Ford F100 1953 "The Expendables" - AMT/ERTL 1/25 - Open

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Ford F100 1953 "The Expendables" - AMT/ERTL 1/25 - Open

Postprzez Macio4ever » czwartek, 30 grudnia 2010, 00:09

Znajomy musiałby ładny rysunek dostać :)

Zrobiłbym wewnętrzny kształt z płytki gdzieś 0,5mm. Znajomy zrobi ładne i równe otworki. Następnie z paska polistyrenu 0,2 zrobić trzeba ten elegenacki rant oklejając część z otworkami.

Cały wic polega na tym, że lewarek się zwęża - zrobienie tego bez numerycznie sterowanej maszynki lub kopiału (a do tego potrzebny jest wzorzec) jest trudne.

No ale znajomy pewnie chętnie spróbuje zawalczyć z problemem ;o)
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3728
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Ford F100 1953 "The Expendables" - AMT/ERTL 1/25 - Open

Postprzez Kazik » czwartek, 30 grudnia 2010, 17:38

Muszę w pierwszej kolejności przyjąć jakieś jego wymiary i zrobić sobie rysunek w cadzie. Przyjdzie i na niego pora.
Tymczasem złapałem się również za chromowany grill.
Żeby, choć trochę przypominał ten z pierwowzoru...

Obrazek

...powinien zostać obgolony o dolną część

Obrazek

Wylądował w krecie i trafił pod kosę

Obrazek

przy okazji wyszło na jaw trochę jamek

Obrazek

Obrazek

muszę to w pierwszej kolejności pouzupełniać MagicSculpem. Potem pobawię się jeszcze w profilowanie dolnej krawędzi poprzeczki.
Zastanawiam się jeszcze jak zrobić kloszyk światła (chyba kierunek) pod głównym reflektorem. Niestety Amt nie przygotowało szybki. Może zaleję go KristalKlearem i się zrobi szkiełko

Obrazek
Obrazek
Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Posty: 3566
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ford F100 1953 "The Expendables" - AMT/ERTL 1/25 - Open

Postprzez Kazik » niedziela, 2 stycznia 2011, 00:53

Tempo trochę spadło, bo rodzinka upomniała się o swój czas, ale coś tam dłubnąłem.
Od poniedziałku powinno być więcej.
Uzupełniłem szpary, które pokazywałem we wcześniej aktualizacji

Obrazek

dziury miały dość nieregularny kształt, więc zrobiłem to w ten sposób, że nałożyłem kulki masy MagicSculp a później całość ścisnąłem tak jak ma to być. Nadmiar został usunięty i szparki znikły

Obrazek

jeszcze muszę te miejsca oczyścić, ale to po tym jak wkleję maskę na swoje miejsce.
Przy okazji widać grill po pierwszym spotkaniu z MS

Obrazek

Obrazek

jamki zostały pouzupełniane.
Następnie dokleiłem pod poprzeczkę po dwa paski 1mm styrenu na każdą stronę i nałożyłem kolejną warstwę MS

Obrazek

Obrazek

Poprzeczka ma w pierwowzorze trochę inny profil, więc będzie trochę zabawy i szlifowania MSa jak stwardnieje. Może być konieczność jeszcze jednego uzupełnienia, ale może to już zrobię szpachlówką samochodową 2składnikową, bo jest trochę miększa w obróbce. MagicSculp jest dość twardy.

Przypomniało mi się, że jeszcze do budy trzeba dokleić przegrodę ogniową między silnikiem i przedziałem pasażerskim

Obrazek

zrobiłem przymiarkę i...

Obrazek

zdębiałem. Co to k.... jest?!

Obrazek

może to nie od tego modelu

Obrazek

zapomnieli nadać jej lekki łuczek.
Może uda mi się ją trochę podgiąć.

