Panther F DRAGON - Das Reich

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Moderator: xenomorph

Re: Panther F DRAGON - Das Reich

Postprzez Patterson » wtorek, 4 stycznia 2011, 21:12

To, że F ki miały mieć stalowe koła mnie nie dziwi, bo o tym już Jentz pisał. Faktycznie te kątowniki sugerują, że to są kadłuby F. Nie zapominajmy, że produkcja G miała być wygaszona stopniowo na rzecz nowego modelu. Patrząc na to, że zdążyli wprowadzić nowe uproszczone koło do obecnie produkowanych modeli, może to sugerować, że do nowego typu mieli zupełnie nowe koło co by było ciekawe, może jakaś lżejsza wersja.
Avatar użytkownika
Patterson

rpm2
 
Posty: 2230
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 16:21
Lokalizacja: Warszawa

Reklama

Re: Panther F DRAGON - Das Reich

Postprzez Rayl » wtorek, 4 stycznia 2011, 22:34

Ja naliczyłem 18 zębów, choć początkowo wychodziło mi 17 :mrgreen:. Część jest niewidoczna. Wydrukowałem i użyłem cyrkla pomiarowego. sugerując się odstępami.
Wydaje mi się, że koło nośne wystaje poza obrys kadłuba. Jest wyraźnie widoczne. U panthery II też wyraźnie wystawało poza obrys kadłuba. Sądzę że wystarczyłoby nie zakładać pierwszego schurcena. Gąsienica transportowa była węższa od koła napędowego:
Obrazek
Co do kadłubów to fakt, większość z tych ze zdjęć otrzymała by pewnie standardowe wieże panther g z racji tego, że nie zbudowano za dużo schmalturmów. A co gorsza nie było także dział kwk 44, dalmierzy i celowników peryskopowych.
Kadłub był prosty do modyfikacji a modyfikacje były bardzo praktyczne. Włazy miały znacznie uproszony mechanizm otwierania. Te zmiany można było wprowadzić z dnia na dzień. Produkcja wieży to już duże wyzwanie produkcyjne
Ach, i nie wspomniałem jeszcze o Stg 44 w miejscu kadłubowego MG34.
Avatar użytkownika
Rayl
 
Posty: 344
Dołączył(a): czwartek, 14 października 2010, 09:26

Re: Panther F DRAGON - Das Reich

Postprzez Rayl » środa, 5 stycznia 2011, 15:22

Ma ktoś może jakieś fotki panther z tymi modyfikowanymi kołami napędowymi. Tymi jak u jagdpantherów.
Byłbym wdzięczny gdybyście zamieścili jakieś lub dali namiar gdzie takie szukać.
Cały czas chodzi mi po głowie pomysł by zrobić na mojej pantherze te gąsienice od panther II. :mrgreen:
Avatar użytkownika
Rayl
 
Posty: 344
Dołączył(a): czwartek, 14 października 2010, 09:26

Re: Panther F DRAGON - Das Reich

Postprzez Marek Jaszczołt » środa, 5 stycznia 2011, 23:10

Rayl napisał(a):Ma ktoś może jakieś fotki panther z tymi modyfikowanymi kołami napędowymi. Tymi jak u jagdpantherów.

Oprócz fotki jednego testowego podwozia Ausf D, fotki Panthery z odlewanymi kołami napędowymi nie widziałem. :cry:
I'm not lazy... I'm motivationally challenged.(Garfield)
Avatar użytkownika
Marek Jaszczołt
 
Posty: 478
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 20:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Panther F DRAGON - Das Reich

Postprzez Rayl » czwartek, 6 stycznia 2011, 03:45

A czy mógłbyś zamieścić tą fotkę lub podać na nią namiar. Byłbym zobowiązany :mrgreen: .
Zdjęcia "pantheropochodnych" z tym typem kół też mogą być.
Mam jeszcze jedną prośbę. Czy ma ktoś może jakieś zdjęcia panther D i/lub A z końca '44 i z '45.
Posiadam fotkę panthery, której kadłub jest z wersji g a wieża z D(wieżyczka basztowa). Fota ta jest jednak nie wyraźna. Zależałoby mi także na zdjęciach tego typu pojazdów.
Mam jeszcze jedno pytanko. Chodzi mi o gąsienice transportowe do Kingtigera. Chodzi mi o informacje o tych dwóch typach gąsienic:
Obrazek
Obrazek
Które są "late", a które "early"? Czy w ogóle coś o nich. Powiem szczerze, że wiele czytałem o KT, ale kwestia gąsek transportowych w tychże publikacjach była zawsze pomijana. Rozważam opcję użycia tego typu gąsienic w mojej pantherze. Wiem trochę futurystycznie, ale co tam ;o) . To w końcu panther F. Wolno mi :P.
Avatar użytkownika
Rayl
 
Posty: 344
Dołączył(a): czwartek, 14 października 2010, 09:26

Re: Panther F DRAGON - Das Reich

Postprzez Patterson » czwartek, 6 stycznia 2011, 14:06

W kwestii Panther F to ona taka futurystyczna nie jest, bo poza ciekawostkowymi jak te nowe koło, to dość dużo o niej wiadomo i na 99.9 % nie zakładano zmiany układu jezdnego.
Avatar użytkownika
Patterson

rpm2
 
Posty: 2230
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 16:21
Lokalizacja: Warszawa

Re: Panther F DRAGON - Das Reich

Postprzez Marek Jaszczołt » czwartek, 6 stycznia 2011, 18:54

Rayl napisał(a):A czy mógłbyś zamieścić tą fotkę lub podać na nią namiar. Byłbym zobowiązany :mrgreen:

Proszę bardzo oto one:
Obrazek

Rayl napisał(a):Mam jeszcze jedną prośbę. Czy ma ktoś może jakieś zdjęcia panther D i/lub A z końca '44 i z '45.

Koniec wojny i dość ciekawy egzemplarz Ausf D zdobyty przez Amerykanów:
ObrazekObrazek
I'm not lazy... I'm motivationally challenged.(Garfield)
Avatar użytkownika
Marek Jaszczołt
 
Posty: 478
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 20:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Panther F DRAGON - Das Reich

Postprzez Rayl » czwartek, 6 stycznia 2011, 19:33

Dziękuję Marku za fotki. Ta panthera d jest świetna.
Według mojej analizy zmianie miało ulec tylko przednie koło napinające a nie całe zawieszenie. Takie rozwiązanie miło by sens gdyż Niemcy chcieli unifikować swoje pojazdy pacnerne. Taka zmiana koła nie wiązała się z jakimiś znacznymi modyfikacjami. A to, że planowali użycie stalowych kół jest wiadome.
Jakieś fajne fotki panther mile widziane :D .
Zaczynam się wahać nad tym kamuflażem który zamieżałem zrobić. Chętniej go widzę na innym modelu, który zamierzam wykonać. Zaczęła mi chodzić po głowie myśl aby zrobić tą pantherę zieloną z ewentualnie jakimiś delikatnymi paskami piaskowymi. Widziałem taką pantherę g.
A może ktoś z Was ma jakaś propozycję? Wszelkie podpowiedzi mile widziane.

Dzisiaj skończę na pantherze blachy i podwozie, a jutro będę ja gruntował.
Avatar użytkownika
Rayl
 
Posty: 344
Dołączył(a): czwartek, 14 października 2010, 09:26

Re: Panther F DRAGON - Das Reich

Postprzez Marek Jaszczołt » czwartek, 6 stycznia 2011, 21:10

Rayl napisał(a): Zaczęła mi chodzić po głowie myśl aby zrobić tą pantherę zieloną z ewentualnie jakimiś delikatnymi paskami piaskowymi. Widziałem taką pantherę g.

Czyli nad czymś takim?
Obrazek
Chociaż zapewne to kamuflaż 3 barwny tylko uproszczony fabryki M.H.N.:
Obrazek
I'm not lazy... I'm motivationally challenged.(Garfield)
Avatar użytkownika
Marek Jaszczołt
 
Posty: 478
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 20:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Panther F DRAGON - Das Reich

Postprzez Rayl » piątek, 7 stycznia 2011, 00:28

Bardziej nad czymś takim:
Obrazek
Ale znowu fajne fotki zamieściłeś. Detale są na nich bardzo wyraźne. Jeszcze raz wielki dzięki.
Zobaczcie co znalazłem:
Obrazek
http://www.afv-news.com/2010/08/h-stone-panther-drive-sprockets/
O coś takiego właśnie mi chodziło. I nici z przerabiania. Koło jest większe od standardowego i posiada 18 zębów, a śruby dookoła są wypukłe :cry: .
Avatar użytkownika
Rayl
 
Posty: 344
Dołączył(a): czwartek, 14 października 2010, 09:26

Re: Panther F DRAGON - Das Reich

Postprzez Rayl » czwartek, 13 stycznia 2011, 14:19

Moja panthera już prawie ukończona. Zostały mi jeszcze "tylko" boczne listwy na zapasowe gąsienice. Wykonuje je samodzielnie z miedzianej blaszki.
A propos kół napędowych późnego typu to zakupiłem owe koła produkcji Tiger Models i ... są one błedne :evil: Posiadają one 17 zębów. Co do wielkości to są one identyczne ze standardowymi. Zagapiłem się trochę i nie policzyłem zębów :evil:. No trudno. Ponadto błędnie wykonane są śruby dookoła.
Obrazek
Avatar użytkownika
Rayl
 
Posty: 344
Dołączył(a): czwartek, 14 października 2010, 09:26

Re: Panther F DRAGON - Das Reich

Postprzez Rayl » czwartek, 13 stycznia 2011, 20:46

Czy ma ktoś jakieś info o kołach tego typu tzn. "osiemnastozębnych". Najbardziej zależałoby mi na ich wymiarach. Może ktoś jest w posiadaniu planów z tego typu kołami. Spróbuje samodzielnie wykonać takowe ale potrzebuje średnicy tego koła. Jeśli ktoś mógłby mi pomóc to będę niezwykle zobowiązany :mrgreen: .
Avatar użytkownika
Rayl
 
Posty: 344
Dołączył(a): czwartek, 14 października 2010, 09:26

Re: Panther F DRAGON - Das Reich

Postprzez redtank » czwartek, 13 stycznia 2011, 23:16

Witam!
Walczę z tym kołem "osiemnastozębnym".....myslę, że jutro, najpóźniej w sobotę wrzucę wizualizację.
Pzdr Andrzej
redtank
 

Re: Panther F DRAGON - Das Reich

Postprzez Rayl » poniedziałek, 17 stycznia 2011, 03:14

Oto aktualny stan mojej panthery:
Obrazek
Obrazek

Osłony przeciw-odłamkowe zamontuje podczas malowania. Został mi jeszcze do skończenia pojemnik na wycior, który rzecz jasna zamontuję na płycie nad-silnikowej. Uzupełnienia wymagają też pewne detale takie jak osłona peryskopu dowódcy, kilka zawiasów jak i jakieś pomniejsze bzdety. Aha no i mój tajny, szalony pomysł :twisted: Lecz o tym wkrótce.
Prace utrudnia mi kontuzja dłoni i ... tygrys grupe fehrman, od którego to wprost nie mogę się oderwać :D. Wkrótce będzie post. Tu na maksa chcę odtworzyć F13, więc będzie full historycznie.
Na zaczętego jagdtigera nie mogę patrzeć :evil:. Te jamki skurczowe na modelu Tamiyi z pierwszej dekady XXI wieku. Żenada. No i nic do niczego nie pasuje.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Rayl
 
Posty: 344
Dołączył(a): czwartek, 14 października 2010, 09:26

Re: Panther F DRAGON - Das Reich

Postprzez Rayl » poniedziałek, 17 stycznia 2011, 04:04

Tak zastanawiałem się nad tym pojemnikiem na wycior. W linku, który zamieścił Marek, za co cześć mu i chwała :mrgreen: , w dziale "Modificaciones de série" zamieszczono informacje iż od kwietnia '45 zaniechano montowania tego typu pojemników w zakładach DB i MAN. http://www.panther-elmito.de/panther%20g/modificaciones%20de%20serie/tubo%20lateral.html
W przypadku czołgu z DB, ujęcie jest od tyłu na lewy bok, więc nie ma mowy o montowaniu tuby nad silnikiem. Być może wycior przeniesiono do wnętrza pojazdu lub na płytę nad silnikową. A może po prostu brakło takowych na magazynie? Idąc tym tropem również kadłuby na kolorowych zdjęciach z DB nie posiadają żadnego osprzętu prócz chwytów na schurceny. O dziwo owe kadłuby są pomalowane na Dunkelgelb. Byłoby to bezsensowne rozwiązanie malować, a potem skrobać , spawać i zaś malować.
Sądzę, że to po prostu braki sprawiły owe zaniechania. Podobne działania podejmowali Sowieci w STZ wypuszczając T-34 nie posiadające niczego na kadłubach.
Na tej stronie sugeruj autor iż czołgi trafiały na front prosto z fabryki, a nie z Heereszeugamt (magazynów) przez co nie wyposażano go w osprzęt konieczny do prawidłowego funkcjonowania czołgu(zwłaszcza wycior). W mojej opinii trochę naiwne tłumaczenie. Zrozumiałe, że taka sytuacja mogłaby zaistnieć w przypadku łopat, kleszczy, lewara itd. z racji tego, że po prostu w fabryce ich nie było, ale pojemnik na wycior był montowany razem z listwami na narzędzia, a te występują na tych czołgach. Jak ważny był wycior świadczyć może fakt wielu frontowych przeróbek polegających na przeniesieniu pojemnika na tylną płytę celem jego ochrony przed zniszczenie. W jagdpantherach takie rozwiązanie stało się standardem. Czemu nie wprowadzić takiego rozwiązania u panther? Stąd brak listew pod tubę na boku. Być może zmieniono sposób przechowywania wyciora, lub też zamierzano tego dokonać. W panzer IV i tygrysach wycior był w uchwytach a nie w pojemniku. Znowu spekulacje :P
Avatar użytkownika
Rayl
 
Posty: 344
Dołączył(a): czwartek, 14 października 2010, 09:26

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pojazdy wojskowe - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości