Spitfire Mk Ia 1/72 Airfix

Właśnie skończyłeś model, chciałbyś go zaprezentować - poddaj go tutaj surowej krytyce Użytkowników.

Re: Spitfire Mk Ia 1/72 Airfix

Postprzez Jaho63 » sobota, 16 kwietnia 2011, 22:01

pik napisał(a):+ dorobienie wyrzutnika działka

Czyli to ma być Mk.Vb?
Wiesz, modelarstwo to ma być zabawa i jeżeli TO Cię bawi to OK. Ale wydaje mi się, że łatwiej poprawić V-kę Revell'a, niż zrobić z I-ki wersję Mk.Vb! No, ale...
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Reklama

Re: Spitfire Mk Ia 1/72 Airfix

Postprzez pik » niedziela, 17 kwietnia 2011, 10:27

Dokładnie mi chodziło o Vb! Nie jestem wielkim zwolennikiem takich kombinacji alpejskich, ale mam gdzieś na składzie starą piątke airfixa, której zapewne już nie skleję (chyba, że vintage! :P ). A nowa jedynka jest tania jak barszcz, ma świetne wnętrze, a kadłub i płat od dołu jest bez porównania lepiej zrobiony niż w Revellu.

Ale chyba pójdę po najmniejszej linii oporu i zrobię Tamajke. Choć moim zdaniem Spitfire Tamki ma poważny błąd, trudny do poprawienia. Górna część kadłuba (zaraz za kabiną) jest zbyt wąska. Widać to po tylnej cześci oszklenia.
Pozdrawiam
Darek
Na warsztacie 1/72: Ar-234 (Dragon), Ju-88 (Revell), FW-190 (Revell+Hasegawa)
Portfolio: http://pwm.org.pl/viewtopic.php?f=207&t=17429
Avatar użytkownika
pik
 
Posty: 1377
Dołączył(a): piątek, 12 marca 2010, 18:32

Re: Spitfire Mk Ia 1/72 Airfix

Postprzez Jaho63 » niedziela, 17 kwietnia 2011, 12:47

pik napisał(a):Ale chyba pójdę po najmniejszej linii oporu i zrobię Tamajke.

Jeżeli nie chodzi o jej cenę (dla mnie to ma znaczenie, bo planuję zrobić kilka I-ek) to chyba najlepsze wyjście. Nie wiem jak wypadają AZ-ty, ale Tamyia jest naprawdę niemal idealna. Za wąskiego kadłuba nie zauważyłem, a to co mi się rzuciło w oczy, to zbyt "wąsko" zrobiony podział między kadłubem a skrzydłami. Mam na warsztacie teraz dwie jedynki z Tamyi i w zasadzie poza przeróbkami jednej na wczesną wersję, nic w nich nie "poprawiam". A! I dodałem śmigło z Quick Bosta.
Ostatnio edytowano niedziela, 17 kwietnia 2011, 15:07 przez Jaho63, łącznie edytowano 1 raz
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Re: Spitfire Mk Ia 1/72 Airfix

Postprzez ZIO BY NAITT » niedziela, 17 kwietnia 2011, 14:04

dewertus napisał(a):
A propos modyfikacji - z Mk.I chyba nie ma specjalnych trudności aby zrobić PR.IV? (czy modyfikacje ograniczają sie tylko do wycięcia otworów pod aparaty?).


Na pewno trzeba będzie wymienić wiatrochron i limuzynę - wiatrochron nie posiadał szkła pancernego a limuzyna miała kroplowate blistry.

Warto by też poprawić linie podziału na skrzydłach i dodać filtr Vokes (bo pewnie ma być Maltańczyk ;o) ).

PZDR
Pozdrawiam - Konrad Kozioł
WARSZTAT :
Dzieci + dom rodzinny w skali 1/1
Avatar użytkownika
ZIO BY NAITT
 
Posty: 1239
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 16:15
Lokalizacja: Warthenau

Re: Spitfire Mk Ia 1/72 Airfix

Postprzez dewertus » niedziela, 17 kwietnia 2011, 21:43

ZIO BY NAITT napisał(a):Na pewno trzeba będzie wymienić wiatrochron i limuzynę - wiatrochron nie posiadał szkła pancernego a limuzyna miała kroplowate blistry.

O tym wiem, blistry to już sobie zabezpieczyłem (mam takie fajnie dwie "łezki" do naklejenia).
ZIO BY NAITT napisał(a):Warto by też poprawić linie podziału na skrzydłach i dodać filtr Vokes (bo pewnie ma być Maltańczyk ).

