Przymierzam się do nowego Spitfire'a Mk.I z Airfixa. Chciałbym, żeby w mojej kolekcji poszczególne Spity maksymalnie się różniły, dlatego zamierzam użyć dwułopatowego śmigła i płaskiej osłony kabiny. Jednocześnie unikam kokard typu B na rzecz stosowanego wcześniej typu A1.
Mam kalki Xtradecal X72085 z zestawem do K9794 (ósmy seryjny Spitfire, dostarczony 18 sierpnia 1938) ze znanego zdjęcia:

Jak widać, egzemplarz na pierwszym planie ma już wypukłą osłonę kabiny. Przypuszczam, że została wymieniona już po dostarczeniu. Zdjęcie wykonano 31 października 1938 r. podczas sesji propagandowej. Na jej potrzeby namalowano na samolotach numer dywizjonu: 19. W kalkach numer ten jest żółty, ale ze zdjęcia wynika, że raczej powinien być biały.
Mój plan jest taki: Zrobić K9794, ale z czasów, kiedy miał jeszcze płaską osłonę kabiny. Tym sposobem uzyskałbym maksimum różnic względem innych moich modeli i ominąłbym problem błędnego koloru numeru, bo bym go po prostu nie naklejał. Mam dwa problemy:
1. Czy moje przypuszczenie co do wcześniejszego wyglądu tego samolotu (płaska osłona, brak numeru, poza tym jak na zdjęciu) jest prawdopodobne? Od kiedy wymieniano osłony? Czy jest możliwe, że ten egzemplarz od nowości miał wypukłą osłonę?
2. Jaki kształt miała "ramka" chroniąca wyważenie steru kierunku, obecna na wczesnych Spitfire'ach?
Z góry dziękuję za pomoc.








http://www.rafmuseum.org.uk/milestones-of-flight/aircraft/1938.cfm
