Hej panowie....
Z racji tego, iż zostało nie wiele czasu a wypadałoby dotrzymać słowa dlatego ruszyłem z drugim warsztatem.
Zobaczymy co z tego będzie....
Tak więc wracając do modelu będzie to przeróbka cywilnego auta na rajdowe. Wiąże się to z dużą ilością przeróbek, o ile moje umiejętności i sprzęt pozwolą to chciałbym wzorowo odtworzyć te autko Kena Block'a.
Budowę modelu podzielę na trzy główne etapy pracy:
ETAP I - karoseria
ETAP II - podwozie
Etap III - wnętrze
W każdym etapie pracy będzie dużo przeróbek dlatego nie skupię się od razu na jednym i tylko jednym etapie ale w trakcie warsztatu będę "skakał" między etapami. Spowodowane to jest tym, iż przeróbki, które będę wykonywał wymagają wielu przymiarek.(kasta > klatka bezpieczeństwa)
Wstępne prace zacząłem od etapu I:
Przymiarka części karoserii: zderzaki, spojler (zaadoptowany z Peugota 206 WRC - Heller), maska, koła (felgi i opony zapożyczone z zestawu Nissan Silvia S15 - Aoshima - tymczasowe bo czekam na felgi i opony od Tomka "MesserDesign")


Elementy karoserii, które wymagają przeróbek:



W tylnym zderzaku należy wyciąć zaznaczoną część:

a tak to wygląda w oryginale:

podobna rzecz tyczy się tylnego spojlera - trzeba go również przerobić ale o tym później.
I kolejne części składowe karoserii do przeróbki: tylna lotka na szybie oraz wlot powietrza na dachu ( zapożyczony z modelu Subaru Impreza WRC 2005 - Tamiya)


I lusterka:
po prawej to fabryczne, a po lewej rajdowe pochodzące podobnie jak wlot na dach
Prace warsztatowe: przeróbka tylnego zderzaka.
Wycięcie mini szlifierką elementu zaznaczonego, następnie pilnikiem wyrównałem pozostałości i wkleiłem kawałek polistyrenu z arkusza uprzednio zakupionego na allegro.
Zalałem od środka dużą ilością kleju CA. Jak dokładnie wyschnie będzie szpachlowane szpachlę dwu składnikową Tamiya.





Teraz przeróbka w/w wlotu powietrza oraz wymierzenie, wiercenie otworków montażowych i przymiarka na dachu kasty.



Lotka dachowa również po wstępnej przeróbce

Na tym zdjęciu auta widać, że ta lotka ma chyba trochę inny kształt - jest bardziej "spojlerowata"
I jak dobrze kumam muszę jeszcze wyciąć ten kawałek wzdłuż linii przetłoczenia oraz pousuwać te kanciki na rogach

Teraz jeszcze muszę się zastanowić jak przerobić tylny spojler oraz zrobić zaślepki w przedniej atrapie w zderzaku na halogeny:
c.d.n...niebawem
pozdrawiam
Paweł