w 72-ce takie zabawy nie dla mnie chociaż może kiedyś.
Dzięki za wsparcie
Zamieszczam fotki maszyny McCuddena żródło: Windsock Datafile Special - Se5-Se5a Squadrons
Może wywołam ciekawą dyskusję o śmigle silniku i dole kadłuba.
Zestaw Parta bardziej wspiera wersję S.e 5a z silnikem Wolseley.
Myślę że producent miał na myśli nasze z szachownicami , ale jak poznałem ich smutną i krótką historie to mi się odechciało robić w polskich barwach.
Chociaż maszyna Ciecierskiego była z silnikiem Hispano to w Model Hobby jest sylwetka kolorowa z Viperem to chyba błąd?
Czytając biografie Jamesa McCuddena odnoszę dziwne wrażenie jak bym czytał biografie kogoś całkiem innego z innego okresu mianowicie pilota JG27 Hansa Joahima Marseilla.Podobny wiek, szybkość kariery, hurtowe zwycięstwa,krótko przed śmiercią najwyższe odznaczenia, w końcu okoliczności śmierci.
Wracając do zestawu.
Wiele sylwetek barwnych zamieszczanych w publikacjach może wprowadzić w błąd.
Analizując zdjęcia powyżej doszedłem do pewnych ustaleń

:
Patrząc na zdjęcie z samolotem od tyłu widać większe powierzchnie sterowe
do wykorzystania zatem część 24 (zamiast 16 wykorzystywana niekiedy w serii B i przede wszystkim w białej "6" B4891 tego pilota).
Owiewka za kabiną jak najbardziej do przyklejenia część 25
Rury wydechowe krótkie (częsty błąd w sylwetkach barwnych to długie do samej kabiny)
wykorzystam części 31, 32
Śmigło czterołopatowe to type T.28096
do przymocowania część 34
Ponieważ występowały dwie odmiany podwozia można łatwo o pomyłkę
z zestawu wykorzystam podwozie stalowe część 2 i 4
chłodnica silnika najbardziej rozpoznawalna jak w samochodzie retro
do wyboru z dwóch pozostaje tylko cz.37 (i tu Part zawalił dla tej części nie ma w zestawie
fototrawionym nic

.
Pozostaje kokpit mamy do wyboru trzy z zestawu,wykorzystam część 20,
Jednak opis zamieszczony pod zdjęciem w Squadron-Signal.-.RAF.SE5a.-.In.Action.No69 na stronie 19
sugeruje wybrzuszenie po stronie km Vickers -dla ułatwienia lepszego i wygodniejszego celowania ponieważ zdjęcie tylne posiadam w nie najlepszej jakości trudno ocenić czy rzeczywiście tak było.
źródło Osprey - Aircraft Of The Aces 045 - British And Empire Aces Of Ww1
Dla pokazania o co mi chodzi zdjęcie S.e 5a bardzo podobnej maszyny Rhys Davidsa (fragment pod łokciem pilota)
również z 56 dywizjonu.Może nie dokładnie taki jak ten bok, tylko podobny bo te przeróbki były robione indywidualnie takie polowe chałpnictwo
Tego charakterystycznego elementu nie spotkałem na żadnej sylwetce barwnej B4863
ps.Jako ciekawostkę podam że zestaw jest uniwersalny pozwala w miarę dokładnie odwzorować każdą wersję i jest także drugie malowanie McCuddena B4891 z białą 6 na kadłubie
z czerwonym kołpakiem ,trofeum zdjęte i przerobine z LVG.CV podobno zwiększyło prędkość o 3 mph