Linie czemu? Wszak PR.IV przenosiła uzbrojenie, a filtra nie trzeba - upatrzony Maltańczyk takowego nie miał :)

PIK - Sorry za OT
Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
Avatar użytkownika
dewertus
 
Posty: 3896
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 00:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Spitfire Mk Ia 1/72 Airfix

Postprzez ZIO BY NAITT » niedziela, 17 kwietnia 2011, 23:05

dewertus napisał(a): PR.IV przenosiła uzbrojenie


:?:

W odróżnieniu od pozostałych wczesnych rozpoznawczych Spitów, które były w zasadzie niewielkimi modyfikacjami Mk.I, PR IV był głęboką modyfikacją z zasadniczo nowym płatem.

Według moich danych PR.IV czyli PR Type D były wyposażone w płat typu D, który charakteryzował się kesonem w krawędzi natarcia w którym upchano dodatkowe zbiorniki paliwa. Przez tą modyfikację typ ten miał przydomek "Bowser" - cysterna.

Pewny jesteś że Spit którego planujesz popełnić to D, a nie na przykład G :?:

PZDR
Pozdrawiam - Konrad Kozioł
WARSZTAT :
Dzieci + dom rodzinny w skali 1/1
Avatar użytkownika
ZIO BY NAITT
 
Posty: 1239
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 16:15
Lokalizacja: Warthenau

Re: Spitfire Mk Ia 1/72 Airfix

Postprzez Dominik » niedziela, 1 maja 2011, 18:08

No i .... blada. Właśnie wkleiłem osłonę kabiny i co się okazało....za szeroka do kadłuba. Z boku wystaje około 1 mm. Od początku coś mi śmierdziało z tą osłoną. Ale nic to. Jak skończę to pokażę.
"Build what you want, the way you want to and, above all, have fun"* (Al Superczynski)
Honour Thy Tamiya for their kits are idiotproof.

IPMS Świdnica
Avatar użytkownika
Dominik
 
Posty: 2620
Dołączył(a): wtorek, 25 grudnia 2007, 16:16

Re: Spitfire Mk Ia 1/72 Airfix

Postprzez Mac Eyka » niedziela, 1 maja 2011, 18:25

Dla kolegów którzy chcą przerabiać myśliwca na wersję rozpoznawczą może drobna zachęta i sugestia.
Z pozdrowieniami Samozwańczy Prezes Gildii Kręcących się Śmigiełek Maciek Poniatowski

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Mac Eyka

Zimna Wojna 2
 
Posty: 3171
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 21:08
Lokalizacja: Ouagadougou w Burkina Faso

Re: Spitfire Mk Ia 1/72 Airfix

Postprzez pik » niedziela, 1 maja 2011, 18:44

Właśnie wkleiłem osłonę kabiny i co się okazało....za szeroka do kadłuba. Z boku wystaje około 1 mm.
Ciekawe! U mnie ten problem nie wystąpił. Co więcej, absolutnie nic nie poprawiałem w tym rejonie i osłona pasowała na styk. A skrzydła prawidłowo zeszły się u ciebie z kadłubem?
Pozdrawiam
Darek
Na warsztacie 1/72: Ar-234 (Dragon), Ju-88 (Revell), FW-190 (Revell+Hasegawa)
Portfolio: http://pwm.org.pl/viewtopic.php?f=207&t=17429
Avatar użytkownika
pik
 
Posty: 1377
Dołączył(a): piątek, 12 marca 2010, 18:32

Re: Spitfire Mk Ia 1/72 Airfix

Postprzez Dominik » niedziela, 1 maja 2011, 18:46

pik napisał(a):Ciekawe! U mnie ten problem nie wystąpił. Co więcej, absolutnie nic nie poprawiałem w tym rejonie i osłona pasowała na styk.


Mam jeszcze jeden model, może w drugim egzemplarzu będzie pasowała.
"Build what you want, the way you want to and, above all, have fun"* (Al Superczynski)
Honour Thy Tamiya for their kits are idiotproof.

IPMS Świdnica
Avatar użytkownika
Dominik
 
Posty: 2620
Dołączył(a): wtorek, 25 grudnia 2007, 16:16

Re: Spitfire Mk Ia 1/72 Airfix

Postprzez Paweł Wymysłowski » środa, 4 maja 2011, 21:18

dewertus napisał(a):A propos modyfikacji - z Mk.I chyba nie ma specjalnych trudności aby zrobić PR.IV? (czy modyfikacje ograniczają sie tylko do wycięcia otworów pod aparaty?).

PR.IV miały Merliny 4x jak Mk V więc jeszcze odpowiednia do tego chłodnica oleju.
Pozdrawiam
Paweł
Avatar użytkownika
Paweł Wymysłowski
 
Posty: 566
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 11:08
Lokalizacja: Z lasu

Poprzednia strona

Powrót do Lotnictwo - galeria ukończonych modeli

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], skusz i 16 gości