Z racji, że kółek ani widu ani słychu (nic dziwnego Święta, Nowy Rok trochę to potrwa) zacząłem też oglądać inne części.
Tak wygląda podłoga wnętrza

Obrazek

zrobili takie śmieszne wzorki. Mi będą one raczej nie potrzebne, więc postanowiłem się ich pozbyć

Obrazek

zaserwowane zostało też takie siedzisko

Obrazek

niezła kanapa. W samochodzie z filmu były wstawione dwa osobne fotele przedzielone tunelem (wcześniej pokazywałem fotkę). Postaram się zrobić coś zbliżonego. Wygrzebałem fotele z modelu Porsche (Fujimi)

Obrazek

są nawet trochę podobne jakby przyciąć zagłówka. W zestawieniu z tą kanapą wyglądają dość drobno

Obrazek

będę musiał dorobić jakieś prowadnice/konstrukcje pod fotel żeby był ciut wyżej. Zresztą tak jest filmowej gablocie

Obrazek

jakość mizerna, bo to wycinek z filmiku jak panowie z WCC robili tego cudaka.
Obrazek
Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Posty: 3566
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ford F100 1953 "The Expendables" - AMT/ERTL 1/25 - Open

Postprzez Fred-k2 » niedziela, 2 stycznia 2011, 01:01

Kazik napisał(a):zdębiałem. Co to k.... jest?!


Łooo, ostro panowie z AMT polecieli! Babol babola goni :P
pozdrawiam Fryderyk, modelarz ambitny lecz leniwy
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Fred-k2
 
Posty: 1488
Dołączył(a): środa, 20 maja 2009, 21:17
Lokalizacja: Poznań

Re: Ford F100 1953 "The Expendables" - AMT/ERTL 1/25 - Open

Postprzez draz » niedziela, 2 stycznia 2011, 10:09

Kazik napisał(a):... zdębiałem. Co to k.... jest?!


Jak to śpiewa Rammstein: Amerika!
Bartosz Obara
Obrazek
Avatar użytkownika
draz

Ojciec chrzestny
 
Posty: 2254
Dołączył(a): sobota, 15 września 2007, 09:44
Lokalizacja: Katowice

Re: Ford F100 1953 "The Expendables" - AMT/ERTL 1/25 - Open

Postprzez TomekWnęk » niedziela, 2 stycznia 2011, 14:13

Macio4ever napisał(a):Wczoraj normalnie obejrzałem sobie Expendables pod wpływem Twojej relacji.
Marek, powinni ci płacić za reklame. Byłem w wypożyczalni z zamiarem wyboru czegoś na sylwestrowo-noworoczny weekend i...Obrazek
Oglądałem na raty, no i potwierdzam twoją opinię - nie polecam ;)
Oprócz autka i "czopków" nie ma tam nic ciekawego, chyba, że "rewelacyjne" teksty w stylu:
"-Skąd się tu wziąłeś?
- Przyjechałem"

A temacie modelu: coraz bardziej mi się podoba. Pisałeś chyba, że silnik jedynie od spodu ma być widoczny, tak? Bo oglądając film zastanawiałem się jaki tam niby motor jest. Na początku brzmi jak V8, w scenie pościgu słychać jakąś sporą turbinę i coś bardziej wysokoobrotowego, przynajmniej tak mi się wydaje.
'Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy.'
Avatar użytkownika
TomekWnęk
 
Posty: 1716
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:00
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Ford F100 1953 "The Expendables" - AMT/ERTL 1/25 - Open

Postprzez Kazik » niedziela, 2 stycznia 2011, 16:40

TomekWnęk napisał(a):Bo oglądając film zastanawiałem się jaki tam niby motor jest.

Na zdjęciach widać V8 Edelbrock'a wrzucałem fotkę wcześniej. Może dźwiękowcy pobajerowali trochę żeby efekt był większy.
W sieci znalazłem taki opis
The ground-up restorations included metal fabrication work and the installation of a 347-cubic-inch Ford small block from ATK Engines, which reportedly put out 429 horsepower and 411 pound-feet of torque when fitted with an Edelbrock Total Power Package.

5,7 litra, 429KM i 570Nm dla takiego złoma wystarczy żeby jakoś jeździł na wprost ;o)
Obrazek
Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Posty: 3566
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ford F100 1953 "The Expendables" - AMT/ERTL 1/25 - Open

Postprzez Macio4ever » niedziela, 2 stycznia 2011, 20:40

Wow! AMT widzę rządzi. Już nigdy nie kupuj Tamiyi :)
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3728
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ford F100 1953 "The Expendables" - AMT/ERTL 1/25 - Open

Postprzez Fred-k2 » niedziela, 2 stycznia 2011, 20:58

Macio, szkoda że AMT nie robiła nigdy Hondy, było by coś w sam raz dla Ciebie :mrgreen:
pozdrawiam Fryderyk, modelarz ambitny lecz leniwy
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Fred-k2
 
Posty: 1488
Dołączył(a): środa, 20 maja 2009, 21:17
Lokalizacja: Poznań

Re: Ford F100 1953 "The Expendables" - AMT/ERTL 1/25 - Open

Postprzez Kazik » niedziela, 2 stycznia 2011, 21:54

Jest to niewątpliwie moje jednorazowe spotkanie z modelem tej firmy.

Wracając do prac.
Trochę było mi szkoda pakować te fotele z Porsche w tego cudaka. Może nie są one cudem doskonałości jak całe to Porsche z Fujimi, ale mam pewne plany, co do niego, więc stwierdziłem, że muszę te fotele skopiować.
Tak wyglądają,
składają się z dwóch elementów

Obrazek

postanowiłem zrobić odlewy żywiczne. Jeszcze nic nie odlewałem z żywicy. Formy silikonowe już przetestowałem przy okazji 910tki. W tym przypadku nie chciało mi się kombinować z formą na te elementy, więc wpakowałem je na dno jednorazowych kubków plastikowych.

Obrazek

Posadziłem je na kulkach patafixu

Obrazek

ułożyłem je na płask by wyszło mniej silikonu

Obrazek

gdy już wlewałem silikon pojawiła mi się wątpliwość czy to, aby jest dobre ułożenie elementów. Powinienem nalewać żywicę przez otwór powstały po wyjęciu patafixa. Tylko, że elementy są na płask i żywica może nie dotrzeć do samego końca. Gdyby były pionowo to grawitacja zrobiłaby swoje.
Gdy silikon sobie twardniał zrodził mi się taki pomysł w głowie

Obrazek

kubek został przyklejony na taśmę dwustronną, żywica podana pipetą przez dziurkę z resztą poradziła sobie siła odśrodkowa. Po wyjęciu wyszło tak

Obrazek
Obrazek
Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Posty: 3566
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ford F100 1953 "The Expendables" - AMT/ERTL 1/25 - Open

Postprzez Fred-k2 » niedziela, 2 stycznia 2011, 22:03

Bardzo cwane z tą wkrętarką ;o) Podobnie robi się odlewy z białego metalu, również działa tam siła odśrodkowa.
pozdrawiam Fryderyk, modelarz ambitny lecz leniwy
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Fred-k2
 
Posty: 1488
Dołączył(a): środa, 20 maja 2009, 21:17
Lokalizacja: Poznań

Re: Ford F100 1953 "The Expendables" - AMT/ERTL 1/25 - Open

Postprzez przemekgksw3 » poniedziałek, 3 stycznia 2011, 18:43

Myślę że ten model psuje trochę opinie AMT, ja mam co do niej mieszane uczucia, z jednej strony pracuje nad Thunderbirdem, który jest wykonany w podobnej do tego forda jakości :-/ z tym że jego zawieszenie ogranicza się do otworków na ośkę w nadkolu xD Z drugiej jednak miałem w rękach Forda Starlinera '60 wykonanego dużo lepiej od tutaj przedstawionego, co prawda nie jest to może Tamyia, ale ma naprawdę dużo detali, mądry podział technologiczny no i spasowanie oraz jakość odlewu części jest na naprawdę przyzwoitym poziomie. Wydaje mi się że dużo zależy od daty powstania form, większość modeli AMT powstała już dosyć dawno, nie ma się co spodziewać oszałamiającej jakości.
Być może jakość tego Starlinera jest związana z magicznym symbolem i podpisem Trophy Series, u Ciebie pewnie tego nie było ;o) No i nie można pominąć wielu unikatowych pozycji w katalogu AMT, głównie jeśli chodzi o auta amerykańskie, jedyna konkurencja jest tu chyba revell, więc miłośnicy aut zza wielkiej wody nie mają zbyt wielkiego wyboru, pozostali na szczęście tak :D
Cuore sportivo!
Obrazek
Avatar użytkownika
przemekgksw3
 
Posty: 49
Dołączył(a): niedziela, 28 listopada 2010, 10:33

Re: Ford F100 1953 "The Expendables" - AMT/ERTL 1/25 - Open

Postprzez Kazik » poniedziałek, 3 stycznia 2011, 23:45

przemekgksw3 napisał(a):Myślę że ten model psuje trochę opinie AMT...

I to nawet nie trochę ;o) . Ja już się nie wezmę za żaden model tej firmy. Więcej frajdy sprawia mi waloryzowanie modeli niż poprawianie fabryki żeby się w ogóle złożył.
Ten mój musi być naprawdę jakiś wiekowy. Już mi się nie chce pokazywać Wam wszystkich baboli. Dziś z racji tego że musiałem porobić trochę nieplanowanych obowiązków domowych nie zrobiłem za wiele. Przed chwilą zacząłem dobierać się na poważnie do wnętrza i znów się uśmiałem. Powiem tylko tyle że gdybym chciał zainstalować kolumnę kierowniczą i samą kierownicę zgodnie z zestawem to wypadła by ona mniej więcej na wysokości wewnętrznego wstecznego lusterka.

Szkoda że Tamiya, Fujimi lub Aoshima nie bawią się w amerykańskie klasyki. Można by poszaleć.
Obrazek
Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Posty: 3566
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ford F100 1953 "The Expendables" - AMT/ERTL 1/25 - Open

Postprzez Kazik » środa, 5 stycznia 2011, 10:41

Przegroda ogniowa na swoim miejscu. Nawet nie było tak źle. Nie opierała się.
Przypiąłem ją gumkami do słoika (akurat taki promień był ok.) potem gorąca woda, zimna i złapała kształt. Pocieniłem miejsca styku z karoserią, poszpachlowałem połączenie i gotowe.

Obrazek

Obrazek

Przy okazji obracania szpachlą poszpachlowałem tył fotela.
Jak człowiek nie myśli to ma więcej roboty. Gdybym zlikwidował te wypychacze przed odlaniem formy silikonowej to nie musiałbym tego teraz robić 2x.

Obrazek

Przy okazji musiałem dorobić mocowanie oparcia. Pojawił się pęcherzyk powietrza w odlewie i ta część się odłamała. Pręt mosiężny 1mm.

Tak jak wcześniej pisałem zabrałem się za wnętrze, a konkretniej za tunel środkowy.
Trochę wycinania, obróbki polistyrenu, dużo przymierzania i powstała na początek taka konstrukcja

Obrazek

Obrazek

Producent przewidział, że deska rozdzielcza będzie montowana od wew. do karoserii. Nie spodobało mi się to, więc postanowiłem przy okazji budowy tunelu wykorzystać go jako podparcie dla deski. Będzie to wyglądało mniej więcej tak

Obrazek

Obrazek

obuduję również całą przestrzeń pod deską rozdzielczą. Powinno to jakoś wyglądać, bo w tej chwili to podczas jazdy nieźle by wiało po nogach kierowcy i pasażerowi :twisted:
Przy okazji zabawy z deską sprawdziłem sobie oszklenie

Obrazek

Obrazek

no to już wiem, na co mi się przyda :-|
Obrazek
Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Posty: 3566
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ford F100 1953 "The Expendables" - AMT/ERTL 1/25 - Open

Postprzez Macio4ever » środa, 5 stycznia 2011, 11:28

Trochę Ci zazdroszczę, że to AMT :P

Tunel wyszedł bardzo fajnie ale rzeczywiście współczuję rzeźby, która Cię czeka z wyprowadzeniem wszystkich baboli. Sprytny patent z odśrodkowym wypełnianiem formy.
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3728
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pojazdy cywilne - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości