoją drogą ta fotka chyba zamyka odwieczny dylemat co do koloru kadłuba za fotelem, przynajmniej w tej konkretnej maszynie. No a z drugiej strony gwarantuje że choćbym wspiął się nie absolutne wyżyny brudzingu to nie uda mi się zapaskudzić go tak pięknie jak w oryginale.
Pozdrawiam
Piotrek Surma
Na warsztacie F4F-3 Hobbyboss 1/48
Avatar użytkownika
PiotrS
 
Posty: 337
Dołączył(a): niedziela, 25 maja 2008, 15:56
Lokalizacja: (prawie) Warszawa

Re: P-40 N Hasegawa 1/48 Open

Postprzez Daniel iceman Gronowski » poniedziałek, 20 grudnia 2010, 20:42

Choruję na ten samolot w tym właśnie malowaniu! Trzymam kciuki i powodzenia :)
Avatar użytkownika
Daniel iceman Gronowski

BoB 1 miejsce
 
Posty: 1347
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 09:23
Lokalizacja: Inowrocław

Re: P-40 N Hasegawa 1/48 Open

Postprzez PiotrS » środa, 29 grudnia 2010, 19:36

Korzystając z urlopu nieco odświeżyłem sobie temat lutowania. Efekt nie jest aż tak zły jak się spodziewałem choć do elegancji jeszcze sporo brakuje :) Do dorobienia pozostała jeszcze dźwignia sterowania gaźnikiem na prawej burcie, kształt ma dosyć skomplikowany i szukam podobnej fototrawionki. Drobne kabelki dorzucę później. Teraz powolutku zaczynam kombinować jak to wszystko złożyć do kupy, a w szczególności jak zapewnić brak dziur między podłogą a burtami.

Obrazek

Mam zagwozdkę dotyczącą tablicy przyrządów - czy element zaznaczony na czerwono występował w P-40N CU-5? Złośliwie na zdjęciach kokpitu Nki które mam akurat tego nie widać, a rysunki w MBI dotyczą późniejszych wersji z nieco innym układem przyrządów. Wg instrukcji Parta tego nie powinno być. Co na to eksperci?
Pozdrawiam
Piotrek Surma
Na warsztacie F4F-3 Hobbyboss 1/48
Avatar użytkownika
PiotrS
 
Posty: 337
Dołączył(a): niedziela, 25 maja 2008, 15:56
Lokalizacja: (prawie) Warszawa

Re: P-40 N Hasegawa 1/48 Open

Postprzez PiotrS » sobota, 1 stycznia 2011, 13:12

W starym roku udało się skończyć lutowanie kokpitu. W pierwszym dniu nowego roku wyprodukowałem wnęki podwozia:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Z uwagi na to, że nikt nie wie co z dolnym panelem postanowiłem go nie montować, chyba że pojawi się jakiś sprzeciw. Mam nadzieję że po pomalowaniu będzie to wyglądało mniej dramatycznie, na razie bije po oczach srebro rozlane tu i tam.

Tymczasem przy sąsiednim biurku powstał godny przeciwnik dla mojego P-40:
Obrazek

Autor Kuba lat 7 :) Można znaleźć kilka drobnych niedociągnięć ale pędzlem sam bym lepiej nie pomalował ;o) A sama maszyna podoba mi się na tyle że chyba sobie kupię Dorę w 48...
Pozdrawiam
Piotrek Surma
Na warsztacie F4F-3 Hobbyboss 1/48
Avatar użytkownika
PiotrS
 
Posty: 337
Dołączył(a): niedziela, 25 maja 2008, 15:56
Lokalizacja: (prawie) Warszawa

Re: P-40 N Hasegawa 1/48 Open

Postprzez greatgonzo » środa, 5 stycznia 2011, 18:30

Ten panel wypadał akurat na styku z podłogą i występował we wszystkich wersjach, choć w różnej konfiguracji i kształcie.
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4064
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: P-40 N Hasegawa 1/48 Open

Postprzez PiotrS » czwartek, 6 stycznia 2011, 09:29

greatgonzo napisał(a):Ten panel wypadał akurat na styku z podłogą i występował we wszystkich wersjach, choć w różnej konfiguracji i kształcie.


Podpowiedź w ostatniej chwili - dzisiaj wieczorem pewnie będę zamykał kadłub, dzięki serdeczne. Z P40 dotarłem chyba do momentu w którym mam za dużo źródeł, jak do czegoś mam jedną książkę to ona daje odpowiedzi na pytania. Jak książek jest kilka to mnożą nowe pytania :) Ten mały panelik przykładowo mam chyba na wszystkich fotkach wcześniejszych wersji ale już w Nce tylko na niektórych. Najwyraźniej często przepadał przy rekonstrukcji albo przeróbkach współczesnych latających egzemplarzy.
Pozdrawiam
Piotrek Surma
Na warsztacie F4F-3 Hobbyboss 1/48
Avatar użytkownika
PiotrS
 
Posty: 337
Dołączył(a): niedziela, 25 maja 2008, 15:56
Lokalizacja: (prawie) Warszawa

Następna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 11 gości