No, właśnie...
Chińczycy używali takich farb w latach 1937- 1945-
- własnych
- zapewne amerykańskich
- zapewne rosyjskich
- zapewne włoskich
- ?? niemieckich ??
- ?? francuskich ??
- ?? brytyjskich ??
Generalnie dążyli do przemalowywania wszystkiego na jedno kopyto- na różne odcienie kamuflażu Olive Drab/Neutral Gray, tak przemalowano Heinkle He 111 A i część I- 16; część I- 15 bis i I- 153 została pokryta w całości oliwkowozielonym.
Większość samolotów była zapewne dostarczana w naturalnym kolorze duralu lub jasnoszarym ( SB ), czy też kryta srebrzanką bądź białym ( Heinkle ). Henschle Hs 123 A były w kolorze RLM 02 Grau.
Po 1941 roku samoloty amerykańskie były dostarczone w kamuflażu USAAF bądź RAF ( pustynnym też ).
No, właśnie... czyli pełna dowolność kolorystyczna, byle powierzchnie górne były zielone ??. I po kiego grzyba MPM w swoich instrukcjach do Hawka III i SB- 2 podaje te same odcienie kamuflażu ??.
Dodam więcej- otóż według monografii P- 36 AJ- Pressu, chińskie Hawki 75 M były kryte na wszystkich powierzchniach, tak dolnych, jak i górnych, ciemną zielenią, znacznie ciemniejszą od brytyjskiego Dark Earth, jak i amerykańskiego Medium Green 42. Najprawdopodobniejszy i najbardziej do tego koloru zbliżony jest Dark Green 30.
" Nie wyklucza się nawet ewentualności, że byl to właśnie dokładnie Dark Green 30 ( na większości chińskich maszyn, nawet tych pochodzenia sowieckiego ).Kilka ( kilkanaście ) pierwszych Hawków 75 M dostarczonych do Chin miało powierzchnie pomalowane jeszcze w Stanach kolorem Neutral Grey 43 ".
Spody samolotów używanych przez Chiny były kryte np. kolorem metalu ( V- 11 ), srebrnym, Neutral Grey 43 ( samoloty sowieckie po przemalowaniu, Heinkle 111 A ), Light Gloss Grey ( SB ) czy Light Gloss Blue ( I- 15 bis, I- 153 itp. ).



