He 111 H-4/H-6, Monogram 1:48 - wady i problemy?

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: He 111 H-4/H-6, Monogram 1:48 - wady i problemy?

Postprzez Kuba P. » poniedziałek, 21 lutego 2011, 14:13

Paweł, ale H-4 teoretycznie mogę zrobić, prawda?
Ewentualnie wcześniejsze wersje, coś z lata 1940? Jak to wygląda w połączeniu z tym zestawem?
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Reklama

Re: He 111 H-4/H-6, Monogram 1:48 - wady i problemy?

Postprzez Pawel Burchard » poniedziałek, 21 lutego 2011, 14:33

Z lata 1940 to musisz wymienić koła podwozia na wczesne i w zasadzie jako tako będzie ok :) No tylko te gondole silników słabiutkie są i trzeba by coś podrzeźbić z nimi (to mnie najbardziej boli w zdjęciach zrobionych zestawów, historii z płatem o której piszecie szczerze mówiąc nawet nie zauważyłem), gdyby Ci się chciało poszukać na Hyperscale na Plane Talking był kiedyś post ze zdjęciami masterów do zestawu Vectora.

p.
Pawel Burchard
 
Posty: 1037
Dołączył(a): wtorek, 7 lipca 2009, 09:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: He 111 H-4/H-6, Monogram 1:48 - wady i problemy?

Postprzez Pawel Burchard » poniedziałek, 21 lutego 2011, 14:38

Pawel Burchard
 
Posty: 1037
Dołączył(a): wtorek, 7 lipca 2009, 09:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: He 111 H-4/H-6, Monogram 1:48 - wady i problemy?

Postprzez Kuba P. » poniedziałek, 21 lutego 2011, 14:46

Tak czułem, że mina. Wczesne koła odpadają, skąd ja takie wezmę? Ten błąd w gondolach na porównaniu, które pokazałeś wygląda dość nieciekawie (trąci mi starym Bf 110 G Monogramu) ale chyba jedynym rozsądnym wyjściem jest to teraz po prostu olać i zrobić jak jest. W domu sobie złożę tą gondolę i się zastanowię co dalej.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: He 111 H-4/H-6, Monogram 1:48 - wady i problemy?

Postprzez Pawel Burchard » poniedziałek, 21 lutego 2011, 14:57

Kuba P. napisał(a):chyba jedynym rozsądnym wyjściem jest to teraz po prostu olać i zrobić jak jest


no to wyjdzie karykatura :)
Pawel Burchard
 
Posty: 1037
Dołączył(a): wtorek, 7 lipca 2009, 09:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: He 111 H-4/H-6, Monogram 1:48 - wady i problemy?

Postprzez Kuba P. » poniedziałek, 21 lutego 2011, 15:03

No wyjdzie albo i nie wyjdzie. Już ja dobrze wiem jak się kończy, gdy się tak zaczyna :)
Prawdę mówiąc to spasowanie i wykonanie tych gondoli w zestawie naprawdę odrzuca.
Kiedyś myślałem, że to taki piękny, dobry model...
Dobrych modeli nie ma. Piękne bywają.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: He 111 H-4/H-6, Monogram 1:48 - wady i problemy?

Postprzez mr.jaro » poniedziałek, 21 lutego 2011, 15:08

Wczesniej myslalem, ze jest gorzej, ale az tak skomplikowanie te poprawki silnikow nie wygladaja, by z nich rezygnowac bez walki.
Jarek M
Avatar użytkownika
mr.jaro
 
Posty: 2028
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:01
Lokalizacja: Hannover

Re: He 111 H-4/H-6, Monogram 1:48 - wady i problemy?

Postprzez Kuba P. » poniedziałek, 21 lutego 2011, 15:26

Gorzej? Jeszcze to sam sprawdzę, ale jeśli tutaj wygląda na to, że gondola jest raz że za długa a dwa że cały kształt ma do bani to jak może być jeszcze gorzej? :)
Co z podstawą kołpaków śmigieł i co z kołpakami?
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: He 111 H-4/H-6, Monogram 1:48 - wady i problemy?

Postprzez Pawel Burchard » poniedziałek, 21 lutego 2011, 15:36

Do metalowych śmigieł kołpaki powinny być mniej więcej ok
Pawel Burchard
 
Posty: 1037
Dołączył(a): wtorek, 7 lipca 2009, 09:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: He 111 H-4/H-6, Monogram 1:48 - wady i problemy?

Postprzez mr.jaro » poniedziałek, 21 lutego 2011, 15:48

Nie moge tego znalezc - wczesniej gdzies wyczytalem, ze wglebienia na wydechy mialyby byc w niewlasciwym miejscu. To byloby gorzej, gdyz wowczas trzebaby cala oslone silnika rozcinac wzdluz na kawalki i od nowa sklejac, a dopiero potem troszczyc sie o jej skrocenie i korygowanie obrysu. Wyglada na to, ze tak nie jest.
Jarek M
Avatar użytkownika
mr.jaro
 
Posty: 2028
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:01
Lokalizacja: Hannover

Re: He 111 H-4/H-6, Monogram 1:48 - wady i problemy?

Postprzez Seweryn » poniedziałek, 21 lutego 2011, 17:13

Pójdziesz na całość i skończysz? :mrgreen:
Seweryn
Avatar użytkownika
Seweryn
 
Posty: 2123
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 19:05
Lokalizacja: Ustroń

Re: He 111 H-4/H-6, Monogram 1:48 - wady i problemy?

Postprzez Pawel Burchard » poniedziałek, 21 lutego 2011, 17:24

Seweryn napisał(a):Pójdziesz na całość i skończysz? :mrgreen:


A co to wnosi do tematu? ;)
Pawel Burchard
 
Posty: 1037
Dołączył(a): wtorek, 7 lipca 2009, 09:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: He 111 H-4/H-6, Monogram 1:48 - wady i problemy?

Postprzez Kuba P. » poniedziałek, 21 lutego 2011, 18:17

Wracająć do Heinkla i jego gondoli silnikowych - wziąłem te elementy, złożyłem na sucho i porównuję ze zdjęciami.
Porównuję głównie ze zdjęciami He 111 H-20 z Hendon i wnioski takie:

[1] Najbardziej zwalony jest kształt dolnej części osłon, jest zbyt zwężony ku nasadzie kołpaka i jest to chyba najbardziej widoczne;
[2] Kompletnie walnięty jest kształt osłony chłodnicy oleju, ten element zupełnie nie pasuje obrysem i nie wiem czy to głównie on nie psuje kształtu górnej części osłony.
[3] Wydaje mi się, że i kształt tunelu wlotowego do sprężarki ma coś skopane i nieco psuje wygląd osłon.

Zrobiłem na rysunku z Aerodetail zaznaczenia, gdzie chyba trzeba poprawić osłony.
Nadłożyć materiału na "spód", przerobić wlot powietrza i przerobić zupełnie osłonę chłodnicy.
Wydaje mi się, że korekta krzywizny osłony górnej nie jest potrzebna.
Co Wy na to? Paweł, jak to widzisz?

Obrazek
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: He 111 H-4/H-6, Monogram 1:48 - wady i problemy?

Postprzez wacus47 » poniedziałek, 21 lutego 2011, 19:19

Pawel Burchard napisał(a):
Seweryn napisał(a):Pójdziesz na całość i skończysz? :mrgreen:


A co to wnosi do tematu? ;)


Zasadniczo nie wnosi nic, ale pięknie byłoby zobaczyć zbudowany do końca model z uwzględnionymi poprawkami :)
wacus47
 
Posty: 315
Dołączył(a): piątek, 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Zgierz

Re: He 111 H-4/H-6, Monogram 1:48 - wady i problemy?

Postprzez Kuba P. » poniedziałek, 21 lutego 2011, 19:26

Drogi Wacusiu, Drogi Sewerynie, Drodzy Koledzy,
Jeśli chcecie widzieć ukończone modele na bardzo wysokim poziomie, siądźcie, weźcie te modele w ręce i je po prostu zróbcie.

Seweryn, pytałeś mnie kiedyś o jakiegoś 109 G czy K Hasegawy. Czy skończyłeś ten model?

Wacuś, gdzie możemy pogadać o Twoich modelach? Tego rozpoczętego Flaka 38, którego od Ciebie odkupiłem początkowo na części - zmyłem, rozebrałem, zmontowałem i dociągam do końca robiąc fajną hybrydę. Musisz go koniecznie zobaczyć, myślę że będzie Ci się podobał. Ale to jak złoże do końca czyli niedługo :)

Jarek, jak tam Twój Junkers 88 G? Kiedyś o nim pisaliśmy, miałeś plan na konkretną maszynę, G-7 zdaje się. Jak tam Junkers? Mam jednego G-6 rozpoczętego i chętnie o nim pogadam, podzielę się wrażeniami.

Piotrek, pozdrawiam, moderatorka to ciężka robota. Proszę zwróć uwagę na mój temat pod kątem może nieco innym i jeśli mogę Cię prosić - rozdzielmy dwie dyskusje, mi zależy na tej o Heinklu 111.

Dziękuję Wam za zainteresowanie, ale najwięcej mi pomożecie jak umożliwicie dalszą merytoryczną rozmowę o tym modelu. Nawet jeśli nie mój gotowy model tu zobaczycie, to może ktoś inny szukając trafi i znajdzie odpowiedzi. Szczęście, że jeszcze w tematach innych, gdzie staram się coś pomóc nie widzę komentarzy odnośnie kończenia modeli ale kto wie co będzie dalej.

Od patologicznego zaczynacza, bez nadziei na zrozumienie ale i bez cienia złośliwości,
Z pozdrowieniami.
K.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: SnaQ i 23 gości