Westland Lysander Mk.III Eduard 1/48

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Westland Lysander Mk.III Eduard 1/48

Postprzez Paweł Wymysłowski » wtorek, 11 października 2011, 23:14

Jacek Bzunek napisał(a):Dzięki za zdjęcia. Podójnie oznakowany AR-V (P) w pierwszej chwili wygląda bardzo atrakcyjnie ale biorąc pod uwagę literę na prawym płacie bezpieczniej będzie poszukać bardziej klasycznego oznakowania

Moja wypowiedź:
Paweł Wymysłowski napisał(a):Zwróć uwagę, że przynajmniej niektóre polskie Lysandery w tym czasie miały literę kodową namalowaną na spodzie prawego skrzydła.

była trochę niefortunna. Eduard datuje AR-V(ex P) na 1942 i pokazuje go z pełnymi osłonami kół. Seria zdjęć, które pokazałem jest właśnie z tego okresu i widać na nich maszyny właśnie w "kaloszach". Ale na jedynym znanym (mi?) zdjęciu AR-V(ex P) widać z "sandałami" - było zrobione w innym czasie. Niestety chyba nie wiadomo czy ta litera pod skrzydłem to był jakiś jednorazowy element malowania, czy występowała dłużej...
Jacek Bzunek napisał(a):np. AR-M z Montexu.

AR-M też jest znany chyba z jednego zdjęcia i nie wiadomo co ma na spodzie skrzydeł. Najlepiej udokumentowany jest chyba właśnie pokazany przeze mnie AR-N (są zdjęcia z obu stron).
Jacek Bzunek napisał(a):W starym TBiU znalalazłem zdjęcie AR-A bez pylonów-skrzydełek na bomby ale na niewyraźnym zdjęciu wygląda on na Mk.II.

To jest Mk III, ale współczesny warbird. Długi czas latał z szachownicą, ale niestety od kilku lat jest zrobiony na czarno i udaje wersję SD. Ostatnio doszedłem do wniosku, że Mk II nie były używane przez Dywizjon 309. Na żadnym ze zdjęć tu i ówdzie opisanych jako Mk II ta wersja nie występuje. Co prawda Morgała podaje nawet przykładowe seriale: P9134, P9135 i P9182, które rzeczywiście odpowiadają "dwójce", ale wydaje mi się, że to może być prosta pomyłka, bo R9134 i R9135 były wersji III. Jakby na poparcie moich przypuszczeń R9134 występuje w ORB Dywizjonu (o ile to nie kolejna pomyłka - tym razem przepisywacza). Gorzej z P9182 - tu różnica jednej kreski nie wchodzi już w grę, bo R9182 to nie tylko nie Lysander, ale chyba w ogóle nie było samolotu z takim numerem.
Jacek Bzunek napisał(a):Ogólnie niestety zestaw Eduarda a raczej dodatki rozczarowują. Brak bomb można przeboleć ale brak zaczepów dla bomb i szkieletu siedziska fotela pilota wymaga użycia blaszki.

Z rzeczy które pięknie by było gdyby zestaw zawierał - na zdjęciu AR-M pod skrzydełkami widać zasobniki do zrzucania zaopatrzenia.
Pozdrawiam
Paweł
Avatar użytkownika
Paweł Wymysłowski
 
Posty: 566
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 11:08
Lokalizacja: Z lasu

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Westland Lysander Mk.III Eduard 1/48

Postprzez Jacek Bzunek » piątek, 14 października 2011, 13:04

Budowa idzie bardzo wolno i to nie tylko z braku czasu. Na biurko przypałętał się jeszcze Gladiator.
Kratownica kabiny jak ją Gavia stworzyła a Eduard przepakował.
Obrazek

Fotel z samodzielnie wystruganym siedziskiem. Zestawowe było płaską płytką z zaznaczonym szkieletem a zrobione z blachy Parta byłoby zdecydowanie za płaskie. Miejsca łączenia zaleję płynną szpachlówką.
Obrazek

Rura wydechowa przestała przypominać kawałek plastiku.
Obrazek

Pozostały drobiazg.
Obrazek
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5876
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: Westland Lysander Mk.III Eduard 1/48

Postprzez Jacek Bzunek » piątek, 14 października 2011, 21:36

Podziurawiłem jeszcze stołek barowy obserwatora
Obrazek

i pogłębiłem chwyt powietrza do gaźnika.
Obrazek
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5876
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: Westland Lysander Mk.III Eduard 1/48

Postprzez Jacek Bzunek » poniedziałek, 12 grudnia 2011, 00:16

Poszukuję zdjęć tylnej czyli tej z przodu strony tablicy przyrządów Lysandera. Ewentualnie innych brytyjskich samolotów. Interesuje mnie ułożenie przewodów, kolory itp.
Fęks from mąntajn ;o)
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5876
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: Westland Lysander Mk.III Eduard 1/48

Postprzez greatgonzo » poniedziałek, 12 grudnia 2011, 00:28

Jeżeli przypasi Ci współczesna rekonstrukcja Spitfire to daj maila.
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4064
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: Westland Lysander Mk.III Eduard 1/48

Postprzez tomek_chacewicz » poniedziałek, 12 grudnia 2011, 00:54

Może coś tam dojrzysz ;o)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
pozdrawiam
Tomek
Avatar użytkownika
tomek_chacewicz
 
Posty: 1827
Dołączył(a): poniedziałek, 17 marca 2008, 13:47
Lokalizacja: Warszawa - Odolany

Re: Westland Lysander Mk.III Eduard 1/48

Postprzez Jacek Bzunek » niedziela, 18 grudnia 2011, 20:35

Składanie kadłuba zacząłem od sprawdzenia niespasowania wnetrza i połowek kadłuba. Kołki nieustalające wnętrza kadłuba zostały ścięte żeby dopasować wsporniki podpierające płat do wycięć w bocznych szybach. Wnętrze udało się dopasować , nieco gorzej poszło z szybami, które wymagały klejenia CA na raty.
Obrazek
Obrazek

Później poszło lepiej ale przyklejenie wiatrochronu i odsuwanej osłony nie obejdzie się bez CA, przekleństw i przemocy. Fotel drivera dostanie jeszcze pasy.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Na koniec zdjęcia z pola nierównej walki.
Obrazek
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5876
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: Westland Lysander Mk.III Eduard 1/48

Postprzez Jacek Bzunek » sobota, 24 grudnia 2011, 09:49

Kolejne zapytanie-jak powinna być ustawiona podstawa z karabinami (dwoma) w pozycji schowanej? Żeby zmieścić wszystko jak Eduard z Gavią kazali muszę pochylić lufy mocno w dół.
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5876
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:35
Lokalizacja: Szczecin

Poprzednia strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości