Soris000 napisał(a):Może to wina zdjęć makro, ale nie podoba mi się zbyt głębokie osadzenie szyb bocznych (czytaj: zbyt gruba ścianka kadłuba modelu) oraz "toporne" obramowanie przednich okien. Pewnie w rzeczywistości wygląda to lepiej niż w powiększeniu,a zważywszy na wielkość modelu to po prostu się czepiam.
Faktycznie, okna są trochę głęboko osadzone a przybliżenie jeszcze ten efekt powiększa. Wzięło się to stąd, że zamiast soczewkowych szyb z zestawu postanowiłem użyć kawałków wyciętych z cienkiej folii. Miało to polepszyć efekt wizualny, widoczność kabiny i umożliwić zrobienie otwartej szyby. Podczas wklejania skorzystałem z miejsc na szybki zrobionych przez revella. Gdyby wkleić tam sporo grubsze elementy zestawowe osadzenie z zewnątrz wyglądałoby na płytsze. Gdybym robił model jeszcze raz pewnie ścieniłbym ściany przedziału pasażerskiego. Zrobiłbym też w ten sposób, aby wszystkie boczne szyby mogły być zrobione z jednego kawałka folii. Mniej byłoby zabawy z klejeniem i wyszłyby czystsze połączenia. Mądry polak po szkodzie
A jeśli chodzi o toporne obramowanie to chodzi Ci o ten wałek skóry, którą obite są krawędzie kabiny pilotów ? Jeśli tak to rzeczywiście jest to trochę bardziej toporne niż w rzeczywistości, ale jakoś nie rzuciło mi się w oczy. Może rzeczywiście warto to delik...aśnie przyszlifować.
Dzięki za informacje. Analizując to co napisaliście i po raz kolejny przyglądając się zdjęciom z NAC wybrałem kolejnego faworyta:
P-PALP.
Posiada on rurę, flagę i jest to wersja F-13
http://www.audiovis.nac.gov.pl/obraz/86 ... 257dc1113/
Niestety zdjęcia są bezlitosne i jak wskazał mi KayFrantz będę musiał zmienić kształt lotek. Na rozgrzewkę zrobiłem zepsuty wcześniej ster kierunku. Z lotkami nie pójdzie tak łatwo bo są już wklejone.


Czy posiadacie może schemat podziału blach i ewentualnie nitowania tego Junkersa. Posiadam jeden ale niestety tragiczny jeśli chodzi o jakość i niewiele się da z niego odczytać.



























