
ze strony:

Jaho63 napisał(a):A! Wiedziałem kogo zainteresuje.To nie jest informacja "wyczytana" a raczej wydedukowana. Daję jednak 99% na nią. Zgodnie z Production Summary P8085 wraz z kilkoma innymi powędrował do 452-go w marcu 1941. Wprawdzie w 452squ jest tylko informacja, że używali Spita z oznaczeniami kodowymi RF-J którego otrzymali z 303-go, ale błędnie określają wersję jako Mk.V. To też sprawdziłem. Nie przekazywaliśmy im V-ki z takim oznaczeniem. Pasuje tylko do tego naszego Mk.IIa.
Jaho63 napisał(a):Tak to jest jak człowiek zajmuje się w nocy, czym innym niż snem!Ok. maj pasuje, ale z tym zestrzeleniem w lipcu to już nie wiem. Zainteresowało mnie to, gdy wyczytałem u Shoresa, że pilot 452 squ, A.R.Stuart zestrzelił 16.08.41 jednego Emila, na Spitfire Vb z oznaczeniami RF-J. Zaciekawiło mnie, jaki to był egzemplarz i okazało się, że V-ek nie przekazywaliśmy do 452-go wcale! Jedna tam trafiła (AB989), ale znacznie później. Wtedy zainteresowały mnie II-ki i tutaj "spasowała" ta P8085. No coś tu jednak nie gra. Może by ktoś sprawdził w "RAF Fighter Command Losses of the Second World War" tą datę 05.07.41?
Jaho63 napisał(a):Za Angolami nie trafisz, niby taki King's Reg. Jakaś pomyłka jak z jednej tak z drugiej strony mogła się zdarzyć. Może jakaś nasza V-ka do nich trafiła a nie jest zaznaczona, albo nie trafiłem na nią w Summary..
Jaho63 napisał(a):Co do samego faktu jestem skłonny uwierzyć, bo, po co ktoś miałby wymyślać historię o samolocie, z 303 który jeszcze nie miał naniesionych kodów 452-go?.
Jaho63 napisał(a):o do samego 452-go, to w sierpniu mieli na równi V-ki i II-ki. Nawet Finucane miał kilka zwycięstw na Mk.II.
Jaho63 napisał(a): Zainteresowało mnie to, gdy wyczytałem u Shoresa
Grzegorz2107 napisał(a):Może wydawnictwo byłoby miłe i udostępniło tę częśc ponownie?
RAV napisał(a):Grzegorz2107 napisał(a):Finucane latał na "polskim" Spitfire.
Konkretnie na tym:
Paweł Wymysłowski napisał(a):W jakim Shoresie?
Jaho63 napisał(a):Panowie, trafiłem na wydawało mi się ciekawy, "polski" akcent. Jeżeli ktoś ma z tego powodu nabawić się wrzodów żołądka, to zapomnijcie.
Paweł Wymysłowski napisał(a):Zanim wydawnictwo spełni prośbę:
http://vbd.webpark.pl/spitfireI_II_pl.pdf
Jaho63 napisał(a):Paweł, czy to jakiś egzamin?
W "Other Aces".
Paweł Wymysłowski napisał(a):Jaho63 napisał(a):Paweł, czy to jakiś egzamin?
W "Other Aces".
Spokojnie, zaliczyłeśPytałem po prostu pytałem z ciekawości. Shores przecież niejedną książkę napisał, a jak nie zapytam, to skąd będę wiedział, o jaką chodzi?
Rozwiązanie naszej zagwozdki jest chyba w tych Polskich Skrzydłach, tylko trzeba go szukać nie pod Dywizjonem 303, a pod 308.
Squadron 452 w sierpniu 1941 stacjonował ponoć w Kenley. Latającym dowódcą Skrzydła Kenley był wówczas niejaki W/C John Kent, którego osobista maszyna - Spitfire IIB P8518 - nosiła oznaczenia RF-J.
Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
