Myślę, że czas najwyższy pokazać moje zmagania nad tym modelem, ponieważ buduję go sobie powoli już od dość dawna. Modelem tym, a właściwie półproduktem modelu jest bolid F1 Alfa Romeo 158, pochodzący z zestawu Smera.
Mój model będzie przestawiaj bolid nr 34, którym w roku 1950, w pierwszym sezonie istnienia Formuły 1, Juan Manuel Fangio wygrał prestiżowy wyścig o GP Monako. Fangio stał się więc jednocześnie pierwszym w historii zwycięzcą wyścigu w Monako, rozgrywanego w ramach Formuły 1.
W trakcie wyścigu:


Zwycięstwo:

I plakat wyścigu:

Jak już mówiłem, model Smera jest raczej półproduktem wyjściowym, do zbudowania modelu na współczesnym poziomie. Ale nie ma co się dziwić, skoro wypraski stworzyli panowie z niejakiej firmy Merit, do tego w latach 60-tych. A więc bardzo dawno.
Założyłem sobie by wykonać od podstaw kokpit, uzupełnić i poprawić detale karoserii oraz poprawić koła. Silnika nie ruszałem, ponieważ maska będzie przyklejona na stałe. Na początek prezentuję zdjęcia gotowego kokpitu, które już przewinęły się przez forum:

Kolejnym etapem było złożenie karoserii, co skończyło się zużyciem gigantycznych ilości szpachlówki i papieru ściernego. Po tym uzupełniłem kokpit o wykonane własnoręcznie kalkomanie z zegarami:

Następnie zabrałem się za powolne uzupełnianie elementów karoserii. Wykonałem swoisty pakiet aerodynamiczny (klapka na atrapie chłodnicy)

Pozostały mi jeszcze do wykonania otworki w masce silnika, pod uchwyty do jej podnoszenia i brakujące 6 skrzel na owej masce. Będę musiał jeszcze raz zrobić klapkę na atrapie chłodnicy, ale z jakiegoś cieńszego materiału. Potem karoseria idzie do malowania.
I jeszcze zdjęcia całości:

Pozdrawiam



















