Ostatnim razem odgrażałem się już pierwszym malowaniem ale nic z tego nie wyszło. Zółty jaskrawy wcale nie jest taki jaskrawy jak by było trzeba

może i ładny ale bardziej to odcień Seicento Sporting niż StuntBike by Raptowny
Z kolorków do mieszanki na silnik okazało się mam jeden i du..
W zasadzie mógłbym dmuchnąć jednym z 30 innych metalizerów ale będąc skrupulatnym

chciałem zobaczyć jak ta mieszanka wygląda.
Zmówiłem więc stosowne farbki razem z Yellow Fluorescent z Gaia.
Wychodziło by na to że nie ma co robić jednak zawsze można sobie znaleźć jakieś zajęcie.
Np. wrzucić kretowi do słoika ramę bo za mocno się błyszczy

razem z nią poleciało parę innych drobiazgów od tylnego zawieszenia.
Następną rzeczą jaką się zająłem to próbny montaż.
Uważam że zawsze wpada to zrobić przed złożeniem modelu bo w ten sposób można wychwycić rożne wpadki producenta ewentualnie rzeczy które nam się nie podobają i kwalifikują się do poprawy. W sprzęcie który będzie dłubany tak jak ten to już prawie obowiązek.
Tak więc trochę podstawowych elementów poleciało z ramek i jest

Model fajnie się składa i nie wyczaiłem czegoś specjalnie do poprawy.
W następnej kolejności poprzyglądałem się kilku elementom które muszę poprzerabiać.
Co tutaj widać
zębatka ewidentnie za mała


z drugiej strony trzeba będzie zrobić kopię zacisku


i jakoś je zespawać razem.
Z tyłu


wyleci ten fartuch a lampa musi wejść głębiej. No i trzeba dorobić ten dodatkowy stelaż do opierania się o asfalt przy jeździe na tylnym kole.
Zbiornik paliwa,
wstępnie zaznaczyłem sobie taką linię spłaszczenia



może nawet trochę bardziej przy kierownicy.
to będzie jedna z trudniejszych rzeczy do zrobienia ale już mam kilka pomysłów na to jak to ugryźć.
Owiewki a w zasadzie to co z nich zostanie

zaznaczyłem mniej więcej linie cięcia


przy lewym końcu linia powinna bardziej opadać.
I z lewej strony



na tej fotce wydaje się że jest więcej przycięte ale to tylko złudzenie bo motor jest pochylony na stopce.
No i ostatnia rzecz przednia owiewka.
Przyznam się szczerze że jej usytuowanie podoba mi się najmniej
Tak jest standardowo w R1

a tak powinno być



a może nawet jeszcze trochę niżej.
No i też jest trochę przycięta.
Zastanawiam się jeszcze czy tak zrobię. Z jednej strony wypadało by żeby zachować z grubsza charakter tegoż egzemplarza z drugiej strony już bardziej podoba mi się coś takiego

Z kierownicą też będzie trochę zabawy

dla porównania fotka seryjnej R1
[zaczerpnięta z jakiegoś serwisu aukcyjnego]Widać że górna półka nie jest seryjna. Jest trochę niżej ustawiona bo nie ma tych wsporników co się do nich montuje manetki (nie wiem czy fachowo nazywam).
Górną półkę powinienem zrobić na bazie seryjnej ale muszę jeszcze wystrugać mocowanie kierownicy do półki. No i gięcie kierownicy. Tego się jakoś nie obawiam przy Cubusiu miałem bardziej upierdliwy kształt.
To tyle oględzin.
Jest co robić więc zanim przyjdą farbki zabieram się za oczyszczanie poszczególnych elementów a następnie będę je po kolei przerabiał.