Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

Postprzez WestBikers » wtorek, 27 grudnia 2011, 16:50

Nie no z dnia na dzień model prezentuję się coraz lepiej - czekam z niecierpliwością na galerię końcową.
Avatar użytkownika
WestBikers
 
Posty: 528
Dołączył(a): niedziela, 9 marca 2008, 21:35
Lokalizacja: Środa Wlkp.

Reklama

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

Postprzez Kazik » wtorek, 27 grudnia 2011, 18:24

Widzę Piotrze że jednak się skusiłeś na bezbarwną Gaię :)
Lakier wygląda bardzo fajnie. Mam wrażenie że Ty po prostu masz dar do lakierowania i czujesz ten sport. Aż się boję pomyśleć co to będzie jak się na dobre rozkręcisz z tymi modelami na forum.
cayman napisał(a):W kabinie deska bezpiecznikowa uzbrojona w okablowanie.

Te kabelki mam nadzieję schowają się pod deską bo na razie jak dla mnie są chyba trochę po za skalą i wyglądają jak wiązka energetyczna ;o)
cayman napisał(a):Jeszcze kwestia dużego znaczka Ferrari(decal) na przednich błotnikach bo w oryginałach na niektórych jest a na innych nie ma.
Tu mam dylemat?

Ja bym je dorzucił. Pod bezbarwnym będą wyglądać rewelacyjnie.

DarkWing w kwestii bezbarwnego zgadzam się z WestBikers'em. Wydaje mi się że w takich sprzętach to lakier jest lustro. Jeśli jest on oryginalny to w latach 60tych najpewniej nakładany był ręcznie pistoletem i pewnikiem polerowany. A jeśli jest to lakier po renowacji to już na bank.
Obrazek
Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Posty: 3566
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

Postprzez portalus » wtorek, 27 grudnia 2011, 19:14

Znaczek Ferrari na błotniku to taki dodatek personalizujący - kosztuje krocie (fabrycznie) na nowych. Myślę, że na egzemplarzach z epoki to są to dodatki przyklejane teraz współcześnie (oryginały to by były malowane), a występują z tego co widziałem w dwóch formach naklejka płaska i taka wypukła. Dla mnie naklej i polakieruj lub jeśli masz wersje wypukłe naklej na koniec na bezbarwny.

Lakier bezbarwny to musi być polerka obowiązkowo ze względu na skalę głównie. Jeśli przeskalować cytrynę z 1/24 do skali 1/1 to będziemy mieli kratery wielkości dłoni.
W zeszłym roku na MotorShow w Poznaniu pokazywali nowego Bentleya i Astona Mansory w edycji ze złotą nitką. Z daleka wszystkie super połysk. Z bliska w bezpośredniej konfrontacji lakier na CLSie i nowym Audi A8, które stały między nimi wyglądały jak nakładane ławkowcem no może gąbkowym wałkiem.
Tak przy okazji to miałem okazję zobaczyć słynny lakier Mercedesa alubeam czy jakoś tak na żywo - dla mnie lipa i przy Bentleyu wypada słabo - efekt ciekłego metalu jest ale faktura nie jest tak perfekt jak w wyżej wymienionych. Cały wic w nim to ziarno, którego prawie nie ma tzn. jest niewidoczne jak w zwykłym metaliku.
Avatar użytkownika
portalus
 
Posty: 2963
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:52
Lokalizacja: Swarzędz

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

Postprzez cayman » wtorek, 27 grudnia 2011, 20:09

"portalus"]Znaczek Ferrari na błotniku to taki dodatek personalizujący - kosztuje krocie (fabrycznie) na nowych. Myślę, że na egzemplarzach z epoki to są to dodatki przyklejane teraz współcześnie (oryginały to by były malowane), a występują z tego co widziałem w dwóch formach naklejka płaska i taka wypukła. Dla mnie naklej i polakieruj lub jeśli masz wersje wypukłe naklej na koniec na bezbarwny.


Właśnie jak oglądałem oryginały na foto to wszystkie mają naklejane(podejrzewam że po renowacjach lakieru).
I teraz mam dwie wersje znaczka :
1 Decal z Hasegawy
2.Blaszka wypukła z HD i na to decal i zabawa z idealnym wygięciem-wyprofilowaniem na wypukłość błotnika

Co Maciek proponujesz ?

Blaszka powinna być widoczna na 1 stronie mojego warsztatu.
Pozdrawiam Piotrek

A kto nie ryzykuje ten nie pije szampana.
cayman

Carbon Master
 
Posty: 820
Dołączył(a): czwartek, 20 października 2011, 01:30

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

Postprzez cayman » wtorek, 27 grudnia 2011, 21:37

Teraz mały detal jakim jest lusterko wsteczne fuknięte Alc 2 chrom.

Obrazek
Obrazek


Jak mawiali Rycerze Yedi:

Niech Alclad będzie z Wami.
Pozdrawiam Piotrek

A kto nie ryzykuje ten nie pije szampana.
cayman

Carbon Master
 
Posty: 820
Dołączył(a): czwartek, 20 października 2011, 01:30

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

Postprzez zmorka » wtorek, 27 grudnia 2011, 22:16

Kurde, całe życie będę Padawanem ;o)
zmorka
 
Posty: 467
Dołączył(a): poniedziałek, 1 lutego 2010, 21:33

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

Postprzez DarkWing » środa, 28 grudnia 2011, 07:46

Ładnie :) .
Powiedz, ile warstw chromu kładłeś ? Na zdjęciach wyszedł Ci dość ciemny (bardziej grafitowy niż srebrny). Nie wiem czy w tego typu aucie (retro) nie powinien być chrom w odcieniu srebra - jaśniejszy :roll: . Kiedyś chyba nie było chromów... grafitowych (nie wiem jak inaczej określić ten odcień).
Z doświadczenia wiem, że ciemniejszy chrom z Alc II wychodzi po 1-2 warstwach, natomiast 3-4 daje odcień jaśniejszy - srebrny. Ale trzeba uważać bo bardzo łatwo "przegiąć" i z chromu wychodzi matowe srebro....
Pozdrawiam
Sławek (DarkWing)
Avatar użytkownika
DarkWing

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 757
Dołączył(a): niedziela, 2 października 2011, 14:39
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

Postprzez portalus » środa, 28 grudnia 2011, 09:44

cayman napisał(a):Właśnie jak oglądałem oryginały na foto to wszystkie mają naklejane(podejrzewam że po renowacjach lakieru).
I teraz mam dwie wersje znaczka :
1 Decal z Hasegawy
2.Blaszka wypukła z HD i na to decal i zabawa z idealnym wygięciem-wyprofilowaniem na wypukłość błotnika

Co Maciek proponujesz ?

Bym został przy samej kalce.
Ten "3D" to się wg mnie nadaje do współczesnych tak od F40, mocno zalany lakierem (2K) na menisk wypukły.
Jednak to nie mój model i decyduj sam.
Jeśli blaszka + kalka to najpierw bym to wyprofilował, następnie okleił, polakierował i na sam koniec nakleił na model - po polerce, przed woskiem.
Avatar użytkownika
portalus
 
Posty: 2963
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:52
Lokalizacja: Swarzędz

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

Postprzez cayman » środa, 28 grudnia 2011, 10:03

portalus napisał(a):
Bym został przy samej kalce.
Ten "3D" to się wg mnie nadaje do współczesnych tak od F40, mocno zalany lakierem (2K) na menisk wypukły.
Jednak to nie mój model i decyduj sam.
Jeśli blaszka + kalka to najpierw bym to wyprofilował, następnie okleił, polakierował i na sam koniec nakleił na model - po polerce, przed woskiem.


Dałem tylko kalkę.Znaczek z HD był ciut ciut za szeroki do kalki i jak go ukształtowałem i przymierzyłem to jakoś mi wizualnie nie pasował.
A Gaia dużo lepiej poddaje się obróbce papierkiem wodnym i gąbkami jak Gunze C a jest super twarda i nie robią się rysy.
Dzisiaj ostatnie fukanie budy.
Pozdrawiam Piotrek

A kto nie ryzykuje ten nie pije szampana.
cayman

Carbon Master
 
Posty: 820
Dołączył(a): czwartek, 20 października 2011, 01:30

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

Postprzez cayman » środa, 28 grudnia 2011, 19:32

Fukanie bezbarwnym faza druga i ostatnia.
Bezbarwny Gaia 007 w nowej proporcji 1/2 zmieszana z resztką 1/3 pozostałą z pierwszego fukania.
Ciśnienie wyjściowe ok 2 bary.
Armata w rękę i fuuuuuuu.
Jeden paproch i mini zaciek do zlikwidowania.
Teraz suszarka a pojutrze gąbeczka ścierna na mokro 4000 i ściereczka ścierna 6000 i 8000 a potem polerka mechaniczna
pastami Tamki ,wosk i będzie lustro( to już widać po dzisiejszym fukaniu bez polerki).
Ale następny model strzelę Dupontem bo mam z ćwierć kilo i jest wreszcie czym fuknąć.
A teraz foty z roboty.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Pozdrawiam Piotrek

A kto nie ryzykuje ten nie pije szampana.
cayman

Carbon Master
 
Posty: 820
Dołączył(a): czwartek, 20 października 2011, 01:30

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

Postprzez darkies » środa, 28 grudnia 2011, 19:43

Piękny lakier, nie ma się czego przyczepić :D.
Powiedzieli mi żebym się tutaj zarejestrował i powiedział conieco o światłach...
Pozdrawiam wszystkich modelarzy klejących cywilkę - Maciej Rembisz.
Avatar użytkownika
darkies
 
Posty: 184
Dołączył(a): niedziela, 28 września 2008, 19:43
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

Postprzez Kazik » środa, 28 grudnia 2011, 19:46

Bardzo ładnie ale polerka Cie nie minie bo coś tam widać lekko pomarańczowego :lol:
Co do foteli o których pisałeś wcześniej to też wypadało by co byś się przy nich wykazał :P Jak szaleć to po całości.
Na pierwszej fotce widać takie fotele z białymi szwami. Może byś się pokusił o zrobienie czegoś podobnego. Wtedy chyba powinny być malowane a nie z tej imitacji skóry.
Obrazek
Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Posty: 3566
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

Postprzez krzysiekg » środa, 28 grudnia 2011, 19:46

Lakier bomba! Dużo tej polerki chyba nie będzie. Możesz coś więcej powiedzieć o tej suszarce?
Avatar użytkownika
krzysiekg
 
Posty: 208
Dołączył(a): piątek, 23 listopada 2007, 08:28
Lokalizacja: Enfield

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

Postprzez cayman » środa, 28 grudnia 2011, 20:08

Kazik napisał(a):Bardzo ładnie ale polerka Cie nie minie bo coś tam widać lekko pomarańczowego :lol:
Co do foteli o których pisałeś wcześniej to też wypadało by co byś się przy nich wykazał :P Jak szaleć to po całości.
Na pierwszej fotce widać takie fotele z białymi szwami. Może byś się pokusił o zrobienie czegoś podobnego. Wtedy chyba powinny być malowane a nie z tej imitacji skóry.


To nie pomarańczka tylko mi ręka przy foto drżała z wrażenia. :lol:
Fotele już w podkładzie bo ile można czekać na propozycje. Już zacząłem przysypiać a robota czeka i mam opóźnienie. :lol:
Teraz mam dylemat z kolorem czy czarne czy ala bordo C114.
A kedry będą białe albo ekri !
Podpuszczacz jeden. :P
Ostatnio edytowano czwartek, 29 grudnia 2011, 03:58 przez cayman, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam Piotrek

A kto nie ryzykuje ten nie pije szampana.
cayman

Carbon Master
 
Posty: 820
Dołączył(a): czwartek, 20 października 2011, 01:30

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

Postprzez portalus » środa, 28 grudnia 2011, 23:29

Zdecydowanie lepiej ale Kazik ma rację:
Kazik napisał(a):Bardzo ładnie ale polerka Cie nie minie bo coś tam widać lekko pomarańczowego :lol:
Avatar użytkownika
portalus
 
Posty: 2963
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:52
Lokalizacja: Swarzędz

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pojazdy cywilne - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości