a na warsztacie Bf 109 F-4Z Trop 1:48 ICM

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: a na warsztacie Bf 109 F-4Z Trop 1:48 ICM

Postprzez LukaszS » sobota, 23 lutego 2008, 13:04

Czesc,

Żeby nie było że się obijam, ferie się skończyły więc zabrałem się do roboty. Mocowanie silnika na zdjęciach jest krzywo, ale nie jest ono wklejone, tylko włożone więc nie ma problemu ;o) Podobnie klapy.

Pierwszy raz malowałem farbami Vallejo. W porównaniu do Pactry lepiej kryje, nie ma problemu z "przelewaniem" jej z opakowania do aerografu. Jest to buteleczka, z której bezpośrednio dozuje się ilość kropel farby. Dobrze czyści się po nich aerograf zmywaczem wamodu do akryli. Na razie tyle doświadczeń z nimi... już planuję zakup kolejnych ;o)

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek
Pozdrowka,
Lukasz
Avatar użytkownika
LukaszS
 
Posty: 583
Dołączył(a): niedziela, 7 października 2007, 20:56
Lokalizacja: Brisbane / Bali / Pobierowo

Reklama

Re: a na warsztacie Bf 109 F-4Z Trop 1:48 ICM

Postprzez Timi » niedziela, 24 lutego 2008, 16:12

ooo ja widzę w podpisie coś znacznie ciekawszego...
pozdrawiam
Tomasz Modłasiak
(a) Bułki (i tak) nie pikają!!

http://timimodelfactory.blogspot.com/
Avatar użytkownika
Timi
 
Posty: 1614
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 14:49
Lokalizacja: Częstochowa[K.M. Rozbitek:]

Re: a na warsztacie Bf 109 F-4Z Trop 1:48 ICM

Postprzez Jarek Gurgul » niedziela, 24 lutego 2008, 17:17

No nareszcie. Już zaczynałem się niepokoić...
Nie wystawiaj więcej mojej cierpliwości na taką próbę Łukasz ;o).

A, i przyznaj się, jakimi farbami będziesz w końcu malował - wspominałeś o Vallejo, a na pierwszej fotce z tych świeżych widzę chyba jakiegoś Humbrola w odpowiednim kolorku.

Jarek
Avatar użytkownika
Jarek Gurgul
 
Posty: 6157
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:10
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: a na warsztacie Bf 109 F-4Z Trop 1:48 ICM

Postprzez LukaszS » niedziela, 24 lutego 2008, 17:53

Jarek Gurgul napisał(a):A, i przyznaj się, jakimi farbami będziesz w końcu malował - wspominałeś o Vallejo, a na pierwszej fotce z tych świeżych widzę chyba jakiegoś Humbrola w odpowiednim kolorku.


Cześć Jarku,

Maluję Vallejo. Farby są bardzo przyzwoite, żeby nie powiedzieć bardzo dobre ;o) Wygoda w dozowaniu ich i fakt że dobrze kryją mnie zadowala. Niestety szybko zasychają w dyszy i trzeba kombinować... ale taki urok akryli :-/ . Na modelu są dwie teraz po dwie warstwy kolorów kammo, pozostało nałożyć biel (humbrol - bo takową biel tylko mam) na końcówki płatów i przód kadłuba. Dziś wieczorkiem kolejne fotki. Jutro pewnie sido. Waham sie czy kombinować i wycinać na plotterze maski do malowania oznaczeń, czy dać sobie spokój i nakładać kalki...

A ten humbrolek to ... żółty na krawędź natarcia spita :)

Timi,

To kolejny projekcik, na razie zbieram kwity na niego ;o)


EDIT:

Prace dziś posunęły się znacznie do przodu. Fotki przedstawiają etapy kładzenia kolejnych warstw kammo. Po dwie warstwy każdego koloru. Przepraszam za zdjęcia robione z fleszem, ale teraz ciężko o porządne światło, a nie skompletowałem sobie jeszcze zestawu do fotografii bezcieniowej. Lampa troche przekłamuje kolory, wzmacnia preshadng. No ale fotki są i to chyba jest najważniejsze ;o)
Jeszcze w temacie preshadingu. Kiedy moja Pani zobaczyła model, po położeniu pierwszej, delikatnej warstwy farby na górnej powierzchni płata, gdy jeszcze cieniowanie mocno prześwitywało powiedziała: "łeee no i znowu psujesz samolot - przecież w fabryce go tak nie psuli" :lol:


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Pozdrowka,
Lukasz
Avatar użytkownika
LukaszS
 
Posty: 583
Dołączył(a): niedziela, 7 października 2007, 20:56
Lokalizacja: Brisbane / Bali / Pobierowo

Re: a na warsztacie Bf 109 F-4Z Trop 1:48 ICM

Postprzez LukaszS » poniedziałek, 25 lutego 2008, 17:10

kurza jego twarz... grrrr... za dobrze szło...
Zapodziałem gdzieś (nie mam pojęcia jak, bo elementy modelu trzymam w jednym pojemniczku) golenie podwozia i osłony komór podwozia :evil: Akcja poszukiwawcza, zakrojona na szeroką skalę nie przyniosła rezultatów :( To że zginął komplet, tzn. klapy komór podwozia i golenie, sugeruje mi że gdzieś je schowałem by wyschły po malowaniu - w miejscu takim, żeby łatwo było znaleźć :lol: :mrgreen: ... :roll:
Pozdrowka,
Lukasz
Avatar użytkownika
LukaszS
 
Posty: 583
Dołączył(a): niedziela, 7 października 2007, 20:56
Lokalizacja: Brisbane / Bali / Pobierowo

Re: a na warsztacie Bf 109 F-4Z Trop 1:48 ICM

Postprzez Jacek Bzunek » poniedziałek, 25 lutego 2008, 20:01

To ja na ochotnika pomarudzę. Czepiałem się u Aleksandra Zero Jedenastego że jego Bf 109 ma za wyraźną granicę kolorów na kadłubie a u Ciebie przejście kolorów wygląda na za bardzo rozmyte. Tak ogólnie to ja się nie znam Luftwaffe i marudzę ze złośliwości ;o)
A ha, malowanie spodu świetne.
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5876
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: a na warsztacie Bf 109 F-4Z Trop 1:48 ICM

Postprzez LukaszS » poniedziałek, 25 lutego 2008, 23:15

Dziękuję Jacku za garść uwag. przejście kolorów i tak muszę poprawić, bo nierówno wyszło mi na obu połowkach kadłuba. Pokombinuje jeszcze z tym ;o)
Pozdrowka,
Lukasz
Avatar użytkownika
LukaszS
 
Posty: 583
Dołączył(a): niedziela, 7 października 2007, 20:56
Lokalizacja: Brisbane / Bali / Pobierowo

Re: a na warsztacie Bf 109 F-4Z Trop 1:48 ICM

Postprzez Artur Domański » wtorek, 26 lutego 2008, 06:28

Co do przejscia kolorow to w skali 1:48 przejscie powinno byc prawie ostre, a co sie tyczy zagubionych/schowanych czesci to moj Helldiver wie o co mi chodzi. Twoje zagubione elementy mozna dorobic, mnie wcielo calutkie oszklenie :(
Pozdrawiam
Artur
Avatar użytkownika
Artur Domański
 
Posty: 1229
Dołączył(a): wtorek, 27 listopada 2007, 19:39
Lokalizacja: Włocławek

Re: a na warsztacie Bf 109 F-4Z Trop 1:48 ICM

Postprzez LukaszS » wtorek, 26 lutego 2008, 09:03

artro219 napisał(a): mnie wcielo calutkie oszklenie :(


Wczoraj miałem podobnie z oszkleniem do tej wlasnie BFki. Oszklenie miałem już zamaskowane i gotowe do malowania. Okazało się, że podczas sprzątania biurka, wyrzuciłem je do kosza razem z innymi kawałkami porozrywanej taśmy maskującej :cry: Dobrze że przeszukałem śmietnik :lol: Teraz boję się, że to samo zrobiłem z podwoziem :cry:
Pozdrowka,
Lukasz
Avatar użytkownika
LukaszS
 
Posty: 583
Dołączył(a): niedziela, 7 października 2007, 20:56
Lokalizacja: Brisbane / Bali / Pobierowo

Re: a na warsztacie Bf 109 F-4Z Trop 1:48 ICM

Postprzez Aviatik » wtorek, 26 lutego 2008, 11:52

Cześć ;)
No fajny Meserek będzie. I w ładnym, "słonecznym" malowaniu. Nie jestem w tej chwili w stanie zapodać fotek, ale o ile dobrze pamietam, to niektóre z maszyn "afrykańskich" miały też łagodne przejścia kolorów piaskowego i lazurowego - nie mówię tu, oczywiście o "Gelb 14" - (jak się przekopię przez stertę nieopisanych płyt, to wrzucę).
Ale mam inne pytanie - nie traktuj tego jako złośliwość - czy nie lepiej jest szpachlować kadłub (miejsca łączenia jego połówek) przed malowaniem niż po? To chyba jest wygodniejsze?. Mam tu na mysli spód oraz grzbiet kadłuba za osłoną kabiny ;o)
pozdrawiam
Aviatik
 

Re: a na warsztacie Bf 109 F-4Z Trop 1:48 ICM

Postprzez Jarek Gurgul » wtorek, 26 lutego 2008, 12:23

Aviatik napisał(a):...czy nie lepiej jest szpachlować kadłub (miejsca łączenia jego połówek) przed malowaniem niż po? To chyba jest wygodniejsze?. Mam tu na mysli spód oraz grzbiet kadłuba za osłoną kabiny ;o) ...

Ale tak tam było - obie połówki skorupy budowane były oddzielnie i montowane w całość. Tak więc 'szew' na grzbiecie i spodzie jest jak najbardziej wskazany.

Jarek
Avatar użytkownika
Jarek Gurgul
 
Posty: 6157
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:10
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: a na warsztacie Bf 109 F-4Z Trop 1:48 ICM

Postprzez Aviatik » wtorek, 26 lutego 2008, 12:53

hehehe :) Wiem o co Ci chodzi Jarku. Ale na zdjęciu jest uskok jak Rów Mariański ;) Szczególnie jest to widoczne na dziewiatej fotce od góry (nie chcę cyutować zdjęć - tej ukazującej płatowiec w pełnej krasie w widoku z boku lekko od góry). W oryginale to byłaby szpara na 20 cm conajmniej ;)
pozdrawiam
Aviatik
 

Re: a na warsztacie Bf 109 F-4Z Trop 1:48 ICM

Postprzez Mariusz Jarzyna ze Szczec » wtorek, 26 lutego 2008, 17:42

artro219 napisał(a): co sie tyczy zagubionych/schowanych czesci to moj Helldiver wie o co mi chodzi. Twoje zagubione elementy mozna dorobic, mnie wcielo calutkie oszklenie :(

W tym wypadku zakupiłbym vacu Squadrona. Nawet będzie lepsze od orygilału bo szybki cieńsze. Ja zgubiłem kołpak do Caudrona więc jak widzę tych "roztargnionych"jest więcej :) To dla nas chyba są dedykowane zestawy Dual combo. A dla jeszcze bardziej roztargnionych zestawy Royal :D :D :D
P.S.
Mój Me-109F wyfrunął na Allegro.
Avatar użytkownika
Mariusz Jarzyna ze Szczec

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 3233
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 16:29

Re: a na warsztacie Bf 109 F-4Z Trop 1:48 ICM

Postprzez LukaszS » wtorek, 26 lutego 2008, 22:32

Aviatik, nie ma pojęcia dlaczego na zdjeciu widać szparę na górze kadłuba, w rzeczywistości jest to delikatna linia, delikatniejsza niż te wgłębne na płatach.

Mariusz Jarzyna ze Szczec, bardzo dobrze zrobiłeś. Ja dziś znalazłem podwozie i jestem cały w skowronkach :lol: :lol: :lol: Okazało się że podczas malowania położyłem je na obudowie kompresora, "na chwilę" żeby pomalować inne elementy. W tym czasie zdążyłem już o nich zapomnieć i od drgań kompresora, tekturka z elementami podwozia zsunęła się za niego. Ufff nareszcie koniec nerwów, model skompletowany ;o)

artro219, pewnie bym dorobił tę część, ale wzrodzona niechęć do utrudniania sobie życia (popularnie zwana lenistwem ;o) ) kazała mi dalej szukać ;o)

Jacek Bzunek, przejście kolorów poprawione, maskowanie papierem toaletowym podtrzymywanym przez taśmę tamiy zdało (tak mi się wydaje) egzamin. Jak wrzuce nowe fotki, ocenisz ;o)
Pozdrowka,
Lukasz
Avatar użytkownika
LukaszS
 
Posty: 583
Dołączył(a): niedziela, 7 października 2007, 20:56
Lokalizacja: Brisbane / Bali / Pobierowo

Re: a na warsztacie Bf 109 F-4Z Trop 1:48 ICM

Postprzez LukaszS » czwartek, 28 lutego 2008, 22:46

Aviatik, już wiem o co Ci chodziło. Dziękuję za uwagę, jakoś mało kumaty ostatnio jestem ;o) Modelik jest już pomalowany i jestem z tego malowania stosunkowo zadowolony - wiec jeszcze muszę się zastanowić czy będę to szlifował i szpachlował. Sprawa pozostaje otwarta.

Dziś prace troszkę pchnąłem do przodu. Drobne elementy, takie jak stateczniki, śmigło i inne polakierowałem sidoluxem. Poprawiłem również malowanie białych elementów kadłuba, bo taśma Tamiy pozrywała miejscami farbę. Valleyo za to trzymają się dzielnie :mrgreen:

Do kołpaka już nie mam cierpliwości. 4 razy próbowałem go malować i za każdym razem robi się "gęsia skórka" z farby(biały humbrol...). Pieściłem go polerując 600tką, 1000czkiem, 2000czkiem i filcem. Odtłuszczanie. Potem surfacer i znów odtłuszczanie. Ponowiłem próbę i znów do samo. Nie wiem co się dzieje. Muszę chyba zmienić nastawienie ;o)

Fotek niestety nie ma. Myślę że podczas kolejnej aktualizacji jakieś wrzucę :)

Dobranoc.
Pozdrowka,
Lukasz
Avatar użytkownika
LukaszS
 
Posty: 583
Dołączył(a): niedziela, 7 października 2007, 20:56
Lokalizacja: Brisbane / Bali / Pobierowo

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 23 gości