Mustang Mk.III, ICM, 1/48, Standard

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Mustang P-51C, ICM, 1/48, Standard

Postprzez cina » czwartek, 6 stycznia 2011, 16:36

Salva napisał(a):Aha, co sądzicie o kalkach ICM-u jeżeli chodzi o ich jakość i nakładalność? Bo to też może mieć wpływ na decyzję czy szukać kalek wydanych przez Kagero.

Kalki napisów eksploatacyjnych z mojego Mustanga ICM'u były tak nietrwałe, że rozpadały się przy próbie zdjęcia z papieru podkładowego. Kalki oznaczeń przynależności państwowej i oznaczenia kodowe odwrotnie - sztywne jak tektura. Osobiście zastąpiłem kalki pudełkowe techmodowskimi - opłaciło się.
Pozdrawiam
Marcin W.

Warsztat:
Me 109G-6, Hasegawa, 1:48
Avatar użytkownika
cina
 
Posty: 104
Dołączył(a): poniedziałek, 18 maja 2009, 11:57
Lokalizacja: Warszawa

Reklama

Re: Mustang Mk.III, ICM, 1/48, Standard

Postprzez K.Y.Czart » czwartek, 6 stycznia 2011, 19:16

K.Y.Czart napisał(a):Prawdopodobnie to brytyjska modyfikacja, podobnie jak celownik i drążek.


Zdaje się, znalazłem interesujący nas fotel:

Obrazek

I informacja do niego ze strony The P-51 Special Interest Group Forum:

"Plywood Shick-Johnson seat:
This seat was installed on all USAAF Allison Mustangs and even the first P-51B/Cs as follows:
-All P-51B-1NAs.
-All P-51C-5NTs up to and including 42-103078.
-All P-51B-5NAs up to and including 43-6712.
According to manuals for Allisons and P-51Bs the finish was Bronze Green.
Good vintage photos of this seat are difficult to find.
Ultracast also makes this one in 1:48."


Tyle, że ten anonsowany z Ultracasta wygląda jak Twój lewy: http://www.ultracast.ca/products/48/015/default.htm i zupełnie inaczej niż na zdjęciu :P
Avatar użytkownika
K.Y.Czart
 
Posty: 2172
Dołączył(a): środa, 2 grudnia 2009, 22:04

Re: Mustang Mk.III, ICM, 1/48, Standard

Postprzez Salva » czwartek, 6 stycznia 2011, 22:19

Ale ciekawy (merytorycznie bo nie modelarsko :)) wątek się robi... Dzięki serdeczne jeszcze raz.

Coś tam dzisiaj skleiłem i psiknąłem podkładem:

Obrazek

Obrazek

Oprócz tego powycinałem, oszlifowałem i wymyłem elementy skrzydeł, stateczniki i sporo drobnicy.

Co do fotela to wkleję ten podobny do wyszperanego przez K.Y.'a "Plywood Shick-Johnson seat", link do żywicy też wykorzystam przy próbie dorobienia pasów.

Kalkomania z wydawnictwa Kagero, o której pisał RAV, jest już raczej ciężka do zdobycia ale chodzi mi po głowie zakup zestawu Techmodu z oznaczeniami do innej maszyny Horbaczewskiego, PK*G FB166. Taki zestaw Czy pomiędzy FB166 a FB382 były jakieś istotne różnice? Wiem już że chcę robić maszynę z czerwca 1944r.

A dla lepszej mobilizacji i dokształcenia się oraz w oczekiwaniu na farby do kokpitu towarzyszyć mi będą takie oto książki:

Obrazek

EDIT:
Co do FB166 i FB382 to znalazłem taką stronę i sylwetki boczne obu maszyn:

http://www.elknet.pl/acestory/horba/horba.htm
Pozdrawiam, Krzysztof Salwiczek
------------------------------------------------------------------------------------------
Obrazek
Na warsztacie:
Hispano-Nieuport NiD-52 - Azur 1/72
Avatar użytkownika
Salva
 
Posty: 320
Dołączył(a): czwartek, 5 czerwca 2008, 15:51
Lokalizacja: Szamotuły

Re: Mustang Mk.III, ICM, 1/48, Standard

Postprzez RAV » piątek, 7 stycznia 2011, 00:36

Salva napisał(a):Kalkomania z wydawnictwa Kagero, o której pisał RAV, jest już raczej ciężka do zdobycia ale chodzi mi po głowie zakup zestawu Techmodu z oznaczeniami do innej maszyny Horbaczewskiego, PK*G FB166. Taki zestaw Czy pomiędzy FB166 a FB382 były jakieś istotne różnice? Wiem już że chcę robić maszynę z czerwca 1944r.

Niestety, kiedyś uznawany za "jedynie słuszny" Mustang Horbaczewskiego, FB166, po latach okazał się najsłabiej udokumentowanym i najmniej atrakcyjnym z trzech znanych PK-G. Dotychczas objawiło się jedno jego zdjęcie, z 4 maja 1944 - oczywiście bez pasów inwazyjnych, a nawet bez bombek. Miał tylko 11 krzyży pod kabiną. Był używany do 11 czerwca, więc przez ostatnie 5 dni musiał mieć pasy inwazyjne, ale nie wiadomo, jak dokładnie je namalowano ani czy wówczas miał już bombki na osłonie silnika.

Następcą uszkodzonego FB166 został FB382, występujący na wielu zdjęciach, na których jednak nie widać numeru seryjnego. Dlatego do "wypłynięcia" filmu, który pokazałem wyżej, oba te samoloty były utożsamiane. Film "zdetronizował" FB166, a przy okazji pokazał ciekawe malowanie pasów inwazyjnych, przykrywających pas Sky, ale omijających literę G i prawdopodobnie również numer seryjny.

Jeśli nie masz książki Kagero, możesz użyć kalek Techmodu do FB166 (zmieniając nr seryjny, bo zestaw 48028 przedstawia właśnie "mieszankę" dwóch pierwszych PK-G) lub do FB387 (zestaw 48002, zmiana ostatniej cyfry seriala i przycięcie oznaczeń misji i zwycięstw).

Salva napisał(a):Co do FB166 i FB382 to znalazłem taką stronę i sylwetki boczne obu maszyn:
http://www.elknet.pl/acestory/horba/horba.htm

Tutaj właśnie mamy mieszankę FB166 i FB382. Oto (niemal) prawidłowy i jedyny znany wygląd PK-G w pasach inwazyjnych:
Obrazek

Mam do niego tylko jedno zastrzeżenie. Spójrzcie na klatkę z filmu:
Obrazek
Widać, że numer FB382 leży w obszarze niedbale namalowanego białego pasa. Jednak krawędź pasa pod cyfrą 2 jest równa, a sam pas jest nieco węższy. Z tego wnoszę, że pole pod serialem pozostało w kolorze Sky, a biały pas omijał serial tak samo jak czarny omija literę G.

PS. Coraz bardziej mnie korci, żeby zrobić sobie FB382. Nierówne pasy i zużyte malowanie są sporym wyzwaniem, ale samolot jest bardzo ciekawy.
Pozdrawiam
RAV
Obrazek
Avatar użytkownika
RAV
 
Posty: 3313
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 22:58
Lokalizacja: Wrocław

Re: Mustang Mk.III, ICM, 1/48, Standard

Postprzez Salva » piątek, 7 stycznia 2011, 08:21

Oglądam te kalkomanie i chyba najłatwiej będzie przerobić serial dla zestawu 48028, numer 382 można zrobić z załączonych tam 822 (z tego 82) oraz 886 (z jednej 8 zrobić 3, ten sam krój). Nie trzeba wtedy odcinać oznaczeń). W zestawie 48002 nie ma niestety żadnej dwójki do wykorzystania a ta z kalek danych przez ICM ma całkowicie inny krój. Jeszcze się z tym dzisiaj przespaceruję i pomędrkuję, ale tak będzie chyba najprościej.
Pozdrawiam, Krzysztof Salwiczek
------------------------------------------------------------------------------------------
Obrazek
Na warsztacie:
Hispano-Nieuport NiD-52 - Azur 1/72
Avatar użytkownika
Salva
 
Posty: 320
Dołączył(a): czwartek, 5 czerwca 2008, 15:51
Lokalizacja: Szamotuły

Re: Mustang Mk.III, ICM, 1/48, Standard

Postprzez Salva » środa, 12 stycznia 2011, 21:36

W oczekiwaniu na farbę i kalki (już idą) nie mogłem sobie odmówić przyjemności wstępnego złożenia bryły:

Obrazek

Obrazek

Znalazłem jeszcze na czeskim Modelforum taką sylwetkę boczną, praktycznie to samo co u RAV-a:

Obrazek
Pozdrawiam, Krzysztof Salwiczek
------------------------------------------------------------------------------------------
Obrazek
Na warsztacie:
Hispano-Nieuport NiD-52 - Azur 1/72
Avatar użytkownika
Salva
 
Posty: 320
Dołączył(a): czwartek, 5 czerwca 2008, 15:51
Lokalizacja: Szamotuły

Re: Mustang Mk.III, ICM, 1/48, Standard

Postprzez Salva » niedziela, 23 stycznia 2011, 00:29

Podłubałem trochę przy kabinie. Pierwszy raz dorabiałem pasy z papieru, za trzecim razem wyszło jako tako ale w sumie to fajna zabawa i jeszcze pewnie kiedyś spróbuję. Tak to wygląda, kolory trochę przekłamane, wnętrze malowane Gunze H58:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jutro jeszcze mały wash i mogę w końcu zamknąć połówki kadłuba.
Pozdrawiam, Krzysztof Salwiczek
------------------------------------------------------------------------------------------
Obrazek
Na warsztacie:
Hispano-Nieuport NiD-52 - Azur 1/72
Avatar użytkownika
Salva
 
Posty: 320
Dołączył(a): czwartek, 5 czerwca 2008, 15:51
Lokalizacja: Szamotuły

Re: Mustang Mk.III, ICM, 1/48, Standard

Postprzez greatgonzo » niedziela, 23 stycznia 2011, 01:50

Podłoga raczej czarna. Farba matowa mieszana, jak mawiają, z drobinami kwarcu w celu uzyskania powierzchni antypoślizgowej.
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4064
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: Mustang Mk.III, ICM, 1/48, Standard

Postprzez HK » niedziela, 23 stycznia 2011, 11:58

Ale podłoga w tym modelu wygląda bardziej jak w wersji P-51A. Tzn. wyoblona blacha nad centropłatem. A na czarno to malowali sklejkową, płaską nakładkę w modelach B i C. Pod którą notabene, chowała się większość detali podłogi.
Hendryk
HK
 
Posty: 515
Dołączył(a): czwartek, 19 czerwca 2008, 10:07

Re: Mustang Mk.III, ICM, 1/48, Standard

Postprzez greatgonzo » niedziela, 23 stycznia 2011, 13:01

Zły post. Zrozumiałem z opóźnieniem.
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4064
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: Mustang Mk.III, ICM, 1/48, Standard

Postprzez Salva » poniedziałek, 24 stycznia 2011, 00:06

HK napisał(a):Ale podłoga w tym modelu wygląda bardziej jak w wersji P-51A. Tzn. wyoblona blacha nad centropłatem. A na czarno to malowali sklejkową, płaską nakładkę w modelach B i C. Pod którą notabene, chowała się większość detali podłogi.


I dlatego zostawiłem jednak podłogę w kolorze kokpitu.

Skleiłem połówki kadłuba, będzie sporo szlifowania bo nie wyszło mi to zbyt czysto.... Jeszcze sobie jakieś odciski palucha porobiłem... Ale myślę, że dam radę. Tyle że trochę czasu to zajmie.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Pozdrawiam, Krzysztof Salwiczek
------------------------------------------------------------------------------------------
Obrazek
Na warsztacie:
Hispano-Nieuport NiD-52 - Azur 1/72
Avatar użytkownika
Salva
 
Posty: 320
Dołączył(a): czwartek, 5 czerwca 2008, 15:51
Lokalizacja: Szamotuły

Re: Mustang Mk.III, ICM, 1/48, Standard

Postprzez Salva » wtorek, 25 stycznia 2011, 22:50

Trochę szlifowania i doprowadzania do porządku łączenia połówek kadłuba:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Oczywiście będzie jeszcze końcowe szlifowanie przed nakładaniem właściwej warstwy surfacera.
Zgubiłem celownik, trzeba będzie pokombinować i coś dorobić. No i maskowanie oszklenia, nie przepadam za tym...
Pozdrawiam, Krzysztof Salwiczek
------------------------------------------------------------------------------------------
Obrazek
Na warsztacie:
Hispano-Nieuport NiD-52 - Azur 1/72
Avatar użytkownika
Salva
 
Posty: 320
Dołączył(a): czwartek, 5 czerwca 2008, 15:51
Lokalizacja: Szamotuły

Re: Mustang Mk.III, ICM, 1/48, Standard

Postprzez hacz » środa, 26 stycznia 2011, 18:19

Tak żeby kolegę zmotywować do pracy. :P
http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=6&t=53010
Avatar użytkownika
hacz

BoB 3 miejsce
 
Posty: 1416
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 18:32
Lokalizacja: Kraśnik

Re: Mustang Mk.III, ICM, 1/48, Standard

Postprzez Salva » środa, 26 stycznia 2011, 18:45

Dzięki za link, zawsze to przyjemnie pooglądać jak kto inny to zrobił. Chociaż szczerze powiem, że ten akurat model podoba się średnio. Nie chcę być nieskromny bo mam za słaby warsztat, ale marzy mi się że mój będzie ciut lepszy... I w tym sensie spełnia swe zadanie, motywuje ;o) Ten jest trochę kartonowy...

Ale na tym samym forum jest i taki Mustang:

http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=57&t=33671&st=0&sk=t&sd=a&hilit=Mustang+ICM&start=90

Ten to naprawdę inspiruje :)
Pozdrawiam, Krzysztof Salwiczek
------------------------------------------------------------------------------------------
Obrazek
Na warsztacie:
Hispano-Nieuport NiD-52 - Azur 1/72
Avatar użytkownika
Salva
 
Posty: 320
Dołączył(a): czwartek, 5 czerwca 2008, 15:51
Lokalizacja: Szamotuły

Re: Mustang Mk.III, ICM, 1/48, Standard

Postprzez Salva » poniedziałek, 7 lutego 2011, 20:10

Zdjęcia bardzo na szybko, z lampą...

Pomalowana owiewka i wnęki podwozia na kolor interior. Zaraz zabieram się za Surfacera. Zadanie na ten model - przekonać się do Gunze ze słoiczka i nauczyć się nad nim panować (rozcieńczanie, nakładanie z aerografu). Na jednej warstwie pewno się nie skończy, przynajmniej gdzieniegdzie przeczuwam jeszcze szlifowanie...

Obrazek

Obrazek
Pozdrawiam, Krzysztof Salwiczek
------------------------------------------------------------------------------------------
Obrazek
Na warsztacie:
Hispano-Nieuport NiD-52 - Azur 1/72
Avatar użytkownika
Salva
 
Posty: 320
Dołączył(a): czwartek, 5 czerwca 2008, 15:51
Lokalizacja: Szamotuły

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości