Alfa Romeo 158 (F1 1950) Smer 1/24

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Alfa Romeo 158 (F1 1950) Smer 1/24

Postprzez PiterATS » piątek, 31 grudnia 2010, 15:47

Witam
Myślę, że czas najwyższy pokazać moje zmagania nad tym modelem, ponieważ buduję go sobie powoli już od dość dawna. Modelem tym, a właściwie półproduktem modelu jest bolid F1 Alfa Romeo 158, pochodzący z zestawu Smera.
Mój model będzie przestawiaj bolid nr 34, którym w roku 1950, w pierwszym sezonie istnienia Formuły 1, Juan Manuel Fangio wygrał prestiżowy wyścig o GP Monako. Fangio stał się więc jednocześnie pierwszym w historii zwycięzcą wyścigu w Monako, rozgrywanego w ramach Formuły 1.

W trakcie wyścigu:

Obrazek
Obrazek

Zwycięstwo:

Obrazek

I plakat wyścigu:

Obrazek

Jak już mówiłem, model Smera jest raczej półproduktem wyjściowym, do zbudowania modelu na współczesnym poziomie. Ale nie ma co się dziwić, skoro wypraski stworzyli panowie z niejakiej firmy Merit, do tego w latach 60-tych. A więc bardzo dawno.

Założyłem sobie by wykonać od podstaw kokpit, uzupełnić i poprawić detale karoserii oraz poprawić koła. Silnika nie ruszałem, ponieważ maska będzie przyklejona na stałe. Na początek prezentuję zdjęcia gotowego kokpitu, które już przewinęły się przez forum:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Kolejnym etapem było złożenie karoserii, co skończyło się zużyciem gigantycznych ilości szpachlówki i papieru ściernego. Po tym uzupełniłem kokpit o wykonane własnoręcznie kalkomanie z zegarami:

Obrazek

Następnie zabrałem się za powolne uzupełnianie elementów karoserii. Wykonałem swoisty pakiet aerodynamiczny (klapka na atrapie chłodnicy) :mrgreen: , brakujące nity, podkładki pod zapinki maski silnika, oblachowanie otworu w masce pod kolektor wydechowy, brakujące oblachowanie spodu. Ponadto wytrasowałem brakujące linie podziału blach, klapek wlewów paliwa i chwytu powietrza oraz poszpachlowałem otwory pod zestawowy wiatrochron, który wykonam całkowicie od podstaw.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Pozostały mi jeszcze do wykonania otworki w masce silnika, pod uchwyty do jej podnoszenia i brakujące 6 skrzel na owej masce. Będę musiał jeszcze raz zrobić klapkę na atrapie chłodnicy, ale z jakiegoś cieńszego materiału. Potem karoseria idzie do malowania.

I jeszcze zdjęcia całości:

Obrazek Obrazek

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
PiterATS
 
Posty: 864
Dołączył(a): piątek, 7 grudnia 2007, 15:01
Lokalizacja: Opole

Reklama

Re: Alfa Romeo 158 (F1 1950) Smer 1/24

Postprzez siara1939 » piątek, 31 grudnia 2010, 19:21

Super dodatki. Szkoda tylko, ze te zaluzje nie pootwierane. naprawde szkoda, ale dobrze wiem jaki to jest klopot.
Avatar użytkownika
siara1939

Korvettenkapitän PWM'u
 
Posty: 5061
Dołączył(a): sobota, 2 lutego 2008, 11:19

Re: Alfa Romeo 158 (F1 1950) Smer 1/24

Postprzez PiterATS » piątek, 31 grudnia 2010, 19:40

No niestety musiałem pójść na kompromis i zrezygnować ze zrobienia przestrzennych żaluzji. Chciałem natomiast wykonać przestrzenny grill, ale po próbie szybkiego jego złaszowania, której resztki jeszcze widać, uznałem że nie będzie to konieczne. Łosz z czarnej farby sprawi, że grill bardzo zyska na przestrzenności i będzie ładnie się prezentować- na szczęście rowki grilla są dość głębokie 8-)
Avatar użytkownika
PiterATS
 
Posty: 864
Dołączył(a): piątek, 7 grudnia 2007, 15:01
Lokalizacja: Opole

Re: Alfa Romeo 158 (F1 1950) Smer 1/24

Postprzez daddycustomizer » sobota, 1 stycznia 2011, 23:29

Ależ to będzie rodzynek. :mrgreen: Po kokpicie widać że będzie coś sensownego. Wygląda pięknie, z dbałością o detale.Kibicuję ;o)
daddycustomizer
 
Posty: 215
Dołączył(a): piątek, 7 maja 2010, 12:02

Re: Alfa Romeo 158 (F1 1950) Smer 1/24

Postprzez warjat » niedziela, 2 stycznia 2011, 08:44

No no :) Tylko czekać na piękną galerię, gratuluję :->
Pozdrawiam, Mateusz
Avatar użytkownika
warjat
 
Posty: 107
Dołączył(a): sobota, 25 grudnia 2010, 18:33

Re: Alfa Romeo 158 (F1 1950) Smer 1/24

Postprzez PiterATS » niedziela, 9 stycznia 2011, 20:12

Powoli zabieram się za malowanie modelu.
Po raz pierwszy zastosowałem do malowania bazę samochodową i jestem bardzo zadowolony z efektów. Farba już po pierwszej, średnio-mokrej warstwie pokryła powierzchnię, szybko wyschła, stworzyła trwałą powłokę i co najważniejsze w ogóle nie powstała skórka pomarańczy. Do malowania użyłem klasycznego koloru Rosso Alfa, dobranego z katalogu barw Alfy-Romeo.
Na początek przygotowałem maskę silnika:

Obrazek

Natomiast co do właściwej kasty, to po nałożeniu podkładu wyszło jeszcze sporo baboli do usunięcia. A więc znowu musiałem zatrudnić spore ilości szpachlówki, co zresztą widać :twisted: :

Obrazek Obrazek

Poza tym obecnie na etapie malowania jest dziób. Dostał już czerwoną bazę i żółty kolor na klapkę atrapy chłodnicy, a sama atrapa czeka na malowanie metalizerem i łaszowanie 8-)
Avatar użytkownika
PiterATS
 
Posty: 864
Dołączył(a): piątek, 7 grudnia 2007, 15:01
Lokalizacja: Opole

Re: Alfa Romeo 158 (F1 1950) Smer 1/24

Postprzez WestBikers » niedziela, 9 stycznia 2011, 20:27

No naprawdę ciekawie się zapowiada - zestaw to moim zdaniem nieporozumienie jakieś, ale widać, że fajnie sobie z nim radzisz ;o) Powodzenia
Avatar użytkownika
WestBikers
 
Posty: 528
Dołączył(a): niedziela, 9 marca 2008, 21:35
Lokalizacja: Środa Wlkp.

Re: Alfa Romeo 158 (F1 1950) Smer 1/24

Postprzez Macio4ever » niedziela, 9 stycznia 2011, 20:34

Jeśli mogę coś doradzić, to malujesz w sposób nazwijmy to "niecywilny" :) co może, choć nie musi doprowadzić do pewnych trudności.

Po pierwsze masz na zdjęciu sporo zmontowane budy, nie wiem czy to przyzwyczajenie (lotnictwo, pancerka), przypadek czy konieczność. Najlepiej jest malować elementy oddzoelnie, jeżeli ma być czysto i bez baboli. Bez np takiego zasłaniania środka czy zamontowanego zawieszenia. Jeżeli budowa modelu na to nie pozwala, to bym zmodyfikował.

Druga sprawa, że malujać kolorem głównym nie z jednego mieszania, nie w jednej sesji na bank będziesz miał różne odcienie. Tym bardziej, że czerwony kolorem zdradliwym jest.

No chyba, że przewidujesz jakieś ciężkie brudzenie i wszystko przymaskujesz tymże.

Powodzenia!
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3728
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Re: Alfa Romeo 158 (F1 1950) Smer 1/24

Postprzez PiterATS » niedziela, 9 stycznia 2011, 20:45

Macio4ever napisał(a):Jeśli mogę coś doradzić, to malujesz w sposób nazwijmy to "niecywilny" :) co może, choć nie musi doprowadzić do pewnych trudności.

Po pierwsze masz na zdjęciu sporo zmontowane budy, nie wiem czy to przyzwyczajenie (lotnictwo, pancerka), przypadek czy konieczność. Najlepiej jest malować elementy oddzoelnie, jeżeli ma być czysto i bez baboli. Bez np takiego zasłaniania środka czy zamontowanego zawieszenia.


Tego modelu inaczej nie da się zrobić, żeby potem wkleić osobno zawieszenie itp. To jest konieczność i trochę nawyk z pancerki ;)

Macio4ever napisał(a):Jeżeli budowa modelu na to nie pozwala, to bym zmodyfikował.


Tutaj takie modyfikacje są niewykonalne. Dobrze jest o tyle, że jeszcze nie zamontowałem przewodów hamulcowych i drążka ukł. kierowniczego, które będe robić od podstaw. To dopiero byłaby masakra :)

Macio4ever napisał(a): Druga sprawa, że malujać kolorem głównym nie z jednego mieszania, nie w jednej sesji na bank będziesz miał różne odcienie


Racja, o tym zapomniałem, w końcu paćkanie farbami cywili, to trochę inne bajka :mrgreen: Ale w tym przypadku nie widzę żadnego problemu, bo podczas malowania kasty, mogę w ramach tej samej sesji marskiej jeszcze raz spokojnie nałożyć nową cienką warstwę farby na maskę i dziób ;o)
Avatar użytkownika
PiterATS
 
Posty: 864
Dołączył(a): piątek, 7 grudnia 2007, 15:01
Lokalizacja: Opole

Re: Alfa Romeo 158 (F1 1950) Smer 1/24

Postprzez Macio4ever » poniedziałek, 10 stycznia 2011, 09:47

Ee tam, przecież widać że się dało ;o) Oryginalna bryka musiała mieć gdzieś podział technologiczny, to nie była odlana skorupa.

Tak czy inaczej - trzymam kciuki za udany efekt końcowy
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3728
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Re: Alfa Romeo 158 (F1 1950) Smer 1/24

Postprzez PiterATS » poniedziałek, 10 stycznia 2011, 13:38

Podział technologiczny modelu, a podział prawdziwego samochodu, to dwa nie tyle zupełnie odległe światy, co bardziej wszechświaty ;o)
Avatar użytkownika
PiterATS
 
Posty: 864
Dołączył(a): piątek, 7 grudnia 2007, 15:01
Lokalizacja: Opole

Re: Alfa Romeo 158 (F1 1950) Smer 1/24

Postprzez PiterATS » sobota, 15 stycznia 2011, 17:34

Po długich bojach z modelem, udało mi się doprowadzić karoserię do porządku i całość pokryłem bazą. Klapkę atrapy chłodnicy pomalowałem na żółto (własna interpretacja czarno-białych zdjęć), a na samą atrapę dałem czarny łosz. Myślę, że jak na prowizoryczne rozwiązanie problemu, efekt jest zadowalający.
Widok całości, złożonej na sucho:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

W sumie nie wiem po co tak długo pracowałem na karoserią, skoro na nieremontowanych oryginałach widać szpary między blachami, nierówne szczeliny między maską silnika a bokiem, gdzie można wsadzić palce, czy też powyginane żaluzje 8-)
Avatar użytkownika
PiterATS
 
Posty: 864
Dołączył(a): piątek, 7 grudnia 2007, 15:01
Lokalizacja: Opole

Re: Alfa Romeo 158 (F1 1950) Smer 1/24

Postprzez Fred-k2 » sobota, 15 stycznia 2011, 19:39

Brawo, jeśli chodzi o karoserie to w ogóle nie ma porównania do stanu jak zaczynałeś! Podoba mi się bardzo.
pozdrawiam Fryderyk, modelarz ambitny lecz leniwy
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Fred-k2
 
Posty: 1488
Dołączył(a): środa, 20 maja 2009, 21:17
Lokalizacja: Poznań

Re: Alfa Romeo 158 (F1 1950) Smer 1/24

Postprzez PiterATS » sobota, 22 stycznia 2011, 20:58

Witam ponownie
Ostatnimi czasy pracuję nad oznakowaniem modelu. Nadwozie wzbogaciło się o numer startowy 34 i koniczynki. Numery i białe pole pod koniczynę zrobiłem z szablonu, natomiast sam listek, to już przygotowana przeze mnie kalkomania. Przy wykonywaniu numeru nie chciałem, by wyszedł on przesadnie pięknie, ponieważ był on nakładany z odręcznie przygotowywanego szablonu. Zresztą na zdjęciach widać, że cyfry w numerze potrafią się nawet różnić nieznacznie wysokością. Ponadto na dziób nałożyłem kalkomanię ze znaczkiem. Pozostało mi jeszcze wykonać przedni numer startowy.

Obrazek Obrazek Obrazek

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
PiterATS
 
Posty: 864
Dołączył(a): piątek, 7 grudnia 2007, 15:01
Lokalizacja: Opole

Re: Alfa Romeo 158 (F1 1950) Smer 1/24

Postprzez daddycustomizer » niedziela, 23 stycznia 2011, 12:30

Włoska czerwień najpiękniejsza. :mrgreen: Dobrze Ci idzie, wszystko wygląda równo. No i atrapa nie wygląda najgorzej, kibicuję
daddycustomizer
 
Posty: 215
Dołączył(a): piątek, 7 maja 2010, 12:02

Następna strona

Powrót do Pojazdy cywilne - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości