Spitfire Mk.IX - ICM - 1/48 - open

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Spitfire Mk.IX - ICM - 1/48 - open

Postprzez cina » czwartek, 16 czerwca 2011, 08:49

greatgonzo napisał(a):A były niewłaściwe?

Były. Dokładniej przyjrzałem się zdjęciom z PW13. Teraz powinny być bardziej zbliżone do oryginału. Pokażę niebawem jak Michał w końcu pójdzie na pocztę :D.
Mecenas napisał(a):Coś czuję, że będę go traktował jako przymiar przy malowaniu mojej IX-tki.

Tylko wyrzuć flamastry, a będzie cacy. One przy Spitach się nie przydają ;o).
Pozdrawiam
Marcin W.

Warsztat:
Me 109G-6, Hasegawa, 1:48
Avatar użytkownika
cina
 
Posty: 104
Dołączył(a): poniedziałek, 18 maja 2009, 11:57
Lokalizacja: Warszawa

Reklama

Re: Spitfire Mk.IX - ICM - 1/48 - open

Postprzez greatgonzo » czwartek, 16 czerwca 2011, 12:10

cina napisał(a):Były.


Napisałbyś co w nich jest nie halo. Albo chociaż pokazał fotkę, na której będzie je widać.
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4064
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: Spitfire Mk.IX - ICM - 1/48 - open

Postprzez cina » piątek, 17 czerwca 2011, 10:17

Generalnie zrobiłem obicia w środkowej części łopat srebrnym kolorem. Jeżeli łopaty były 'drewniane' (upraszczając), to skąd ten metal, co słusznie Radek zauważyłeś. To jedna rzecz. Druga to oznaczenie łopat. Widać na zdjęciu BS410 z czasów Gabreskiego, że na znaczku widnieje litera A. Kolor znaczka z tego, co uświadomił mi Michał, był ciemnoróżowy. Ja zinterpretowałem go jako żółty. Nie wspominam już kształtu nasady łopat, którego nie poprawiłem przed wklejeniem w kołpak i pomalowaniem. Zdjęcie wrzucę wieczorem.
Pozdrawiam
Marcin W.

Warsztat:
Me 109G-6, Hasegawa, 1:48
Avatar użytkownika
cina
 
Posty: 104
Dołączył(a): poniedziałek, 18 maja 2009, 11:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Spitfire Mk.IX - ICM - 1/48 - open

Postprzez Mecenas » piątek, 17 czerwca 2011, 10:20

Ciemnoróżowy to był, ale dla śmigła Jablo w wykopanym wraku. Ten od Gabbiego mógł być różowy albo niebieski :)
Pozdrawiam,
Michał Sindera
Avatar użytkownika
Mecenas

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 4838
Dołączył(a): wtorek, 14 kwietnia 2009, 14:01
Lokalizacja: Bytom/Katowice

Re: Spitfire Mk.IX - ICM - 1/48 - open

Postprzez greatgonzo » piątek, 17 czerwca 2011, 20:59

Dlaczego niebieski?
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4064
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: Spitfire Mk.IX - ICM - 1/48 - open

Postprzez Mecenas » piątek, 17 czerwca 2011, 22:10

greatgonzo napisał(a):Dlaczego niebieski?


Bo mi się automatu z tą instrukcją skojarzyło, że jak stalowe to może być niebieskie kółko. Tyle, że jak teraz ją znalazłem to sprawdziłem datę jej wydania... :(
Obrazek
Źródło: http://forum.keypublishing.com/showthread.php?p=1588020
Pozdrawiam,
Michał Sindera
Avatar użytkownika
Mecenas

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 4838
Dołączył(a): wtorek, 14 kwietnia 2009, 14:01
Lokalizacja: Bytom/Katowice

Re: Spitfire Mk.IX - ICM - 1/48 - open

Postprzez greatgonzo » sobota, 18 czerwca 2011, 19:30

Ale czemu stalowe? Łopaty Rotola były drewniane dla Spitfire'ów IX (m.in. Jablo - były trzy rodzaje preparowanego drewna). Wcześniejsze łopaty ( Spit MkII) były, o ile wiem aluminiowe , więc jak już to raczej biały ;o) .

Super ten dokument Rotola.
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4064
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: Spitfire Mk.IX - ICM - 1/48 - open

Postprzez cina » poniedziałek, 27 czerwca 2011, 22:14

Obiecałem wrzucić fotki śmigła przed poprawkami, ale jakoś mi nie wyszło. Tak obecnie ono wygląda. Wielkie podziękowania dla Michała za kalki na łopaty.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Pozdrawiam
Marcin W.

Warsztat:
Me 109G-6, Hasegawa, 1:48
Avatar użytkownika
cina
 
Posty: 104
Dołączył(a): poniedziałek, 18 maja 2009, 11:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Spitfire Mk.IX - ICM - 1/48 - open

Postprzez cina » sobota, 2 lipca 2011, 18:55

Budowa modelu dobiegła końca. Mam nadzieję, że każdy z Was śledząc tę relację, znalazł w niej coś pozytywnego dla siebie. Dziękuję Wam za doping, słowa uznania i za merytoryczne uwagi i komentarze. Dużo się z nich nauczyłem nt. wczesnej wersji Spitfire'a IX. Jeżeli kiedykolwiek jeszcze będę budował podobny model, nie popełnię błędów, który przydarzyły się temu.
Szczególne podziękowania kieruję do Radka - za referencje, wkład merytoryczny i Michała, również za cenne materiały i za oznaczenia do śmigła.
Na koniec jeszcze lista modyfikacji wykonana w ramach budowy:

Skorygowany kształt drążka sterowego
Nawiercone otwory wręgi za fotelem pilota
Nawiercone otwory w ożebrowaniu podtrzymującym fotel pilota
Dodane paski na pedałach orczyka
Otwarty właz kabiny pilota
Dodana dźwignia sterowania chłodnicami
Dorobiona miękka wyściółka oparcia fotela pilota
Nawiercony otwór w płycie pancernej za głową pilota, przez który przechodzą pasy bezpieczeństwa
Usunięty zagłówek
Stery wysokości w pozycji wychylonej
Uchylone klapy chłodnic
Skorygowana linka steru kierunku
Wyrzutniki łusek karabinów maszynowych w odpowiednim kształcie
Nawiercony otwór chłodzenia paliwa
Poprawiony kształt chwytu powietrza do gaźnika
Nawiercone otwory luf działek i otwory wylotowe karabinów maszynowych
Skrócone golenie podwozia głównego (część amortyzująca)
Zmodyfikowany celownik - pocienione krawędzie mocowania szkła celownika, płytka z folii przeźroczystej
Bąble przy goleniach podwozia głównego
Model zwaloryzowany blaszką Eduarda FE142 i kołami CMK (pięcioramienne felgi)

Zapraszam do galerii.
Pozdrawiam
Marcin W.

Warsztat:
Me 109G-6, Hasegawa, 1:48
Avatar użytkownika
cina
 
Posty: 104
Dołączył(a): poniedziałek, 18 maja 2009, 11:57
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości