Kastoom - Honda Super Cub, Fujimi 1/12

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Kastoom - Honda Super Cub, Fujimi 1/12

Postprzez Fred-k2 » poniedziałek, 20 czerwca 2011, 23:37

Świetne to siedzisko. Zazdroszczę postępu prac.
pozdrawiam Fryderyk, modelarz ambitny lecz leniwy
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Fred-k2
 
Posty: 1488
Dołączył(a): środa, 20 maja 2009, 21:17
Lokalizacja: Poznań

Reklama

Re: Kastoom - Honda Super Cub, Fujimi 1/12

Postprzez Macio4ever » wtorek, 21 czerwca 2011, 07:46

Marek - czapki z głów! Siedzisko wygląda bardzo realistycznie, dodatki (rurka paliwa, wzmocnienie ramy itd) wykonane precyzyjnie i odddają to co jest na zdjęciach. Super!
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3728
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kastoom - Honda Super Cub, Fujimi 1/12

Postprzez Kazik » wtorek, 21 czerwca 2011, 08:33

Cieszę się że się Wam podoba.
Jak to zwykle bywa przy okazji fotek wyczaiłem parę rzeczy do poprawy.
Dziś w planach mam owe poprawki, dokończenie wzmocnień ramy i być może zrobię wlew paliwa.
Obrazek
Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Posty: 3566
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kastoom - Honda Super Cub, Fujimi 1/12

Postprzez Kazik » wtorek, 21 czerwca 2011, 20:57

Jaką średnicę ma najczęściej w motorze wlew paliwa? tzn. sama dziura do zbiornika paliwa?

W tym sprzęcie ww. wlew jest za siedzeniem

Obrazek

jest tam dość ciasno.
Wydaje mi się że to powinno być coś ok. 5cmm co daje jakieś 4,1mm.
4mm to już max co tam wcisnę a i tak nie będzie łatwo.
Obrazek
Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Posty: 3566
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kastoom - Honda Super Cub, Fujimi 1/12

Postprzez Macio4ever » wtorek, 21 czerwca 2011, 21:04

W moim moto wlew (dziura w baku) ma 39mm, natomiast korek ma nieregularny kształ i wzdłuż ma 90mm, a wszerz 70mm - w najszerszych punktach.
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3728
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kastoom - Honda Super Cub, Fujimi 1/12

Postprzez Kazik » wtorek, 21 czerwca 2011, 21:12

Czyli od biedy takie niecałe 4mm.
Pomogła by mi trochę fota z drugiej strony no ale pomimo czesania sieci niestety nie znalazłem.
Mam wrażenie że ten wlew prawie wchodzi w linie podziału tj. tutaj w tą czarną uszczelkę. Takie przynajmniej sprawia wrażenie z tej strony.
Obrazek
Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Posty: 3566
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kastoom - Honda Super Cub, Fujimi 1/12

Postprzez Kazik » środa, 22 czerwca 2011, 14:49

Dokończyłem wzmocnienia ramy

Obrazek

Obrazek

i zrobiłem podejście do rury wlewu paliwa

Obrazek

rurka 3,2mm

Obrazek

na oko wydawało się że jest w sam raz ale po obejrzeniu fotek wydaje się że jest jeszcze odrobina miejsca

Obrazek

i chyba wcisnę 4mm pręt którym dysponuję

Obrazek

Obrazek
Obrazek
Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Posty: 3566
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kastoom - Honda Super Cub, Fujimi 1/12

Postprzez Macio4ever » środa, 22 czerwca 2011, 16:25

Miodzio, miodzio! Moim zdaniem ta rurka, którą wpasowałeś wygląda OK i w skali. Może tylko z 4-ki dorobić klapkę?
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3728
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kastoom - Honda Super Cub, Fujimi 1/12

Postprzez Fred-k2 » czwartek, 23 czerwca 2011, 12:36

Uważam tak jak Maciek. Swoją drogą nadal jestem zachwycony siodłem, które zrobiłeś.
pozdrawiam Fryderyk, modelarz ambitny lecz leniwy
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Fred-k2
 
Posty: 1488
Dołączył(a): środa, 20 maja 2009, 21:17
Lokalizacja: Poznań

Re: Kastoom - Honda Super Cub, Fujimi 1/12

Postprzez Kazik » czwartek, 23 czerwca 2011, 12:53

Dzięki Fred.
Zobaczymy jak będzie wyglądać po malowaniu.
Wypadało by zrobić taki kolor postarzonej brązowej skóry.
Obrazek
Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Posty: 3566
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kastoom - Honda Super Cub, Fujimi 1/12

Postprzez wuen » czwartek, 23 czerwca 2011, 20:52

"Nitki" szycia tak jakby zbyt odstają od "skóry" - może przyciśnij bliżej siedziska i będzie OK...
człowiek bez pasji to producent g...
Avatar użytkownika
wuen
 
Posty: 2400
Dołączył(a): sobota, 20 października 2007, 07:44
Lokalizacja: okolice Halinowa ok. 25 km od Wawy

Re: Kastoom - Honda Super Cub, Fujimi 1/12

Postprzez Kazik » sobota, 25 czerwca 2011, 20:09

wuen napisał(a):"Nitki" szycia tak jakby zbyt odstają od "skóry" - może przyciśnij bliżej siedziska i będzie OK...

Próbowałem trochę poodciskać ale szew został "przyszyty" na CA i całość się lekko usztywniła.

Wlew paliwa zostanie tak jak pokazałem na początku. Korek też już mniej więcej wydziergałem. Kombinuję jeszcze tam jedną rzecz. Pokażę jak mi coś z tego wyjdzie.

Powoli przedzieram się przez kolejne elementy tegoż sprzętu. Początkowo wydawało mi się że będzie szybko a tutaj co krok to coś do przeróbki. Na szczęście już co raz mniej.
Z większych tematów został wydech, koła i tak wyczekiwany przez Maćka :P tylni błotnik.
Boczne osłony już testowałem i tutaj nie ma żadnej odkrywczej ameryki tylko mozolna i staranna praca.
Po za tym trochę innych drobiazgów przy silniku, gaźniku i osprzęcie. Potem malowanie i skład.

Wracając do błotnika. Obmyślam sobie ostatnio jak się do niego dobrać.
Zrobiłem sobie kilka fotek żeby mi było łatwiej zdecydować o długości błotnika.
W tej chwili jest tak

Obrazek

i teraz różne kombinacje długości przy pomocy odciętej końcówki.
Od wersji dłuższej do krótszej

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Ciężko będzie uzyskać ten sam efekt co w pierwowzorze bo tam jest inna konstrukcja ramy z tyłu. Koło w sztywnej ramie zostało mocno zbliżone do błotnika.
Jednak jak zgrywałem fotki przyszła mi do głowy pewna myśl.
Można bo obniżyć zawieszenie z tyłu. Wystarczy odciąć ramiona tylnego wahacza i przerobić je na ruchome. W zasadzie nie było by to specjalnie trudne bo już wstawiłem w mocowanie wahacza szpilkę skręcaną śrubą :) Wystarczy dodatkowo skrócić odpowiednio amortyzatory i sprawa załatwiona.
Koło zbliży się do błotnika do tego ostatnia lub przedostatnia wersja długości błotnika i hymm...

Przeglądając fotki rożnych podłubanych wersji Cub'a mam wrażenie że to dość popularny zabieg.
Fred, zdaje się że Ciebie też czeka to czeka :lol:
Obrazek
Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Posty: 3566
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kastoom - Honda Super Cub, Fujimi 1/12

Postprzez Fred-k2 » sobota, 25 czerwca 2011, 20:31

Moim zdaniem ostatnia wersja błotnika jest najlepsza, jak do tego dorzucisz obniżone zawieszenie będzie bajka.

Kazik napisał(a):Fred, zdaje się że Ciebie też czeka to czeka :lol:

Tak wiem ;o) Jeden wahacz już odleciał przypadkowo wiec tylko drugi odetnę, zrobię zawias i gotowe. Amortyzatory tak będą nowe - toczone więc kwestia tylko innej długości. Już odliczam dni kiedy znowu zabiorę się za dłubanie, już po weekendzie! :mrgreen:
pozdrawiam Fryderyk, modelarz ambitny lecz leniwy
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Fred-k2
 
Posty: 1488
Dołączył(a): środa, 20 maja 2009, 21:17
Lokalizacja: Poznań

Re: Kastoom - Honda Super Cub, Fujimi 1/12

Postprzez Kazik » sobota, 25 czerwca 2011, 20:36

U mnie też się ten lewy naderwał. Bardzo mało materiału tam zostało. Podkleiłem go ale i tak się słabo trzyma.

Fred napisał(a):Już odliczam dni kiedy znowu zabiorę się za dłubanie, już po weekendzie!

No jak wypalisz to strach się bać ;o)

EDIT.
Z czego można wydłubać/pozyskać sprężynkę o średnicy 3mm?
W długopisach jest ok.4,2mm.
Obrazek
Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Posty: 3566
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kastoom - Honda Super Cub, Fujimi 1/12

Postprzez Macio4ever » niedziela, 26 czerwca 2011, 10:42

Mi się najbardziej podoba błotnik na drugim zdjęciu. Obniżeni e to fajny pomysł. To złożenie na sucho dało przedsmak tego, jaki będzie z tego świetny modelik.

Co do sprężyny - weź śrubę m3 i nawiń sobie. Będziesz miał równe zwoje. Jeżeli M ma za geste to bym spróbował na wkręcie do drewna.
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3728
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pojazdy cywilne - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości