relacji ciag dalszy.
Na początek jednak mała refleksja... Poczytałem sobie ostatnio dział pytań i regulaminu konkursowego i zauważyłem ożywioną dyskusję na temat co podchodzi pod STANDARD, a co już pod OPEN. Hm.... Nie będę w tym miejscu się o tym rozpisywał (
w końcu to warsztat ), nawiążę tylko do swojego modelu. Buduję go w klasie STANDARD jako PZP. Na to się zdecydowałem i tego staram się trzymać. Uważam, że budowanie modelu prosto z pudła polega na tym, żeby taki właśnie powstał. W moim przypadku zastanawiam się nawet czy maskować jakoś śrubki które dał producent do przykręcania pewnych elementów. Byłaby to przecież jakaś forma modyfikacji
(podobnie jak wypełnianie wahacza od wewnątrz). Myślę, że idea konkursowego STANDARDU jest jak najbardziej słuszna - pokazanie, że wykonanie modelu PZP bez żadnych udoskonaleń może również dać wspaniałe efekty końcowe. A szaleństwa oraz pokazanie swoich umiejętności, czy też stworzenie miniatury oryginału - od tego mamy OPEN.
Oj... poniosło mnie

, przepraszam już kończę i przechodzę do właściwego tematu
ETAP 13
13-ty i mam nadzieję, że nie pechowy. Tłumiki malowane są aluminium i dodatkowo lakierem satynowym.

tutaj na zgrubieniach rury dojdzie jeszcze czarny mat (wg instrukcji)
ETAP 14
łączniki pomiędzy tłumikiem a rurami od kolektorów zostały potraktowane alkadem chromem (
wcześniej oryginalny chrom oczywiście został zeszlifowany, następnie czarna emalia połysk).

tak przygotowana powierzchnia została wypolerowana. Z własnego doświadczenia wiem jak trudno skutecznie zabezpieczyć powierzchnie malowane Alkadem chromem. Zwykłe lakierowanie bezbarwnym niszczy chrom lub w najlepszym przypadku go matowi. Polerowanie szmatką skutecznie upodabnia chrom do srebra a następnie go ściera. Znalazłem jednak metodę

. Pomalowaną chromem powierzchnię po odpowiednim wyschnięciu i utwardzeniu przecieram papierem
(listek ręcznika papierowego). Staram się nie za mocno przyciskać, tyle żeby papier miał kontakt z powierzchnią. Metoda ta powoduje usunięcie srebrzystego nalotu i pozostawienie chromowego lustrzanego odbicia

.


tak przygotowany wydech będzie jeszcze odpowiednio przypalony i wykończony, a następnie zamontowany na swoim miejscu.